| Forfatter |
|
banielsen Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ved at finde et surround-system (5.1, højtalere + Reiciver) til ca. 25000. Reiciver har jeg stort set lagt mig fast på skal være en Harman Kardon 335. Med højtalere havde jeg umiddelbart lagt mig fast på Monitor Audio Silver-serien med: Front; RS8. Center; RS LCR. Bag; RS fx. Sub; RSW12.
Men nu kommer jeg så pludselig til at læse at Dali's Ikon 6, er blevet kåret til "best buy (2005)" i Hifi Choice, og kommer selvfølgelig så i tvivl.
Derfor vil jeg lige søge lidt hjælp/vurdering her i dette forum
Hvad mener i om overstående setup med Harman Kardon 335 og Monitor Audio Silver serien?
Hvad med forskellen over imod Ikon 6 serien (vil i mene at de er bedre end Monitor Audio's)?
Håber i kan hjælpe mig, er rimelig meget i tvivl
Takker på foran herfra
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
banielsen Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt fremragende. Det gjorde det da lidt tydeligere
Det lader til at jeg snart kommer op og besøger jeg i Århus
Mht. om det skal være RS8 eller RS6, så er jeg lige nysgerrig om du (/i) kan råde mig. Min stue er ca. 20 m2, men selve "firkanten" hvor højtalerne skal være bliver ca. 12 m2.
Ville RS8 være total overkill? (skal lige nævnes, at jeg gerne vil "sikre" at min højtalere nemt kan spille stuen op, hvis jeg engang skulle flytte i en stue, som var omkring dobbelt størrelse)
Lige en nysgerrig ting mere. Hvad kan gøre at RS6 har fået så mange gode anmeldelser, men rs8 ikke har. RS8'eren er trods alt kun små 2000 kr dyrere?
Takker herfra
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
banielsen skrev:
| Mht. om det skal være RS8 eller RS6, så er jeg lige nysgerrig om du (/i) kan råde mig. Min stue er ca. 20 m2, men selve "firkanten" hvor højtalerne skal være bliver ca. 12 m2.
Ville RS8 være total overkill? (skal lige nævnes, at jeg gerne vil "sikre" at min højtalere nemt kan spille stuen op, hvis jeg engang skulle flytte i en stue, som var omkring dobbelt størrelse) |
|
|
Nja, akustik er en svær én, de to højttalere lyder faktisk ret ens, 8'eren har bare lidt dybere bas. I et rum af den størrelse kan det sagtens tænkes at RS6 er rigeligt. Til film vil du nok ikke opleve den store forskel. Du kan jo også overveje at opgradere centeren til en Gold center, hvis du vægter surround-lyd højt. Men hør de to (RS 6 vs .RS 8) mod hinanden i butikken, så kan du vurdere om du synes den er merprisen værd.
banielsen skrev:
| Lige en nysgerrig ting mere. Hvad kan gøre at RS6 har fået så mange gode anmeldelser, men rs8 ikke har. RS8'eren er trods alt kun små 2000 kr dyrere? |
|
|
Det er formentligt simpelthen et spørgsmål om at Monitor Audio har valgt at markedsføre 6'eren kraftigere, og sendt netop dén til tests. Det er som regel producenterne selv der vælger hvad de sender til bladene, ikke bladene der beder om bestemte modeller. Den lydmæssige forskel er heller ikke specielt stor, og konkurrencen i den prisklasse er hård, så måske har de vurderet at 6'eren ville stå stærkere overfor konkurrenterne. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Daigoro Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har selv staaet i samme situation som dig for ikke saa laenge siden. Mit valg var snaevret ind til enten MA silver eller Dali Ikon. Begge har faaet gode tests, maaske med den forskel at Ikon testede bedre paa ren stereo og MA paa surround.
Jeg lyttede til dem begge med 20 minutters mellemrum og bemaerkede nogle forskelle paa lyden. MA er meget 'in your face'. Lyden springer naermest frem i ansigtet paa dig hvor Ikon er mere neutral i lyden. Jeg syntes ogsaa at lyden paa Ikon var mere oploest, men det er svaert at sigde naar man ikke hoere dem under samme forhold. Paa den anden side saa burde det ogsaa vaere saadan med den extra baanddiskant i Ikonen. MA er lidt bililgere.
Iovrigt fik jeg en fortrinelig service baade i tapeconnection og i hifiklubben saa det kan kun anbefales at komme og lytte til dem begge to.
Hvad finish angaar saa er kvaliteten paa MA nok den bedste, men Ikon virker mere diskret. De smaa MA fremstaar lidt som nogle traeblokke. MA er fysisk mindre hvilket kan vaere en fordel, og MA serien har en dipol baghoejtaler hvis man foretraekker det.
Jeg vil undlade at fortaelle hvilken jeg koebte indtil videre .
Hilsen Jacob
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daigoro skrev:
| Jeg lyttede til dem begge med 20 minutters mellemrum og bemaerkede nogle forskelle paa lyden. MA er meget 'in your face'. Lyden springer naermest frem i ansigtet paa dig hvor Ikon er mere neutral i lyden. Jeg syntes ogsaa at lyden paa Ikon var mere oploest, men det er svaert at sigde naar man ikke hoere dem under samme forhold. Paa den anden side saa burde det ogsaa vaere saadan med den extra baanddiskant i Ikonen. MA er lidt bililgere. |
|
|
Hvis man alligevel er der, og måske synes at MA er lidt for "direkte", så bør man jo ikke gå nogen steder uden at høre DLS R55...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Hr.Reinholt Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Mht. om det skal være RS8 eller RS6, så er jeg lige Du kan jo også overveje at opgradere centeren til en Gold center, hvis du vægter surround-lyd højt.
|
|
|
Mht. Gold center højttaleren, kan sådan en køre som LARGE speaker ?
|
| Til top |
|
| |
Daigoro Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Daigoro skrev:
| Jeg lyttede til dem begge med 20 minutters mellemrum og bemaerkede nogle forskelle paa lyden. MA er meget 'in your face'. Lyden springer naermest frem i ansigtet paa dig hvor Ikon er mere neutral i lyden. Jeg syntes ogsaa at lyden paa Ikon var mere oploest, men det er svaert at sigde naar man ikke hoere dem under samme forhold. Paa den anden side saa burde det ogsaa vaere saadan med den extra baanddiskant i Ikonen. MA er lidt bililgere. |
|
|
Hvis man alligevel er der, og måske synes at MA er lidt for "direkte", så bør man jo ikke gå nogen steder uden at høre DLS R55... 
|
|
|
Ikke uenig. Den fik jeg faktisk ogsaa at hoere efterfoelgende, og den er nok mere i retning af Ikon. At MA er 'direkte' kan nu ogsaa vaere en charme.
Men hensyn til forskellen mellem RS6 og RS8, saa havde jeg samme oplevelse som Otto beskrev tidligere, at der ved 'normale' lydstyrker nok ikke er den store forskel.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr.Reinholt skrev:
| Mht. Gold center højttaleren, kan sådan en køre som LARGE speaker ? |
|
|
Mtja, både og - generelt spiller den dybt nok til at de fleste formentligt vil køre Large på den, men personligt mener jeg at det bedste resultat med stort set alle center-højttalere faktisk fås ved at køre small, så jeg er den forkerte at spørge... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |