| Forfatter |
|
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg dur ik til at ta billeder men håber det går
det er galt med min ene fostex fe167e.. problemet er den gummiring der sidder yderst på enheden er gået løs og nu sidder jeg med den i hånden
hvordan får jeg den sat fast igen???

|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke en tætningsliste, der skal sidde i spænd, imellem enheden, og kabinettet ? Hvis dét er, så bliver den vel hvor den skal, så snart enheden er skruet i kabinettet ?
EDIT: Hmmm... måske er det en pynteliste, der skal skjule metalkanter, og skruer ? Hvis det er en pynteliste, skal den nok 'svuppes' på plads, på en eller anden måde.
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
desvære ikke.. har funde et bedre billeder og sat små røde krydser på den der er faldet af...
det ser ud til at den ska hjælpe med at holde membranen?? på plads da det er noget meget tyndt materiale der er brugt til det
http://peecee.dk/?id=38040
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kontaktlim kan gøre det, men øv dig på at påsætte gummikanten inden du limer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart mener jeg at membranen holdes af nogle skumklodser, der er limet på rundt langs kanten. Enten 4 eller 8 stk.
Hernæst sættes en liste over, så det ser pænere ud. Den har også en lille skrå kant, der måske har en lydmæssig effekt.
Vi må håbe nogle Fostex-kyndige kender lidt til den liste.  Enheden er jo ikke just faldet ud endnu, så mon ikke kantophænget stadig sidder fast ? Det er jo limet på chassiset.
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kantophænget sidder stadig fast men vil ik høre musik før det er ordnet..
har selv tænkt på kontaktlim eller lign men vil ik gøre noget før jeg lige havde hørt ad... tror lige jeg skriver dertil hvor den er købt
enheden er fra feb så det undrer mig meget at den er gået løs så hurtigt...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser listen ud på bagsiden ? Er der limrester ?
Er der ligsom nogle hakker, eller noget der viser at den skal kunne sidde af sig selv ?
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner imprægneret stofophæng der er på enheden, og det holder i mere end 20 år, hvis det er det. Listen der er faldet af, har været limet på, men åbenbart ikke limet ordentligt. Kontaktlim skulle nok kunne gøre jobbet, men der må ikke komme noget ud på selve bølgen af ophænget. Kun lim der hvor der ikke er noget der kan bevæges. Lidt mystisk at den sådan kan falde af.  På igen, det skal den, inden der skrues for højt op. Jeg tror nu egentlig at den kan spille fint uden, men alligevel.  Der hvor du har købt den, kan du nok få en tube gratis lim tilsendt portofrit. (Mon ikke?)
|
| Til top |
|
| |
Per.G Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kontaktlim er også mit bud hvis vi taler om gummioverfladerog det tror jeg vi gør. Var det skum ville jeg være mere betænkelig. Listen er jeg næsten sikker på er tænkt som en pakning for det tilfældes skyld at brugeren (dig) ville monteret den bagfra ( f.eks i et fronthorn).
mvh
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
svaret fra thorsten.. meget hurtigt enda
mmhh - this is highly unusual. It could happen when there is a great temperature or pressure difference. This outer ring is for cosmetics you can use a quick binding clue to attach it again.
Regards Thorsten Weber
|
| Til top |
|
| |
Per.G Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wuffer
Ja der ikke noget som fakta til at stoppe de kloge hoveder.
Men hvordan lyder de fostex egentligt. Jeg har tit overvejet at købe nogle fullrangers bare fordi jeg er nysgerrig og gerne vil lege med ht. De kan jo altid anvendes som lydkilde nr 2.
mvh
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per.G skrev:
|
Hej Wuffer
Ja der ikke noget som fakta til at stoppe de kloge hoveder.
Men hvordan lyder de fostex egentligt. Jeg har tit overvejet at købe nogle fullrangers bare fordi jeg er nysgerrig og gerne vil lege med ht. De kan jo altid anvendes som lydkilde nr 2.
mvh
|
|
|
til at starte med er de meget skingre så de ska lige ha nogen timer men ellers lyder de godt.. lidt svært at sige nu da de bare sidder i en kasse der ik passer til dem... senere blir der bygget et horn kabinet til dem og så blir det spændende at se hva der så sker 
|
| Til top |
|
| |