Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 07:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Afstivning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svendsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 26 April 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hey,

Vil hører om det gør noget at hullerne i min afstivning ikke bliver runde men firkantede, har det nogen indflydelse på lyden?

Og har placeringen af basreflexporten nogen betydning for hvordan bassen kommer til at lyde?

Mvh Mads

Til top Vis Svendsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svendsen
 
lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 26 April 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

hej svendsen...

angående afstivning. tror du tænker på B&W's matrix princip ikke???.. du kan lave aftivning på mange måder, også firkantede... det er ikke det afgørende om hullerne er runde eller firkantede, selvom B&W nok ville påstå det:).. noget der er yderst vigtigt er hvor du placere din afstivning i forhold til basreflexporten, men dette er en større videnskab. Vil du placere dine enheder foran eller på siderne???



__________________
B&W Nautilus bio...
Til top Vis lars ole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars ole
 
Svendsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 26 April 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hey,

Okay, så laver jeg firkantede huller da det tager mindst af kabinettets volume! Og enhederne skal sidde på forsiden, bas forneden og diskant ovenover en smule forskudt til siden, havde så tænkt basenheden skulle sidde ved siden af diskant enheden? Også med afstvningen indeni kabintettet så den går ud til forreste side mellem bas og diskant?

Mvh Mads

PS: Kan lave og maile tegninger vis du har en mail adresse?

lars ole skrev:

hej svendsen...

angående afstivning. tror du tænker på B&W's matrix princip ikke???.. du kan lave aftivning på mange måder, også firkantede... det er ikke det afgørende om hullerne er runde eller firkantede, selvom B&W nok ville påstå det:).. noget der er yderst vigtigt er hvor du placere din afstivning i forhold til basreflexporten, men dette er en større videnskab. Vil du placere dine enheder foran eller på siderne???

Til top Vis Svendsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svendsen
 
soxen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 717
Sendt: 26 April 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Vær opmærksom på at forskydning af diskanten, skal muligvis korrigeres for i delefilteret.

Jeg ville placere mest afstivning omkring Bassen og lidt omkring diskanter.


__________________
| DIY Audio |
Til top Vis soxen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soxen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes