Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Test af nyt LCD-TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Terr1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Status: Offline
Sendt: 24 April 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jeg søger nogle baggrundsbilleder/test programmer/dvd'er til at teste for pixelfejl, ikke kalibrerings dvd'er men bare nogle som kunne afslører pixelfejl. Helst gratis. Det er en LG 37 LB1, som sættes til computeren. Har søgt efter test dvd'er men har kun fundet kalibrerings dvd'er, findes der ikke nogle simple gratis løsninger som kan afslører pixelfejl?
Til top Vis Terr1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terr1

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 April 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Terr1 skrev:
Jeg søger nogle baggrundsbilleder/test programmer/dvd'er til at teste for pixelfejl, ikke kalibrerings dvd'er men bare nogle som kunne afslører pixelfejl. Helst gratis. Det er en LG 37 LB1, som sættes til computeren. Har søgt efter test dvd'er men har kun fundet kalibrerings dvd'er, findes der ikke nogle simple gratis løsninger som kan afslører pixelfejl?

De fleste kalibrerings-DVD'er indeholder nu også test-billeder med ren rød, ren grøn, ren blå, ren sort og ren hvid, hvilket er præcist hvad du skal bruge for at søge efter pixelfejl. Fra PC'en kan du også bruge denne:

http://www.softpedia.com/progDownload/Nokia-Monitor-Test-Dow nload-464.html

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Terr1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Tak Otto.. Hvis du skal anbefalde en Kalibrerings-DVD hvilken vil du anbefalde? skal her siges jeg ikke er professionel så skal helst have noget der ikke er alt for advanceret.. Skal self. også være noget guf, kan vel læse mig til det meste.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 April 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Terr1 skrev:
Tak Otto.. Hvis du skal anbefalde en Kalibrerings-DVD hvilken vil du anbefalde? skal her siges jeg ikke er professionel så skal helst have noget der ikke er alt for advanceret.. Skal self. også være noget guf, kan vel læse mig til det meste.

DVE er den mest komplette, og har nogle gode forklaringer af mange ting. Menu-strukturen er dog lidt dum. Hvis du vil have noget nemt og simpelt, og kan leve uden lyd-delen, så kig på www.peterfinzel.de, det er faktisk en glimrende test-disc han har lavet, og dén jeg personligt bruger i hverdagen (fordi den er hurtigere at navigere rundt i). Kræver dog at man er lidt stiv i tysk, og den er ikke så pædagogisk.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Terr1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Mit tyske er ikke specielt godt desværre.. kun til husbehov.. (det er nu man fortryder at have valgt tysk fra i gymnasiet hehe) Men lyd delen intresserer mig ikke specielt meget.. går ikke ud fra jeg kan få den vilde superb lyd med mit Logitech Z680 5.1 højtaler sæt (iforhold til det profesionelle udstyr som det nok er beregn til). Tror jeg prøver DVE.. den koster også kun 120kr, så må man jo bare have lidt tålmoldighed.. tak for hjælpen igen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes