| Sendt: 23 April 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg siddet og rodet lidt med det igen...Og det virker selvfølgelig stadig ikke :(
Det skal måske med til historien at det er winblows media player der kommer til at afspille det og hvis jeg vælger 720X576 vil logoet stadig være ovalt istedet for rundt men den trækker så heller ikke billedet ud til kanterne i siderne...Det er min bærbare også med widescreen jeg tester det på og afspiller jeg filmen direkte fra DVD'en på computeren trækker den det helt automatisk ud til kanterne over det hele og formatet ser ud til at være helt korrekt. Men hvis jeg så komprimerer det om til DivX i 720X576 så duer det ikke mere...
Er det muligvis en anden indstilling jeg skal vælge?
Jeg er naturligvis mest interesseret i at når jeg starter filmen via en HTPC på mit fjernsyn så fylder den hele min skærm nøjagtigt som hvis jeg isætter originalen i min DVD-Afspiller... Jeg har tidligere lavet hele serien om Huset på Christianshavn om på samme måde uden problemer men den er også i ren 4:3 og der har jeg brugt opløsningen 768 X 576.
Der er nogle muligheder i programmet for indstillinger med blandt andet en drop down menu hvor følgende muligheder er:
LetterBox 16:9 -> 4:3 Medium (16:9 -> 4:3) Pan scan (16:9 -> 4:3) Full (16:9 or 4:3 input) Det er den jeg har brugt tidligere!! Custom
Ovenstående muligheder er skrevet nøjagtigt som de står i programmet!
__________________ Led mig ikke i fristelse... Jeg kender selv vejen :D
|