Forfatter |
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 15 November 2003 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg meget meget snart købe nogle højtalerkabler som skal forbindes mellem en Denon avr 3803 og et par B&W DM604 S3. 
Jeg har kigget mig lune på TaraLabs Prism Bi-wire til 249,- pr. meter, men alt behøves jo ikke at være produkter fra Hi-fi klubben. 
Har i nogle andre bud som kan tæmme disse B&W'er i samme prisklasse? Det må helst ikke gå for langt over de 250,- meteren.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 16 November 2003 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jannick.
Jeg har de kabler du nævner. Og jeg er asbsolut godt tilfreds.
Men hvis du finder noget bedre må du lige give lyd fra dig.
MVH WRONG
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 16 November 2003 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 16 November 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mjaah, og det her er meget billigere...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3757&PN=1
Jeg ved ikke om jeg skal tro på det, men det lader til at folk har ret gode erfaringer med det der homemade-mcgyver-tjuhej.
Dog skal det måske lige siges at jeg selv endte med at at købe TaraLabs til mit system, da jeg ikke rigtigt pt gider "DIY"
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2003 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Hej Jannick.
MVH WRONG
|
|
|
Hej Wrong.
Hvordan spiller de dér Taralabs Prism Bi-wire, i sammenligning med et standard kabel?
Jeg kan godt regne ud at Taralabs er bedre, men i hvilke områder bliver lyden bedre? Jeg bruger nemlig selv i øjeblikket nogle standard (skod) kabler og savner lidt mellemtone og bas. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2003 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
wrong skrev:
Hej Jannick.
MVH WRONG
|
|
|
Hej Wrong.
Hvordan spiller de dér Taralabs Prism Bi-wire, i sammenligning med et standard kabel?
Jeg kan godt regne ud at Taralabs er bedre, men i hvilke områder bliver lyden bedre? Jeg bruger nemlig selv i øjeblikket nogle standard (skod) kabler og savner lidt mellemtone og bas.
|
|
|
Det giver lige det ekstra hul igennem i diskant og mellemtone som jeg ønskede.
Samt bassen er blevet mere kontrolleret. de nye TL kabler spiller meget lysere end de gamle Dali bluewave og med bedre basgengivelse. Det lyder bare mere rigtigt syntes jeg. Jeg må indrømme at jeg ikke har prøvet så mange andre alternativer. Jeg faldt bare for lyden af dem her med det samme..
MVH WRONG
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 17 November 2003 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
Nu skal jeg meget meget snart købe nogle højtalerkabler som skal forbindes mellem en Denon avr 3803 og et par B&W DM604 S3. 
Jeg har kigget mig lune på TaraLabs Prism Bi-wire til 249,- pr. meter, men alt behøves jo ikke at være produkter fra Hi-fi klubben. 
Har i nogle andre bud som kan tæmme disse B&W'er i samme prisklasse? Det må helst ikke gå for langt over de 250,- meteren. 
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg hoppe med på vognen og købe nogle meter af Jack´s Kimber 8TC, som han sælger til 40 kr. pr. meter (normalpris vist omkring 225 kr. pr. meter). Det er et fremragende kobberkabel! Kig under hans indlæg her på siden.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 17 November 2003 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg hoppe med på vognen og købe nogle meter af Jack´s Kimber 8TC, som han sælger til 40 kr. pr. meter (normalpris vist omkring 225 kr. pr. meter). Det er et fremragende kobberkabel! Kig under hans indlæg her på siden.
|
|
|
Han sælger det ikke mere. Prisen viste sig at være baseret på en fejl.
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 17 November 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alligevel vil jeg gerne anbefale at købe Kimber 8TC eller 4TC. De har en god evne til at lægge en lille dæmper på hidsige diskanter, og da både B&W og Denon hælder til det lyse, ville det måske være en god idé at overveje Kimber kabler. Jeg bruger selv 4TC med stor tilfredshed. Der skete virkelig noget i mit anlæg da jeg skiftede til det (bruger også Kimber PMJ som signalkabel). __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 17 November 2003 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale Taralabs RSC PRIME 500 det er lidt dyre end de 250 kr./m. men ikke så frygtelig meget det koster 320 kr./m. her rykker du op i en helt anden klasse!!!
Her er rigtig hul igennem og fantastisk kontrol og overblik, samtidig er det ganske afbalanceret og uden agressive tendenser.
Et rigtig kanon kabel!!
Prism er ganske fornuftigt, MEN!! Prime er lige en tand bedre og så afgjort de 70 kr./m. mere værd!!
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 17 November 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
Har i nogle andre bud som kan tæmme disse B&W'er i samme prisklasse? Det må helst ikke gå for langt over de 250,- meteren. 
|
|
|
Du kan også prøve Argento´s kobberkabler. Det er toppen! Der er et sæt i DBA til 1.500 kr. termineret for 2 x 3 meter. Jeg har selv sølvudgaven, som er et af verdens bedste kabler.
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2003 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Nå, men det blev Taralabs Prism Bi-wire, da jeg ikke havde tålmodighed til at vente oghøre på flere råd. I ville kunne forstå mig når man som mig, havde et kedeligt standard kabel, som ikke rykkede særlig meget.
Men tak allesammen.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2003 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh, lige en anden ting:
Jeg havde forventet at der ville være 4 ledere i Bi-wire kablet, men når jeg kigger ser jeg 5? I midten mellem de 4 ledere er der en meget tynd leder. Jeg ved ikke hvad den skal bruges til. Hvad er dens funktion? 
Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg ved det faktisk ikke. Er stadig meget grøn hvad kabler angår.
Jeg vil blive glad for et hurtigt svar, da jeg skal til at tilslutte det. Om i er erfaren eller ikke erfaren, er lige meget - bare skriv. 
__________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 18 November 2003 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lader du bare svæve!
Den kan bruges til jord forbindelse, men det er nok ikke rellevant for dit set up.
Men tillykke med kablerne!
Prism kabler er fremragende og forskellen mellem dette og Prime er nu ganske beskeden, man skal virklig op i dyrt og eller meget afslørende grej for at høre den store forskel.
Du får god lyd fra dette kabel.
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2003 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak.
Jeg går lige nu og leder efter en lille skruetrækker.
Jeg skal have sat bananstik i receiveren og det er godt nok svært at skrue terminalen ud. Jeg vil skyde på at det er 3 mm i diameter. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2003 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye kabler Jannick.
Lad os lige høre hvad du syntes om dem.
MVH WRONG
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2003 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak.
Men jeg knokler stadigvæk på mit problem. Jeg kan bare ikke få den terminal ud! 
Og wrong... bruger du bananstik? Det er sq svært at bi-wire Denon'en uden bananstik. 
Jeg er blevet anbefalet en lille skruetrækker, ( hvor lang, ved jeg ikke ) men jeg kan ikke finde min kasse med de redskaber.
Til alle:
Hvis der er nogen som kender en god metode til at fjerne terminalen, på en sikker måde, må i gerne lige give et svar.
__________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2003 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
Jo tak.
Og wrong... bruger du bananstik? Det er sq svært at bi-wire Denon'en uden bananstik. 
Jeg er blevet anbefalet en lille skruetrækker, ( hvor lang, ved jeg ikke ) men jeg kan ikke finde min kasse med de redskaber.
Til alle:
Hvis der er nogen som kender en god metode til at fjerne terminalen, på en sikker måde, må i gerne lige give et svar.
|
|
|
Ja jeg bruger bananstik. Det gør det meget nemmere at få kablet monteret.
Men kun bag i forst. da det er et ekstra led i kæden.
4 stk Dali bananer for 99 kr i hifiklubben
MVH WRONG
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2003 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Jannick skrev:
Jo tak.
Til alle:
|
|
|
Ja jeg bruger bananstik. Det gør det meget nemmere at få kablet monteret.
Men kun bag i forst. da det er et ekstra led i kæden.
4 stk Dali bananer for 99 kr i hifiklubben
MVH WRONG
|
|
|
Hvordan fik du terminalen ud? __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2003 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker du på den lille røde/sorte plastik dims der sidder i midten af Teminalen???
Den pillede jeg lige ud med en lille skruetrækker, så let som ingeting, og så ellers i med bananstikkene. spæne over i sofaen og nyde musikken.
MVH WRONG
|
Til top |
|
|