| Forfatter |
|
JimmiS Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg pønser på at anskaffe mig enten et Sony KLV-V32A10E eller Sony KDL-32V2000. Kan I forklare mig hvad forskellen er på disse, samt fordele og eventuelle ulemper. Ville I selv have betænkeligheder ved at købe et af disse?
Der står på www.sony.dk at de er HD-ready, men er de 100% forberedt så man ikke behøver en boks af en art for at se DR, TV2 m.v.?
Tak.
Med venlig hilsen
Jimmi
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eneste jeg kan fortælle dig, er at V2000 er en ny model, og A10E er ved at udgå. Du kan sammenligne alle modeller på SONY's egen hjemmside, som du jo allerede har tjekket, inden du stillede spørgsmålet
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
JimmiS Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Eneste jeg kan fortælle dig, er at V2000 er en ny model, og A10E er ved at udgå. Du kan sammenligne alle modeller på SONY's egen hjemmside, som du jo allerede har tjekket, inden du stillede spørgsmålet  |
|
|
Jeg har skam sammenlignet de to inde på Sonys side, men med A10E-modellen skrev den bare ved mange af informationerne at disse ikke er tilgængelige.
Men hvis V2000 er en ny model og den anden er ved at udgå, så er valget ikke så svært.
Men jeg vil gerne stadig høre om nogle fordele/ulemper ved V2000, hvis nogen har erfaring med den.
|
| Til top |
|
| |
mortenstryhn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
De apparater som findes på markedet i dag og som betegnes som HD Ready er ofte en betegnelse for at de kan vise billedet, men tuneren er sjældent indbygget. Når der modtages HD fra f.eks. satellit eller kabeltv sker det via en dekoder, hvilket ikke findes indbygget i nogle fjernsyn som jeg kender til.
Sony har meldt ud at alle deres fremtidige modeller kommer med indbygget DVB-T tuner, men det er jo ikke HD kvalitet, men bare digital version af det billede vi har i dag.
Summasummarum ud fra det jeg ved - køber man et tv i dag skal man have en boks ved siden af for at kunne se HDTV (hvilket også er fint nok, da HDTV anno 2006 og HDTV anno 2009 ikke er ens da komprimeringen skifter fra MPEG2 til MPEG4).
|
| Til top |
|
| |
JimmiS Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til V2000, så står der på sony.dk at den har "integreret digial TV-tuner".
|
| Til top |
|
| |
ulvaren Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2004
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude
V2000 ken nok sammenlignes med Samsungs M-serie. Sony har også en S-serie som er billigere end V-serien.
|
| Til top |
|
| |
ph0ton Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad jeg lige kan huske fra diskusioner på www.avforums.com, så er 2000
serien med Sony's nye Bravia Engine. De gamle kører med Wega enginen.
Men det er frit fra hukommelsen, så tag med et gran gråspurv :)
|
| Til top |
|
| |
Riot Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du ku jo os købe en W model... Den er fin!
|
| Til top |
|
| |