| Forfatter |
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg vil gerne lige høre om det er nogen der har leget lidt med HDMI kabler og kan svare om man kan se forskel imellem de billige og dyrre kabler. Jeg har investeret en mindre formue i analog kabler men har det svært med at se hvad det skulle betyde i digital overførsel. Problemet er bare at efter min mening er det bedre billedekvalitet når jeg kører på scart end når det er HDMI der køres fra.  . Jeg har en rigtig god IXOS til scart overførsel og en meget alm. HDMI til digital overførsel.... Det må vel være det samme der gælder for DVI kabler? Jeg har ikke noget imod at betale nogle penge for en god HDMI kabler, jeg vil bare ikke gøre det hvis det ikke er noget at hente. svar endlig tilbage
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne jo spørge hvad fik dig til at købe et godt scart kabel? Så ja det hjælper med et bedre HDMI kabel. Kører du RGB via dit scart?
For så tror jeg forskellen er meget lille, ellers burde du kunne opnå en fordel ved HDMI, det er i hvert fald det alle de andre debatter ender ud i.  __________________ Hilsen Bajads
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt gik jeg ned i Tapeconnection for at finde et kabel, da de leverer en god service i mine øjne. Deres svar var, at det íkke kan betale sig at spare de 250 kr., der er mellem et Supra og så et billigt kabel. Efter sigende er stikkene meget vigtige for det endelige resultat - jeg skal ikke kunne sige det - kan kun sige at HDMI er en god upgrade fra Component... :D __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det med scart, tja... det er jo fra de gamle dage...:) der købte man jo gode scart kabler....:)
Jeg kører RGB på scart, men stadig, jeg vil tro at HDMI bør være bedre...

moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
mikhifi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDMI burde være bedre end scart, og i nogle tilfælde bedre end component, alt afhængig af de forskellige sammensætninger af apperater.
Dvs. hvis man har en billig dvd afspiller og en dyr fladskærm, kan man jo kun med fordel sende signalet op via HDMI, da det jo er digitalt, og så lade den dyre skærm klare billedbehandlingen, samtidig nytter det ikke noget hvis man har en dyr dvd afspiller, og smider signalet op digitalt til en skærm af den halve pris. så hellere lade dvd afspilleren overføre signalet via component, analogt.
Men det er jo ikke det hele, så er det jo det at supra i dag er de eneste kabler der er godkendt til længder over 10m, hvor man kan trække component meget længere, og så det fact. at det digitale hdmi kabel er langt mere følsomt for omgivelser end det tilsvarende component. Dvs hvis man lægger det digitale kabel side om side i væggen med en masse el ledninger, kan man risikere komplikationer i form af støj på billedet, i værste tilfælde.
Det med at man kan få bedre billede via scart end HDMI, er set før, da det ofte er på billigere dvd afspillere det fremkommer , hvor hdmi stikket bagpå kun er der for at "se fedt ud". Ikke for at kritisere nogens dvd afspillere, men det forekommer især på de billigere dvd afspiller man køber i fakta, netto, bilka osv.
derved sagt , at hvis man invisterer en god dvd afspiller, og samtidig har en god fladskærm, kan det betale sig at sende via HDMI Så kan man så diskutere hvad en god DVD afspiller / fladskærm er...!
Men igen, skal man jo vurdere efter hvad man selv synes 
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, tak for svaret.
Jeg er stadig ikke blevet klogere.. . Måske skal der lidt mere fakts på bord.
Min DVD afspiller er en Denon 3910, og TVen er en philips 37pf9830. Når jeg kører via scart bliver det brugt en IXOS scart som har kostet i sin tid ca. 800. Jeg kan ikke lige huske modelen. HDMIen kører via et eller andet kabel jeg fik fra forhandleren uden ekstra beregning sammen med TVen. Jeg tror den ligger i 2-300 klassen. Så jeg er lidt i tvivl om det er HDMI udgangen på min denon der ikke er noget at råbe hurra for, men det vil dog ikke overaske mig... jeg skulle trodsalt skifte alt analog i den før den kunne spille musik........ __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
mikhifi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... en ting er sikkert. Denon 3910 leverer et kanon billede analogt! 
Men samtidig leverer den også signalet perfekt ud via HDMI! Og du burde få et bedre billede med HDMI, ville jeg mene, med den sammensætning.
Hvad opløsning kører du ud med fra 3910ern ?
Hvis jeg var dig, ville jeg lånet et godt HDMI kabel med hjem, og prøve om det gør en forskel. 
__________________ Mit Udstyr:
Nautilus 805S, Bryston B-60, Thule DVA150 Digit II, tara labs Axoim, Tara labs Helix 8
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har prøvet 720p eller 1080i, same thing...:)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge DVI udgangen på 3910 da HDMI udgangen på denne ikke er god nok.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået en anden kabel. Selvom det kun er en til kr.400 (brandridge) er det en verden til forskel. Scart'en virker flad og uarrangeret i forholdt til HDMI. Sporgsmålet er så om det bliver endnu bedre med en kabel til et par kilo.....  hilsen Panos
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups... det er en profigold jeg bruger.....
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
næææ..fik den gratis der hvor jeg købte min tv... 
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super  __________________ Hilsen Bajads
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs
Nu er jeg lige en smut tur i US igen igen og har været forbi "tweeter". (samme som Fona i DK, forskelen er at den også fører denon sammen med alt anden consumer produkter og micro ovne....er det nogen der siger HFK.... ).
Jeg har talt lige med en meget venlig ansat om de forskellige HDMI kabler og det endte med at jeg købte en Audioquest HDMI-1 kabel. Jeg var ellers efter en monstercable men han fortalte at AQ var en del bedre og at monster er bare en alm. consumer cable. Jeg var ellers også interesseret i AQ HDMI-3 men har fortalte at det var næsten ikke bedre end 1'eren og den koster det dobbelte så.... Nu er det bare at komme hjem og se om det er forskel imellem min profigold og den nye AQ.. mon ikk.....
more to come.....
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs... så komer man hjem og før jetlack tilstanden har lagt sig, en manden begyndt at lege med kabler....Sygt... . Well. det er forskel. Stort endda. Med den nye audioquest er alt blevet en del bedre... flere små detaljer, bedre mere rige farver. Man skulle ellers tro at det ikke skule betyde så meget når det er digital signal vi snakker om....
Det var min input for denne gang... god weekend....
p.s. er der kommet nogle nye film med rigtig god billede kvalitet som man kan få fat hos blokbuster her på det sidste? __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at kører en DVP9000S (philips) på et RZ32LX2 (LG) og sammenlignet via PIP-funktionen. Der er tydelig forskel, og her brugte jeg monster scart og alm. HDMI (prøvede både med HAMA's standard og RS/Aurora standard)
Her en en meget tydelig forskel, især i kontrasten og i hvor rigtige farverne ser ud. Mit valg falder uden tvilv på hdmi, da f.eks. himlen ER blå og græssen er som det skal være osv. Derudover er det også skarpere, mere rent i detaljerne.
Det er en sammenligning hvor scart har alle fordelene, med en dvd med virkelig god videokonvertering og et ret godt scartkabel. Men stadig vinder HDMI
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
|
Jeg har prøvet at kører en DVP9000S (philips) på et RZ32LX2 (LG) og sammenlignet via PIP-funktionen. Der er tydelig forskel, og her brugte jeg monster scart og alm. HDMI (prøvede både med HAMA's standard og RS/Aurora standard)
Her en en meget tydelig forskel, især i kontrasten og i hvor rigtige farverne ser ud. Mit valg falder uden tvilv på hdmi, da f.eks. himlen ER blå og græssen er som det skal være osv. Derudover er det også skarpere, mere rent i detaljerne.
Det er en sammenligning hvor scart har alle fordelene, med en dvd med virkelig god videokonvertering og et ret godt scartkabel. Men stadig vinder HDMI
|
|
|
Ingen tviv om hdmi´s fortræffeligheder, trods at ikke alle for lige god kvalitet ad den vej.
Iøvrigt skal man lige huske at der stor forskel på scart kabler ligeså vel som på alle andre kabler, noget er skod, andet er super godt. Selv køre jeg med et Tech-Link Scartkabel WRES-XS 700810 fra min dvd og det er jeg ganske godt tilfreds med idet at det slår alle andre scart kabler jeg har haft. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |