| Forfatter |
|
MonoTovarisj Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja i hørte rigtigt .. er egentligt rimeligt trætte af mine originale 2-vejs landrover højttalere, syntes ikke de lyder særlig godt .. spiller også på deres 10ende år nu :) Så jeg overvejede om man ikke kunne smide nogle ordentlige enheder i dytten. Kan i foreslå noget som ikke er så kræsen hvad kabinet de kommer i ? Da der jo ikke rigtigt er noget kabinet at komme dem i men kun et instrument bræt eller døre  Mellemtone enhederne må være maks 12-14 cm i diameter, jeg har plads til en diskant i instrumentbrædtet oppe ved forruden men de må ikke være meget mere end 5 cm i diameter.. En sub kunne jeg forestille mig også var ret at have men den er der ikke så store krav til.. __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg jo ikke hvad prisklasse du har tænkt dig , men eftersom du skriver hifi , så får du lige det her link
http://www.lfaudio.dk/dls/dls_komp2.shtml
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv gammel MEGA bilstereo nørd - Der er jo rigtig mange muligheder så det afhænger af hvad dit budget er osv.
Et godt komponent sæt til prisen er hertz HSK 165 som kan fås til 1895, dette sæt spiller rigtig godt til prisen. Er du mere krævende så er Focal(JMlab) et rigtig fedt mærke også inden for bilstereo. Jeg spiller selv på et sæt Focal Utopia 165 W3, det er et 3 vejs sæt som kan købes i DK for ca 8000kr
En anden vigtig ting er at du så selvfølgeligt også skal have en forstærker og dermed også en radio med phono udgange.
Tjek
www.carsound.dk
www.sound-base.dk
www.au2stereo.dk/
www.autohifi.dk/
på alle disse sider er der mange fede produkter.
tjek også www.bilstereoforum.dk - det er en side i stil med hifi4all.dk bare kun med bilstereo her kan du finde meget info samt købe brugt hvis dette skulle være intteresant.
Nicolai
__________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, burde jo lige have smidt et budget på også .. jeg tror ikke at jeg har ambitioner om at det skal spille bedre end hvad jeg kan få for 2000 kr og kan jeg få noget godt til 1500 kr er det nok det jeg hopper på .. og en radio i samme prisklasse ville også være ganske fint .. den må tilgængæld gerne kunne æde DAB cd og mp3
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
ja, burde jo lige have smidt et budget på også ..
jeg tror ikke at jeg har ambitioner om at det skal spille bedre end hvad jeg kan få for 2000 kr og kan jeg få noget godt til 1500 kr er det nok det jeg hopper på ..
og en radio i samme prisklasse ville også være ganske fint .. den må tilgængæld gerne kunne æde DAB cd og mp3 
|
|
|
I det budget er der kun brugt at gå efter.
Hvis du køber brugt vil du kunne få et godt komponent sæt til 800-1200kr og en god lille 4 kanals forstærker til 1000-1500kr - 4 kanal for 2 til komponent sættet og de sidste 2 kanaler brokobles til en kanal til en sub.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at træde nogen over tæerene men bilstereo-hifi hører ikke til her på dette forum.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
| Ikke for at træde nogen over tæerene men bilstereo-hifi hører ikke til her på dette forum. |
|
|
Det står der da vidst egentlig ingen steder, det er vidst sågar diskutteret optil flere gange herinde før og jeg har aldrig set disse tråde slettet af admin. HiFi er HiFi. __________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal tråden ikke ændre sig til en diskussion om hvorvidt den er "lovlig" eller ej - Hold fokus på at hjælpe manden tak!
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis. Som Nikolai18 og henviser til synes jeg carsound.dk er en glimrende side idet de har lavet pakkeløsninger hvor man er sikret at det hele spiller godt sammen, og de er lavet i alle prisklasser fra kr. 1399 og opefter. Her får du så ikke muligheden for DAB, men tag et kig derind i hvert fald  __________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep carsound ser godt ud der er noget at vælge imellem .. men kan godt se jeg lige må ned og måle i bilen en ekstra gang
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som der tidligere er nævnt i tråden, omhandler HIFI4ALL.DK ikke bil-stereo.
Der henvises istedet til f.eks. www.bilstereoforum.dk
Tråden lukkes!
- BR
|
| Til top |
|
| |