| Sendt: 30 April 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i tankerne at købe en LCD-skærm, der skal bruges som computer skærm, og alm. tv skærm.
Jeg har forhørt mig lidt omkring, og læst lidt artikler. Men er ikke helt sikker i min viden, så vær velkommen til at rette mig.
Jeg skal bruge skærmen til media center. Der skal spilles WoW, så der skal ikke være forsinkelse eller dårlig kvalitet.
Til dette ville jeg gerne have en LCD-skærm til omkring 7-8.500 kr - ca. 26". Jeg ved at der helst skal være DVI (så der ikke skal konverteres fra analogt til digitalt). 1:1 pixelmapping (ikke helt sikker på hvad det betyder - men tror det er at der ikke skal skaleres ned for at få opløsningen på computeren til at passe med skærmens opløsning?).
Jeg havde kig på et Samsung LE-26R51B
http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=137205
Dog fandt jeg ud af der kun var 1:1 pixelmapping ved brug af VGA (hvilket giver dårlige billed kvalitet). Så derfor ville jeg spørge herinde, om der var nogle der kunne foreslå en god LCD-skærm til ovenstående krav: spille WoW, se film, fungere til media center (tror at alle kan det). Hvorfor det kræver - DVI, 1:1 pixelmapping. Og til ca. 7-8.500 kr.
Kunne det være en fordel at købe en projektor i stedet?
På forhånd tak for hjælpen :)
|