| Forfatter |
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 16 November 2003 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er efterhånden brændt lidt varm på vinyl-plader. Kan godt lide ældre musik som Bruce Springsteen osv. og de er jo ofte i bedre kvalitet end på cd'er. Der er jo mange ældre pladespillere man kan købe billigt. Men hvilken en skal man vælge har ikke en dyt forstand på det. Kan se nogle nye kan koste over 7000kr. det er for meget. Mine forældre har en del ældre plader...den skal gerne have et pænt design. Gerne alu-farvet med glas, eller i sort klart lak, eller hvad det er..
Nogen der kan hjælpe
V.H Jack __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jack,
En gedigen pladespiller, der bare virker og ikke koster alverden, er en Rega Planar 3. De dukker ofte op på brugtmarkedet og kan fås for ca. 1000-1500 kr. - ofte incl. en eller anden pick up, som man nok skal regne med at skifte ud inden så længe.
Der findes naturligvis andre, også dyrere og bedre, men du går ikke helt galt i byen med denne model (hvis den er i fornuftig stand, naturligvis).
Thomas
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at jeg skal gøre mig skyldig i negative udtalelser om C****A****-produkter helt op i 25.000.- klassen(?), skal jeg såmænd bare foreslå snartsagt hvadsomhelst andet, fra fx.Nottingham, Scheu, Thorens ell. Rega i stedet..
Mvh. Jens/Modifix, - der snart ikke gider C****A****-produkter længere..
__________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens, Vi vil have de slibrige detaljer! Dem alle sammen.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og dem får I hvis *mp*rt*ren ikke snart får en anden indstilling på..
Mvh. Jens/Modifix,
- der er tilbage ved sin gode og stabile LeTallec Stad 1 modificeret med hjemmedrejet cremehvid 9,4 Kg's acetalplast-pladetallerken og ebonit/POM-armboard..
http://herlevhifiklub.dk __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en rega 3 med BIAS pick til 800kr. der er meget lidt brugt skirver han, 6 år gammel
og en Rega 3 med Rega 300 arm, opgraderet kabel fra tonearm til phono stik til 1200 kr.
hvilken skal jeg vælge, eller er der andre bud på en pladespiller __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
Der er en rega 3 med BIAS pick til 800kr. der er meget lidt brugt skirver han, 6 år gammel
og en Rega 3 med Rega 300 arm, opgraderet kabel fra tonearm til phono stik til 1200 kr.
hvilken skal jeg vælge, eller er der andre bud på en pladespiller |
|
|
Hvis du kan komme til at se på dem begge, så gør det.
De ser formodentlig ret ens ud.
Der er nok ingen tvivl om at et andet kabel i armen påvirker lyden. Om det er godt eller dårligt må du selv afgøre  , men han kunne da godt fortælle hvad det er for et kabel der er sat i armen i stedet for originalen, og hvem der har udført arbejdet.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
villman du har ret....men det er sørme en lækker pladespiller, ser kanont godt ud, så kan jeg komme til at høre de gamle plader med Kim Larsen, Dodo and the dodos, kanont dansk musik, fra de gode gamle dage, hvor jeg knap var født eller lå inde i et fosfor  __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD.
Du har ret det er en rilleplov der virker ganske gennemtænkt. jeg havde selv en af dem tilbage i 80-81 og der er SVJV kun kommet en anden arm på siden. Hvis du kan leve med at støvlåget kun har to stillinger, helt oppe og helt nede og at VTA kan være bøvlet at stille, så er der ikke meget at betænke sig paa.
Men nu har du vel en god RIAA i baghånden?
Mvh. Jens/Modifix, - der helt sikkert ikke har fikumdikket med den sidste selvbyggrammi.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
smid lige en mail til gli@mail.dk
han har også rigtig gode RIAA til små penge (DINO) og Rega 3 kloner (Moth alamo X) 
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er RIAA....?
Og hvad er VTA....er det den man skal flytte for at høre et bestemt nummer, har ikke den fjerneste ide om det
Troede igår man kunne skifte nummer med en fjernebetjening, men så moderne var det ikke dengang sagde mormor *G* __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
RIAA står for Record Industry Association of America, -det organ der oprindelig fastsatte den kompensationskurve der modvirker den lave lavfrekvens-modulation dine vinylpladers master oprindelig er skåret med, mest for at få plads til mere musik på pladesiderne.
Kompensationen er som regel kombineret med forstærkning til linieniveau.
VTA står for Vertical Tracking Angle, -VTA-justering er lidt poulært sagt en mulighed for at regulere højden på tonearmsbasen i forhold til pladetalerkenen +de LP-plader du lægger på. -som regel ikke et problem i den prissfære hvor du er lige nu. Jeg har dog set"møtrikker"til denne justering af tonearmene fra Rega.
Mvh. Jens/Modifix, -der_ikke_tager på hjemmeservice-besøg i nordjylland!
http://herlevhifiklub.dk __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis du vil have en pladespiller der er både god og rimelig flot, (udseende er selvfølgelig en smagssag og designet er nok lidt særpreget) kan du evt. også kigge på Pro-ject RPM 4 brugt. Jeg så den på dba.dk for en lille måned siden til 2k - tror jeg nok
Her er et link til forhandlerhjemmesiden
http://www.project-audio.com/en/rpm4.html
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, takker for svarerne, låner min forældres gamle lp' spiller og ser om det er noget for mig, det er jo besværligt at skifte numre på dem.. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |