| Sendt: 16 November 2003 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har to irriterende problemer i min hjemmebiograf, som I måske kan hjælpe mig med.
Først mit setup: DVD: Denon 2800 mk.II AV-forstærker: Denon 2802 Front: Dali 18A Center: Audiovector AVC Bag: Dali 104 Sub: Audiovector C-Sub Projektor: Panasonic 300
Problemerne:
1. Lyden er ikke 100% synkron med billedet - lyden er hele tiden et splitsekund foran billedet (ikke nok til at andre bemærker det, men JEG gør). Jeg har ladet mig fortælle, at det er et normalt problem, som mange oplever, og at det skyldes, at dvd-afspilleren og projektoren skal dekode billedsignalet, hvilket er langt mere krævende end at dekode lyden. Min receiver har desværre ikke en forsinkelses-feature på lyden. Jeg kører billedsignalet direkte fra dvd'en til projektoren via rgb.
2. Lyden fra min center er meget metallisk. Jeg har provet forskellige indstillinger, og har købt en sub for at aflaste centeren, men især dialogen i film bliver meget "dåse-agtig". Jeg ville mene, at min Audiovector AVC burde ligge i den pæne ende af kvalitetsskalaen, men jeg er ikke helt tilfreds...
Forslag til løsninger (ud over at købe nyt udstyr) modtages meget gerne.
|