| Forfatter |
|
NickB Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
TheTJO: Ja, der er tuner i LT-40S70SU, det var et jeg overvejede hvis jeg skal vælge at betale licens!
Jeg er klar over at kvaliteten kommer an på hvor kræsen man er.. Vil ikke påstå at jeg er verdens mest kræsne, men vil nu gerne have så jeg
kan se detaljerne på min xbox 360! :)
Men med hensyn til placeringen, er det så kun muligt at sætte den lige ud for væggen, eller kan den pege skråt ind på en væg og så indstilles til
stadig at se 'normalt' ud?
Og er persienner nok? Eller skal der helst mørklægningsgardiner til?
Tak for hjælpen so far.. Var lige inde på en tysk side og tjekke priser i går, må indrømme at det er fristende! :)
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også at jeg sælger tv`et og køber en projektor.
Har overvejet det i et stykke tid, både pga. den skide licens, men også fordi jeg bruger for meget tid foran flimmeren, normaltvis Discovery Channel. :-)
Men er sådan en Sanyo Z3 det man skal gå efter til 929 euro i DE?
Og hvis jeg endelig lige skal se et eller andet, så har jeg da en tv-tuner i puteren.
Skal lige tjekke økonomien, men det burde kunne lade sig gøre. __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
TheTJO Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. placering, så er pjojektorer en smule kritiske. Jo mere korrekt du kan sætte dem, jo bedre billede. Når det er sagt kan du jo sætte dem lidt over eller under, hvor du vil have billedet, så noget fleksibilitet er der.
Mht. kvaliteten, så er den i mine øjne tilstrækkelig. Men der er naturligvis ferinschmeckere derude, der er uenige ;)
Mht. lys, så vil jeg foreslå at sætte nogle gode rulle gardiner op inden for persiennerne. De skæmmer ikke så meget i dagligdagen, og er gode til at holde lyset ude, hvis det er i en ordentlig kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
fllau Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
fllau skrev:
Citat.. "Regeringen vil ikke give DR lov til at kræve licens, når folk bruger computere og mobiltelefoner til at se tv og høre radio."
|
|
|
...endnu da!
DR skal nok få sin vilje. Det er kun spørgsmål om tid. DR arbejde hårdt på, at få indført licens på alle medie platforme, og så gerne at man omdøbte licensen til "husstandslicens" eller "medielicens". Idet det nye forslag til medieforliget først bliver offentliggjort i begyndelsen af 2007, ved vi jo ikke endnu om alle platforme vil skulle betale licens eller ej.
Måske bliver det ikke i det kommende medieforlig for 2007 - 2010 ...men så næste. Men indtil da, så kan man jo spare de penge.
http://www.berlingske.dk/grid/business/artikel:aid=729906
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickB skrev:
Men med hensyn til placeringen, er det så kun muligt at sætte den lige ud for væggen, eller kan den pege skråt ind på en væg og så indstilles til
stadig at se 'normalt' ud?
|
|
|
En Z3 har noget der hedder lensshift der gør at placeringen er ret fleksibel.
Du kan f.eks. sagtens have den hængene i loftet og så "pege nedad". Dvs. hvis den peger nedad giver det trapez formet billed der kan korrigeres elektronisk med "keystone". Dette skal dog helst undgås da det går ud over kvaliteten. Lensshift "flytter" billedet op/ned og/eller til venstre/højre ved hjælp af linsen.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ALLE skal betale licens, også mig uden TV, så hører al logik da op!
Nåh-ja; intet nyt under solen.
Det skal nok komme så snart socialkammeraterne kommer til magten igen! (Hovsa; politisk ytring )
Licens burde gradueres i forhold til modtagekvalitet og afspilningsudstyr:
1: Analog og DAB-radio
2: POD-casting/PC
3: Analog PAL/SD DVB-T
4: HD DVB-T
Eksempelvis! Ligesom man i gamle dage havde sort-hvid og farvelicens.
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|