| Forfatter |
|
Henning Madsen Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan helvede træffer man den rigtige beslutning, mange siger alm. signalkabel, andre siger XLR kabel AES-EBU, kan jeg ikke få input fra nogle stykker om for/imod?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henning Madsen skrev:
|
Hvordan helvede træffer man det rigtige beslutning, mange siger alm. signalkabel, andre siger XLR kabel AES-EBU, kan jeg ikke få input fra nogle stykker om for/imod?
På forhånd tak
|
|
|
Hmm det er vel noget med lige som med alt nulig andet grej, at hjemtale lidt af hvert og så lytte sig til hvad man synes fungerer bedst for én...
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Balanceret betyder at én forstærker behandler de negative signalperioder og en anden forstærker behandler de positive.
I øvrigt giver det kun mening at køre balanceret, hvis ALLE apparater i kæden er balanceret. Det er der ikke mange, der er. Årsagen er at det er dyrt at bygge udstyr med to forstærkere i hver kanal hele vejen igennem. I teorien skulle det udligne nogle støj- og forvrængningsprodukter, og det kan kun høres på udstyr, der hele vejen igennem hele kæden kan afsløre forskellene. Vi er oppe i udstyr, der koster i 100.000 kr klassen eller mere for bare elektronikken. Så komemr højttalerne til, og kun verdens dyreste højttalere kan til nød afsløre forskellen mellem balanceret og ikke-balanceret udstyr.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don Dario
Tak for svaret. Jeg har en Lyngdorf TDA2200 og en CD-1 (eller det har jeg i hvert tilfælde i morgen, for der henter jeg forstærkeren) jeg vil bare finde det rigtige kabel, og jeg kan reducere ca. halvdelen ved at skære linie eller xlr fra. Hvad ville du gøre i min situation?
Mvh Henning
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Der er kun en ting at gører.. og det er at lytte sig frem, et kabel er ik bare et kabel!!!
Det ene kabel lyder godt i den ene setup men ikk i et andet!!
Ved ikk lige hva du mener med at reducere halvdelen?? er det penge pungen? eller?? |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don
Det jeg mente var at hvis jeg kan konkludere at xlr er det rigtige, så er jeg fri for at lede efter linie, jeg skal dog stadig finde "det" rigtige kabel i xlr, hvis det er det som er bedst. Men din anbefaling er både at prøve et xlr kabel og et linie kabel, og lede efter forskellen og det jeg bedst kan lide?
Mvh Henning
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Kan hele dit anlæg kører xlr?? eller?? og har du ikk købt noget fast!!
Ja lyt dig frem, der er en verden til forskel på kabler, hvis man har et godt anlæg der kan afslører det!!
Du kan sagtens købe nogle rigtige dyrer xlr men så bagefter hører nogle mindre dyrer rca som bare spiller dejligt, velopløst, nuanceret, og et dejligt bredt varmt lydbilled!!!
Alt er efter ens EGET ører!!
Nå jeg hopper i seng men ska nok besvarer videre imorgen..
Sov godt |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don
Tak for svaret, jeg køber et nordost, red dawm og ser hvor det bringer mig.
Mvh Henning
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Har du ikk en kt i nærheden, de låner ud gratis ti afprøvning.... der kan du låne flere kabler på en gang til tests!!
Nat |
|
|
|
| Til top |
|
| |