| Forfatter |
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle sammen.
Jeg sad og læste følgende besøgs artikel, meget spændende læsning.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1226&zoneid=4
Det lader til at Poul har meget at skulle have sagt, ja alt for meget i mine øjne.
Hvad bilder han sig egentligt ind.
HiFi4all bruger til og ressourcer på at besøge Poul, og skrive en flot artikel om hans butik.
Dette er god reklame for Poul, men så kommer det jeg er harm over.
Følgende tekst er afskrevet fra Pouls hjemmeside. Er hifi død ? part 3 I lille Danmark hvor forårssolen har kastet sine første rigtige stråler i den forløbne uge har den sande hifiinteresse endnu en gang fejret nye triumfer i processen mod totalt og aldeles meningsløshed. Det store samtaleemne på internetsiden Hifi4all har været tilspilning af netkabler, tydeligvis en afgørende del af det moderne musikliv og noget der har været skammeligt overset af generationer hidtil. Næsten 1000 særdeles velunderbyggede indlæg er det blevet til i en debat der får denne hobbys absurde vildskud til, at få andre ganske indlysende tåbeligheder til at fremstå som faktisk ganske fornuftige. Der er selvfølgelig emner tilbage til fornyede debatter som tilspilning af HFI-relæer og nedgravede forsyningsledninger og deres direktionalitet men tåbeligheden er altså ikke nået længere i denne omgang. Samtidigt er det påfaldende hvor mange af disse gyldne ører og penneførere der bruger de fleste af døgnets timer, ikke ,som man måske skulle tro med at høre musik, som de jo naturligvis mener er selve målet ihvertfald i egen optik, men med at kloge sig i alle mulige debatfora. Det er naturligvis muligt de samtidigt mens de skriver sidder i den udvalgte lytteposition og bedriver sammenlignende kritisk lytning men vel næppe videre sandsynligt. Der var engang for længe siden,faktisk over 10 år tilbage,hvor man rent faktisk mødtes hos hinanden for at lytte og drikke bajere. Undertiden kunne det ligefrem give anledning til at man rent faktisk fik noget at høre eller vide som gav en et spark videre. Nu er det eneste evangelium på disse sider tilsyneladende det en mand der hedder Jensen bebuder. Det er jo et godt tillidsvækkende navn, men jeg kender en der hedder Hansen, og han er en værre skurk så måske er der andre motiver bag. Der er dog en villig menighed af Jensen-fundamentalister der ikke er blege for at forevige det store øjeblik hvor der kommer en kasse fra ja, gæt hvem. Gud skal da vide at folk må have de fornøjelser der er tilladt indenfor straffeloven og eventuelle lokale politivedtægter men mage til udlevering af egen hjælpeløshed i social sammenhæng skal man dog lede noget efter. Det foreløbige topmål er dog at man formodentlig af veneration for forbilledet i videst muligt omfang staver som Vor Fader, f.eks det hæderkronede Rouge Audio. Ak ja, hifi i lille Danmark er da vist en vits. Pouls Audiobutik vil gerne gøre hifi til noget du ikke behøver skamme dig over at interessere dig for,. Ja hvad bilder han sig ind. 1. Han skriver som om vi er fulstendige idioter, ja vi diskuterer måske mærkelige ting, men det er vel det HiFi4all er til for. 2. Hvad ved Poul egentligt om HiFi, når man kigger på Pouls hjemmeside, så er stort hele hans anlæg PA, og alle hans referencer er også PA kunder, ved han noget om hifi ???????????? 3. Men mest af alt og dette fremhæver jeg så beskylder han Jensen for ligefrem at være en skurk !!! Det er der kæden hopper af, hvad bilder han sig ind, Jensen er nok en af de ærligste forhandler jeg har mødt. At beskylde andre forhandlere for at være på kant med loven, ja han burte da stevnes hvilket jeg håber Rene gør. 4. Hvorfor skriver Poul kun på hans egen hjemmeside ???? er det måske fordi vi ikke kan svare igen ???? Jeg håber bestemt ikke at Poul får mange kunder af sådan en artikel, føj. Poul det er ikke god skik at skrive sådan. Hvis folk selv vil læse indlæget så kig på Pouls hjemmeside, under ugens emne.
__________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Griner  mon ikke Poul giver lyd  fra sig i den her tråd! __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trist læsning, lidt indebrændt af Poul.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
|
Hej Alle sammen.
Jeg sad og læste følgende besøgs artikel, meget spændende læsning.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1226&zoneid=4
Det lader til at Poul har meget at skulle have sagt, ja alt for meget i mine øjne.
Hvad bilder han sig egentligt ind.
HiFi4all bruger til og ressourcer på at besøge Poul, og skrive en flot artikel om hans butik.
Dette er god reklame for Poul, men så kommer det jeg er harm over.
Følgende tekst er afskrevet fra Pouls hjemmeside. Er hifi død ? part 3 I lille Danmark hvor forårssolen har kastet sine første rigtige stråler i den forløbne uge har den sande hifiinteresse endnu en gang fejret nye triumfer i processen mod totalt og aldeles meningsløshed. Det store samtaleemne på internetsiden Hifi4all har været tilspilning af netkabler, tydeligvis en afgørende del af det moderne musikliv og noget der har været skammeligt overset af generationer hidtil. Næsten 1000 særdeles velunderbyggede indlæg er det blevet til i en debat der får denne hobbys absurde vildskud til, at få andre ganske indlysende tåbeligheder til at fremstå som faktisk ganske fornuftige. Der er selvfølgelig emner tilbage til fornyede debatter som tilspilning af HFI-relæer og nedgravede forsyningsledninger og deres direktionalitet men tåbeligheden er altså ikke nået længere i denne omgang. Samtidigt er det påfaldende hvor mange af disse gyldne ører og penneførere der bruger de fleste af døgnets timer, ikke ,som man måske skulle tro med at høre musik, som de jo naturligvis mener er selve målet ihvertfald i egen optik, men med at kloge sig i alle mulige debatfora. Det er naturligvis muligt de samtidigt mens de skriver sidder i den udvalgte lytteposition og bedriver sammenlignende kritisk lytning men vel næppe videre sandsynligt. Der var engang for længe siden,faktisk over 10 år tilbage,hvor man rent faktisk mødtes hos hinanden for at lytte og drikke bajere. Undertiden kunne det ligefrem give anledning til at man rent faktisk fik noget at høre eller vide som gav en et spark videre. Nu er det eneste evangelium på disse sider tilsyneladende det en mand der hedder Jensen bebuder. Det er jo et godt tillidsvækkende navn, men jeg kender en der hedder Hansen, og han er en værre skurk så måske er der andre motiver bag. Der er dog en villig menighed af Jensen-fundamentalister der ikke er blege for at forevige det store øjeblik hvor der kommer en kasse fra ja, gæt hvem. Gud skal da vide at folk må have de fornøjelser der er tilladt indenfor straffeloven og eventuelle lokale politivedtægter men mage til udlevering af egen hjælpeløshed i social sammenhæng skal man dog lede noget efter. Det foreløbige topmål er dog at man formodentlig af veneration for forbilledet i videst muligt omfang staver som Vor Fader, f.eks det hæderkronede Rouge Audio. Ak ja, hifi i lille Danmark er da vist en vits. Pouls Audiobutik vil gerne gøre hifi til noget du ikke behøver skamme dig over at interessere dig for,. Ja hvad bilder han sig ind. 1. Han skriver som om vi er fulstendige idioter, ja vi diskuterer måske mærkelige ting, men det er vel det HiFi4all er til for. 2. Hvad ved Poul egentligt om HiFi, når man kigger på Pouls hjemmeside, så er stort hele hans anlæg PA, og alle hans referencer er også PA kunder, ved han noget om hifi ???????????? 3. Men mest af alt og dette fremhæver jeg så beskylder han Jensen for ligefrem at være en skurk !!! Det er der kæden hopper af, hvad bilder han sig ind, Jensen er nok en af de ærligste forhandler jeg har mødt. At beskylde andre forhandlere for at være på kant med loven, ja han burte da stevnes hvilket jeg håber Rene gør. 4. Hvorfor skriver Poul kun på hans egen hjemmeside ???? er det måske fordi vi ikke kan svare igen ???? Jeg håber bestemt ikke at Poul får mange kunder af sådan en artikel, føj. Poul det er ikke god skik at skrive sådan. Hvis folk selv vil læse indlæget så kig på Pouls hjemmeside, under ugens emne.
|
|
|
Hold da kæft! for en 100% BÅTNAKKE, jeg kan godt forstå han ikke skriver her i forummet, det har han da ikke evner til. Han ville garanteret tabe underkæben på gulvet, hvis han kom hjem til mig og hørte klassisk musik, på et hifi anlæg.
VH Henrik Jørgensen __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godtnok lavt at kritisere andre folk, for at stave dårligt.  Det er en uskreven regel - at det gør man bare ikke...
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Poul de rønnebær må sgu værre sure , det er jo helt tydeligt at du blot er endnu en af de såkaldt " forhandlere " , der må sidde tilbage i støvskyen fra Vassago hifi.
Jeg har handlet hifi gennem de sidste 20 år , det i et utal af forskellige butikker landet over , her vil jeg undlade at give ris eller ros til nogle idet det ikke er relevant i denne tråd , den eneste der bliver nævnt her er Rene Jensen fra Vassago HIFI , en mere kompetent person findes næppe.
Jeg tror at det du Poul , reagerer så voldsomt på , er Vassago`s måde at markedsføre sig på , samtidig tror jeg du sidder tilbage med en indre smerte , idet du nok har indset at løbet er kørt og tiden er rendt fra dig , du må se dig slået med flere toglængder.
Personligt mener jeg der bør være plads til alle , kunne ikke dy mig for at give dig et los i røven , du gav jo selv bolden op......
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slå koldt vand i blodet. Jeg er faktisk enig med ham i mange ting. Desuden kan manden ikke stævnes. Han har ikke brudt loven, men blot udnyttet ytringsfriheden. Og fortæl mig lige, hvor han kalder Jensen for skurk? Sådan tolker jeg det slet ikke...men ja, manden er kritisk og tør i det mindste at give udtryk for dette - og gudskelov for det! Desuden er det ret lamt at sætte spørgsmålstegn ved mandens hifi-kompetence...Fordi han har PA udstyr i sit sortiment, gør ham ikke mindre værdig.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, jeg synes faktisk det er godt skrevet, og yderst underholdende!
Jeg tror Poul har opnået det han vil; folk læser "er hifi død", og får dermed et anderledes input end de er vant til. Nogle får øjnene op, og andre farer i flint, da de føler sig stødt. Uanset hvordan man reagerer, så reagerer man, og det er det, der er formålet, i mine øjne.
Og har han skrevet noget der ikke passer? Ikke i mine øjne!
Poul keep 'em coming!
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er manden overhovedet bruger herinde? Hvis ikke, har jeg da umådeligt svært ved at se pointen med denne tråd.
Kontakt manden og snak ud med ham, i stedet for dette.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers en velskrevet smøre... omend i en negativ tone.
Jeg kender modsat mange "normale mennesker" der ville blive forundret, på samme måde som når man ser folk i fjernsynet der får tiltrængt hjælp til rengøring, hvis de så billederne at Pouls lejlighed.
I mine lejlighed kan jeg tage "normale" mennesker ind til en kop kaffe uden snakken behøver at gå på hifi. Hifi-snakken bliver i stedet overstået med ligesindede på et forum 4all, med plads til meninger og store armbevægelser... eller når der er nogen på besøg netop i det ærinde.
Øl bliver der drukket rigelig af... 
Poul er en mand med meninger... også når man møder ham i geschäften. Det tager jeg hatten af for, men jeg forventer respekt den anden vej også... Poul!!  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
|
Er manden overhovedet bruger herinde? Hvis ikke, har jeg da umådeligt svært ved at se pointen med denne tråd.
Kontakt manden og snak ud med ham, i stedet for dette.
Nosferatu |
|
|
En af pointerne kunne være at hans butik måske har lidt gavn af denne besøgsartikel: http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1226&zoneid=4
Og så mener han ellers, at brugerne på hifi4all er hjælpeløst socialt retarderede, når de glæder sig over noget nyt de har købt hos Jensen.
Denne passage: Der er dog en villig menighed af Jensen-fundamentalister der ikke er blege for at forevige det store øjeblik hvor der kommer en kasse fra ja, gæt hvem. Gud skal da vide at folk må have de fornøjelser der er tilladt indenfor straffeloven og eventuelle lokale politivedtægter men mage til udlevering af egen hjælpeløshed i social sammenhæng skal man dog lede noget efter.
Nu må man altså ikke glæde sig over det man køber. 
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart et low-blow der kan have et massivt tilbageslag for Poul - men sikkert også endnu mere dedikerede (fanatiske?) følgere/kunder.
Usmageligt er det såmænd også - stille spørgsmål ved andres holdninger må man gerne, men jeg forstår det bare ikke at nogen skal gøre grin med andre blot fordi man ikke er enig.
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Jeg håber bestemt ikke at Poul får mange kunder af sådan en artikel, føj.
|
|
|
Jeg vil da bestemt sige at en ny kunde har han den dag jeg skal ud at handle et eller andet ikke-diy audio. Og bare starten på denne tråd får da alle mine sanser til at mene at Poul ikke har smurt for tykt på  Det her er altså morsomt  Hilsen en glad og munter kommende KUNDE
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men har da ret i at det er lamt at mange indlæg herinde starter med
et foto af en papkasse. Den som startede den tegneserieform var ret
beset jensen, så han har faktisk en pointe der. På den måde skifter
indlægformen til chatsnak, a la ..nå hva er der så inde i kassen, må vi
se - og svaret ja, imorgen når jeg får pakket mere op, o.s.v.
Og så jager han en syl lige ind i sidebenet; der bliver snakket og
tænkt for meget i hifi termer i fht musiktermer og det at sætte sig ind
i andres verden og musiksmag.
Han er jo nok lidt af den gamle skole og begræder de dage hvor alt var
mere ukompliceret og ikke så "fint" som idag. Men, intet er smukkere
end minder, som de siger. Ikke endgang virkeligheden!
Dette indlæg, som fylder mere end 1 linie med mere end 8 ord bliver
sikkert kritiseret ud fra devisen om at hvorfor "er jeg herinde hvis
det er så dårligt" og derud ad. Der er bare ikke fair, man er nødt til
at forholde sig til den generelle kvalitet af det der skrives og
formsskred i det hele taget.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine øjne er han en gammel mand med hat - som sikkert nok har ondt i røven over det køre for Jensen !!
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul har da gang i det rigtige. At fortælle folk at nogle de tråde der køre i disse fora er lamgt ude i hampen  . Og jeg forstår godt at han ikke gider at blande sig i debatten her på siden, for der ingen der ville tage en skeptiker alvorligt  . Alle der har invisteret mange penge i et "tvivlsomt" tweak, nægter at erkende, de har brugt en formue at en gang hokus pokus. De ville i så fald tabe ansigt blandt de mange selvudråbte eksperter på H4A, og fremstå som en flok glade amatører, der ikke kunne høre forskel på der nye og gamle netkabel (så de håber nok at det bliver bedre med tiden  )
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| I mine øjne er han en gammel mand med hat - som sikkert nok har ondt i røven over det køre for Jensen !! |
|
|
Du tror ikke, han selv har succes eller hvad? Det sjovt - så snart man kommer med lidt kritik, er man bare en gammel, sur og useriøs individ, som er misundelig...Man skulle næsten tro "jensen" var en religion eller en sekt. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul og så mange andre og mig selv. Man skal ikke tage sig selv alt for alvorligt.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da godt se han kan have en pointe vi er ikke gode til at kigge indad.Og den der med nye kasser o.lign er lidt for at gøre sig interessant har dog være en enkelt undtagelse der var til at lære noget af.
I øvrigt har jeg lavet et indlæg om vi var miliøskadede dog er der ligesom ikke nogle der lige har lyst til at være ærlige. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du (Poul) har sgu også fået dig en ny mulig kunde herfra (undertegnede). Det er sgu rart, at der er nogle der tør have meninger der rækker ud over "Jensen's 10 bud" !............ __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |