Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 03:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Oppo vs. Denon 1920 vs. Argon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
runelolk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 April 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej ...

Jeg skal bruge en DVD afspiller til mit 32" Hyundai LCD-TV. Billedet skal overføres via DVI og lydsiden skal kun bruges til DVD film.

Jeg har kigget mig lidt omkring, og læst en del her på siden, og er kommet frem til følgende spændende afspillere:
Argon DVD-2006
Denon DVD-1920
Oppo/BBK DV971H

Mit budget går til ca. max 2K, jeg er dog villig til at betale for en Denon 1920 afspiller - da den passer til resten af min hardware. Hvad er jeres erfaringer med disse DVD afspillere? Umiddelbart er jeg meget fristet af Oppo afspilleren da den er blevet rost til skyerne!

Har fundet denne sammenligning af Argon og Oppo på en norsk hjemmeside.

M.v.h.
Lolk
Til top Vis runelolk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af runelolk

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 April 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige haft Argon inde af døren. Jeg måtte desværre sande at denne vare røg retur igen. Jeg kunne næsten ikke se forskel på DVDén Bluetinium(249 Aldi) og så Argon´s.....det var ret skuffende. Dernæste oplevede jeg også, at den havde svært ved at håndtere visse kontraster.....det begyndte simpelthen at flimre en smule(Det gjorde det ikke på min (bluetinium!). Det sidste "klage punkt" må også være, at jeg følte det hakkede en smule......jeg er ikke den eneste der har oplevet dette. har jeg læst mig frem til på dette forum.

Jeg ville personligt, nok gå efter Denon....hvis du er villig til at betale de ekstra 600kr. Eller hvor meget den nu koster!

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

runelolk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Ved din sammenligning går jeg ud fra at du benyttede composite/S-vhs/scart, jeg burde have præciseret at jeg kun vil overføre billedet via HDMI/DVI, og det er jo netop her at Argon/OPPO skulle udemærke sig. Jeg har læste flere anmeldelser af OPPO, hvor der på det kraftigste bliver fremhævet, at den kun kan leveret et godt billede via DVI, og hvis man har tænkt sig at bruge composite udgangen lige så godt kunne købe en "Bluetinium" i Aldi.

Nogen der kan kommentere på performance via HDMI/DVI - i følge den test som jeg linker til i den første post, præsterer OPPO'en en billedkvalitet via DVI der er bedre en 1000$'s DVD-afspillere!

Umiddelbart læner jeg mig nok mest op ad OPPO afspilleren, da det lader til at firmaet er flinke til at lytte til brugerne og lave nye opdateringer. 

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 April 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv Denon 1920 på 77" lærred med projektor jeg overfører billedet via HDMI, Den er ganske enkelt forrygenden. Jeg har også testet den på min søsters Samsung 32R51 LCD her var billedet også suværent.

På et tidspunkt havde jeg både 2910 og 1920 hjemme og jeg kunne sku ikke se forskel så 1920, ville være mit valg.

Nicolai

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hvis du regner med at bruge de analoge udgange til lyd vil jeg gætte på at Denon måske er et hak bedre end Oppo, men hvis du som jeg overfører s/pdif signalet via coax til SS-receiveren er forskellen nok svær at konstatere.

Jeg er generelt glad for min Oppo - som blev købt som en BBK og gennem diverse firmwareopgraderinger har været Oppo og BBK på skift - men der er et par småting:

Jeg har tidligere skrevet om stelspænding på projektoren, som forårsagede kortvarige lyd-udfald ved støjknaster på lysnettet, men det blev klaret med en primitiv jording til radiator.  

Måske er det en eksemplarfejl eller et udtryk for uheldig opstilling, men det sker (sjældent) at det digitale lydsignal pludseligt forsvinder et langt stykke inde i en film. Det kan ofte afhjælpes ved at slukke helt for afspilleren og tænde igen (ifølge PC-traditionen), men nogle gange virker det som om den skal have lidt tid, før den vil give lyd igen og det får mig til at mistænke at den er følsom over for varmen fra projektoren som den står oven på.

Den har også haft lidt svært ved at læse dvd-r-skiver fejlfrit -afhængig af hvilken brænder jeg har brugt, men det bruger jeg så sjældent, at det ikke er et problem i praksis.

Derimod har den tæsket sig fint igennem temmelig ridsede leje- og lånefilm. Bilibotekets børnefilm er ret slemme i den henseende. (Gid vi alle ville passe lidt bedre på offentlig ejendom.)

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 April 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

runelolk skrev:

Ved din sammenligning går jeg ud fra at du benyttede composite/S-vhs/scart, jeg burde have præciseret at jeg kun vil overføre billedet via HDMI/DVI, og det er jo netop her at Argon/OPPO skulle udemærke sig. Jeg har læste flere anmeldelser af OPPO, hvor der på det kraftigste bliver fremhævet, at den kun kan leveret et godt billede via DVI, og hvis man har tænkt sig at bruge composite udgangen lige så godt kunne købe en "Bluetinium" i Aldi.

Nogen der kan kommentere på performance via HDMI/DVI - i følge den test som jeg linker til i den første post, præsterer OPPO'en en billedkvalitet via DVI der er bedre en 1000$'s DVD-afspillere!

Umiddelbart læner jeg mig nok mest op ad OPPO afspilleren, da det lader til at firmaet er flinke til at lytte til brugerne og lave nye opdateringer. 

Jeg har testet argon med hdmi, og den har samme problemer på denne udgang også.

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

runelolk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

1000 tak for jeres svar,,,,

Argon er blevet strøget fra listen, og ja, alt vil blive overført digital via DVI og spdif.

Det er selvfølgelig fristende lige at smide de 600 kr ekstra for en Denon,  men jeg tvivler bare lidt på at den kan yde lige så godt som OPPO'en (jvfr. testen jeg henviser til i første post), men måske er det i virkeligheden bare flueknepperi, hvor fejlene kun kan ses på 77" og med en lup.

Andreas A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hmmm.... Tror lige jeg tillader mig at blande mig her en lille smule off-topic

Jeg bruger lige nu en Sony hx-710 harddiskrecorder som DVD-afspiller via component på min Sanyo plv-z4, men overvejer kraftigt at opgradere til netop en Denon 1920. Har planlagt at få den hjem og sammenligne billedkvaliteten ved førstkommende lejlighed, men er der umiddelbart nogen der kender til hvor stor forskellen egentlig er?? Skal selvfølgelig selv vurdere, men tror (og håber!) at den er der, eftersom jeg med den nuværende opstilling føler at billedet godt lige kunne være en lille smule skarpere.

Til top Vis Andreas A.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas A.

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 April 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

runelolk skrev:

Nej det var rent faktisk HDMI! Derfor jeg blev noget overrasket....Jeg skulle også lige have fat i kæresten, for at være sikker på det ikke var mig, der burde et smut til optikeren

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

turboand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Sendt: 28 April 2006 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon 1920 som jeg via HDMI har tilsluttet til et Philips 32PF9830, Det er absolut noget der virker!! Jeg kender ikke til de andre afspillere du nævner men jeg har kun positive ord til overs for Denon 1920.

A

Til top Vis turboand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af turboand

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 April 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Andreas A. skrev:

Hmmm.... Tror lige jeg tillader mig at blande mig her en lille smule off-topic

Jeg bruger lige nu en Sony hx-710 harddiskrecorder som DVD-afspiller via component på min Sanyo plv-z4, men overvejer kraftigt at opgradere til netop en Denon 1920. Har planlagt at få den hjem og sammenligne billedkvaliteten ved førstkommende lejlighed, men er der umiddelbart nogen der kender til hvor stor forskellen egentlig er?? Skal selvfølgelig selv vurdere, men tror (og håber!) at den er der, eftersom jeg med den nuværende opstilling føler at billedet godt lige kunne være en lille smule skarpere.

Jeg har også z4, og bruger 1920 og jeg synes det virker supergodt sammen, specielt med den indbyggede scaler i 1920.

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 28 April 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Der er vist ikke den store forskel på Argon DVD-2006 & Oppo/BBK dvd971H og de kan ikke rigtig sammenlignes med Denon DVD-1920 som er i en helt anden kvalitet. Jeg har selv en Denon DVD-1920 som er tilsluttede med HDMI til min Panasonic PT-AE900E projektor og billedet er super godt.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 28 April 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
Der er vist ikke den store forskel på Argon DVD-2006 & Oppo/BBK dvd971H og de kan ikke rigtig sammenlignes med Denon DVD-1920 som er i en helt anden kvalitet. 

Ikke desto mindre tillader "Secrets..." sig at sammeligne Oppo'en med en hel del andre afspillere, og den dyreste Denon kommer netop ind på en andenplads lige efter Oppo.

Benchmark - obs! mange modeller - tager noget tid

OPDV971H> Video 2 98 15 4.5

DVD-5910> Video > 97 .5 4.5

Så, så ringe er den sgu nok heller ikke. Jeg er dog sikker på at Denon (også 1920) vinder på fysisk fremtoning, finish og mekanisk kvalitet. Oppo'en ER en en plast-bambus-maskine, men med fokus på billedkvalitet. - måske dvd'ernes svar på NAD 3020...

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 28 April 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:

Der er vist ikke den store forskel på Argon DVD-2006 & Oppo/BBK dvd971H og de kan ikke rigtig sammenlignes med Denon DVD-1920 som er i en helt anden kvalitet. Jeg har selv en Denon DVD-1920 som er tilsluttede med HDMI til min Panasonic PT-AE900E projektor og billedet er super godt .           ;      

Har du prøvet Oppo og Argon?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Sendt: 28 April 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
biojensen skrev:

Der er vist ikke den store forskel på Argon DVD-2006 & Oppo/BBK dvd971H og de kan ikke rigtig sammenlignes med Denon DVD-1920 som er i en helt anden kvalitet. Jeg har selv en Denon DVD-1920 som er tilsluttede med HDMI til min Panasonic PT-AE900E projektor og billedet er super godt .           ; ;      

Har kun læst om dem i forskellige forums

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 30 April 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Oppo / BBk / Soken  .... kært barn har mange navne 

Jeg tror seriøst ikke det kan betale sig at investere i en dyr afspiller nu, da vi inden for en overskuelig fremtid skal overgå til et nyt system !!!
Jeg har selv en Soken afspiller som er den samme maskine som BBK/Oppo og den er da også påtiden blevet en BBK da jeg har opdateret firmwaren fra denne (fungere fint og enkelt )

På mit 90" lærred leverer den et helt igennem kanont billed ,det bliver lige netop "flueknipperi og lup" hvis du skal finde forskel  på denne og de rigtig dyre afspillere(gad vide om der med det blotte øje overhovedet er det ?) 

En klar anbefaling herfra

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 30 April 2006 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
JBL Ti skrev:
biojensen skrev:

Der er vist ikke den store forskel på Argon DVD-2006 & Oppo/BBK dvd971H og de kan ikke rigtig sammenlignes med Denon DVD-1920 som er i en helt anden kvalitet. Jeg har selv en Denon DVD-1920 som er tilsluttede med HDMI til min Panasonic PT-AE900E projektor og billedet er super godt .           ; ; ;      

Når du så skriver at kvaliteten af Oppo'en er væsentligt dårligere end Denon 1920, er det så byggekvaliteten eller billedkvaliteten du snakker om?

Kan du ikke samtidig lave et link til de forum-tråde hvor der er sammenligning af Oppo, Denon og Argon?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Sendt: 30 April 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
biojensen skrev:
JBL Ti skrev:
biojensen skrev:

Der er vist ikke den store forskel på Argon DVD-2006 & Oppo/BBK dvd971H og de kan ikke rigtig sammenlignes med Denon DVD-1920 som er i en helt anden kvalitet. Jeg har selv en Denon DVD-1920 som er tilsluttede med HDMI til min Panasonic PT-AE900E projektor og billedet er super godt .           ; ; ; ;      

Når du så skriver at kvaliteten af Oppo'en er væsentligt dårligere end Denon 1920, er det så byggekvaliteten eller billedkvaliteten du snakker om?

Kan du ikke samtidig lave et link til de forum-tråde hvor der er sammenligning af Oppo, Denon og Argon?

Det er mest billedekvaliteten der er bedre på Denon 1920 der er nok også lidt bedre komponeter i denon men hvor stor forskel der er på denon/oppo i byggekvaliteten er svært at sige.

Kan desværre ikke give et link til en sammenligning da jeg sidder og læser i 10 forskellige forums og kan ikke huske hvilken forum jeg læst om de forskellige afspiller.

Jeg så at du har en Oppodigital DV971H i din hjemmebio hvad synes du om billede & lydkvaliten.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes