Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: nyt anlæg, b&w evt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
newone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

jeg vil nu til at have mig noget nyt anlæg. har i løbet af de sidste år haft 2 sæt højttalere jeg selv har haft bygget. de har spillet glimrende, men ku godt tænke mig at prøve noget "rigtig" hifi hvis man kan sige det. Samt jeg syntes min højttalere spiller en smule sløret. hvilket er begyndt at gå mig på :(

har altid svoret til gulvhøjtalere men kiggede på de kompakte højttalere for at prøve noget nyt, og så en sub til supplere dem i dybden.

Af musik jeg høre så er det en stor gang godt og blandet fra rammstein til kim larsen

jeg har kigget på følgende setup:
Sub
B&W ASW600
4.299kr
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Aktiv_sub woofer/B-W_ASW600_subwoofer_Sort.htm

Højttaler
B&W 705
9.998kr
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B-W_705_hoejttaler_Sort.htm

Forstærker
Denon PMA-1500AE
5.999kr
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/D ENON_PMA-1500AE_forstaerker_Soelv.htm

eller

Forstærker
Denon PMA-2000AE
11.999kr
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/D ENON_PMA-2000AE_forstaerker_Premium_Silver.htm

af forstærker er jeg lidt i tvivl om det er de 6.000 værd at få pma-2000ae i forhold til pma-1500ae.

er dette et nalæg der kan stå mål med pris/ydelse? da jeg ikke har købt ht's og sådan før er jeg lidt i vildrede desværre. har læst diverse artikler og sådan på nettet. men ville lige høre herinde om der var nogle forslag.

Ska jeg evt gå efter noget helt andet?

Til top Vis newone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af newone

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Prov at soge under KSB du kan spare en del penge ved 2'nd hand kob.Og saa er det osse tilspillet
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige at denon pma2000-ae er en rigtig rigtig rigtig lækker forstærker! Min far har sådan en spændt for et sæt b&w 703 - den største gulvmodel i 700-serien, og den spiller virkelig flot. Masser af kraft, saft og muskler..og glem myten med at b&w/denon ikke passer sammen (ihvertfald i den her sammenhæng).

Jeg har selv forgængeren til b&w 705 (de hedder b&w cdm1se) og de spiller rigtig fedt - jeg synes dog at diskanten i den nye 700-serie er klart bedre .

Eftersom at 705 er mindre end 703 så kan pma-1500ae måske levere vareren, men med pma-2000ae får du klart mere overskud og energi plus at du er fremtidssikret, hvis nu du senere skal have en gulvmodel eller mere krævende standerhøjttaler, hvilket b&w 705 også er (dog ikke SUPER krævende).

Mht sub, så kunne du måske overveje SVS - jeg tror det er en virkelig fed sub.. SVS pb10
http://www.lsound.se/index.php?side=info&group=603&s ubgroup=224&id=1392
- men den er selvfølgelig også dyrere end den b&w du har kigget på, men den slår til gengæld også de dyrere b&w subs har jeg hørt fra andre (dvs. læst).

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Det lyder som et fornuftigt sæt, men hvis du ikke er bage for at købe brugt, kan du nok finde et sæt 805S eller 804 til samme pris... de er i mine øre lige det bedre....

newone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

@flaz jeg tror også det bliver pma2000 frem for 1500ae. den virker til at være en del bedre efter hvad jeg har læst mig frem til.

vil lige tage et kig på den svs, kiggede kun lige på produkter fra hifiklubben, da jeg syntes det var nemmest at købe det hele samlet, da jeg så evt ku komme til at høre det spille sammen.

@knoxville, har intet imod at købe brugt, syntes bare 800 serien er grim pga diskanten der sidder oven på højttaleren på den måde...

Til top Vis newone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af newone

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

.....jeg synes det ser fedt ud... og det giver helt sikkert noget lydmæssigt... men så et sæt i 700 serien brugt...

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej..

Vil bare sige at de B&W 705 spiller rigtigt dejligt.. meget velopløst og varm... ok bas(standerhøjtlaler taget i betragtning)... har selv haft dem!!

Lige nu kører jeg med et par 803 matrix med optimeret delefilter osv osv..  syntes diskanten i lige den model er lækker, men det er igen smag og behag!!

De forstærkere du har kig på er også lækre, min kamerat har den 1500 og den klarer det virkligt flot!!

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Du kan evt lytte til pma-1500 og pma-2000, de plejer at være flinke til at sætte setup op i butikken - måske man lige skulle ringe rundt og høre om de har tingene på lager først.

Kan godt forstå det med sub'en også bar at det er samme mærke ..men det lyder til at svs har fået et rigtig godt rygte herinde - desværre kan man ikke høre dem nogen steder i DK, andet end hos folk som har købt dem..det kan være de er villige til at gi et lyt

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes