Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Squeezebox vs Airport express (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 April 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har brugt det sidste stykke tid på at undersøge mulighederne for trådløs streaming af musik i min lejlighed - fra stue til hhv. køkken og soveværelse.

Jeg er ret varm på en squeezebox pga displayet men er lidt lunken pga prisen - den koster mellem 1100 og 1500 dkk mere end en Airport Express. Ulempen ved Airport express er dog, at der ikke er noget display, hvilket ville gå hen og blive VANDvittigt(!!) irriterende i længden.

Så var det jeg fald over Salling Clicker (http://www.salling.com).. et stykke software der gør at du kan bruge din mobil eller pda (over 100 kompatible) som en to-vejs fjernbetjening - til Windows eller Mac. Man kan brugeBluetooth eller Wifi til at firbinde til sin PC.

Det koster 23 USD og virker fantastisk - nu har jeg købt to Airport Express og to par powered speakers og har sparet i alt 2200-300 dkkk ift to stk Squeezebox. Jeg ræser rundt i lejligheden og bliver til stadighed forbløffet over at jeg kan styre det hele - og se nummer, album-art etc - på min mobil

Det kræver selvfølgelig at man slæber sin mobil med sig rundt - men mon ikke mange af os gør det alligevel. Man kan kontrollere en hel del forskellige medieafspillere.

Denne tråd er ikke en kritik af Squeezebox der, er jeg sikker på, er fremragende og har flere tilslutningsmuligheder end Airport Express. Det er blot en anbefaling til, hvordan man kan opnå et lignende resultat billligere.

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Gyzzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Ja, Airport Express er bestemt et dejligt produkt. Jeg bruger dog min bærbare Mac, hvorpå jeg har rippet musikken i Apple Lossless format, til at styre slagets gang. Det fungerer glimrende Kombineres den med en ekstern DAC, kan der opnåes et ganske hæderligt resultat...

For de interesserede kan der læses lidt mere om Airport Express hos Stereophile
Til top Vis Gyzzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gyzzo Besøg Gyzzo's Websted

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hæ - hvis jeg havde en bærbar Mac brugte jeg den nok også - men synes ikke lige jeg har "tid" til at købe en

Og så er der forøvrigt lige en rettelse: Salling Clicker kan bruges til utallige medieafspillere - men det kan Airport Express (AE) ikke! Så hvis du bruger AE til at distribuere musik og Salling Clicker som to-vejs remote skal du bruge iTunes.

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Gyzzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Salling Clicker kan bruges til utallige medieafspillere - men det kan Airport Express (AE) ikke! Så hvis du bruger AE til at
distribuere musik og Salling Clicker som to-vejs remote skal du bruge iTunes.

Mvh Jonas

Airfoil muliggør, at andre applikationer end itunes kan streames til AE.
Programmet laves desværre kun til Mac OS X. Ved ikke om der laves noget tilsvarende til PC.
Til top Vis Gyzzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gyzzo Besøg Gyzzo's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes