Forfatter |
|
Renesemann Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 15 November 2003 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa
Har længe været over den 30 watter Hiraga forstærker,jeg har stående i kælderen, for den spiller bare kannon, når den virker og den er altså brænt af i en ene side, Så hvis der er en HiFifreak der ligger inde med et diagram over denne deglige spille ville jeg blive 
Vær lige opmærksom på at det ikke er den samme som 20watteren, idet den er let at finde på nettet, og jeg har 2 print liggende,så deeet så.
Kan mailes til nicoline.rattenborg@vapnet.dk 
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 15 November 2003 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh hva? Må vi andre ikke også se med?
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
Renesemann Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2003 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoJo Undskyld
Hilsen Renesemann
|
Til top |
|
|
Renesemann Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2003 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Renesemann Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2003 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 15 November 2003 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey sådan en har jeg da vist nok en gang selv bygget synes ikke den spiller specielt godt brum brum og brum og så er der ikke vildt godt styr på bassen så vidt jeg husker og så er den mørk i lyden ikke lige mig må jeg sige ps. og pas på den ikke brander hele huset ned hehe
Men hvad skal du bruge diagram til det er jo bare at gå i gang med at måle lidt på transerne
|
Til top |
|
|
Renesemann Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2003 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Martin N]
Hey sådan en har jeg da vist nok en gang selv bygget
Og du er sikker på det var 30 watteren? der er nemlig ikke bygget særlig mange af denne.
synes ikke den spiller specielt godt brum brum og brum og så er der ikke vildt godt styr på bassen så vidt jeg husker og så er den mørk i lyden ikke lige mig må jeg sige
Dertil må jeg sige, min spiller forrygende, aldrig har jeg hørt en med så meget hul igennem og uden brum men der er også 1,2 Farrad i strømfoesyningen og jeg tror trafoen er en 2ooowatter havde at par Acustater 2+2 spændt efter og aldrig har jeg hørt så naturlig og hommogen lyd og infralyd, altså tog, som kørte forbi langt ude ved indspilningsstudiet, flere gange har jeg måttet skrue ned fordi jeg ligesomom syntes der var nogen i rummet.
Mørk i lyden, jo måske, men det kommer an på, hvad der bliver spændt efter , og med hvad eller hur Har en artikel om Stax´es ur Monster som jeg tror du bør læse, det er ihvertfald Hiragas inspirationskilde
prøver og se om jeg kan finde den.
MVH Renésemann
|
Til top |
|
|
Renesemann Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2003 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har sendt en Test af Hiragas 30 watter til nyhedsgruppen. dk.binaer
MVH renésemann
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 16 November 2003 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Renesemann...
Kørte med en hjemmebygget 30W udgave i et par år.
Du skal være særdeles omhyggelig med printlayout og symmetrien især. Transistorene i to første forstærkertrin, skal sidde front mod front, helt op af hinanden, grundet varme og DC-balancen. 500Ohms potmeteret til DC offset, skal være af særdeles god kvalitet. Strømforsyningen høres direkte, lad være med at spar på noget her. Pas på med at gøre den for stor og langsom også. Hold dig til samme størrelse lytter og type. Den vågner først rigtigt ved et hvilestrøm på omking én A i hver kanal (husk ordentlig køling!). Start evt. med 500-600 mA og se om du kan holde den i balance ved mange timers brug. Går det godt, kan du arbejde dig op.
Husk for alt i verden, at kontrollere den DC-balance med tiden...
|
Til top |
|
|