Forfatter |
|
Stente Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 308
|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu da jeg har fået investeret i fladskærm og højtalere tænkte jeg, at nu var det min tur til at vise varene frem.
Setupen ser følgende ud:
-
Skærm: Panasonic TH-37pv60
-
Reciever: Sony STR DE-315(ja, den skal opgraderes snarest muligt! :( )
-
CD-afspiller: Sony CDP-XE210
-
DVD-afspiller: Bluetinium - Aldi greatest (249kr!)
-
Fronthøjtalere: Dali Ikon 6
-
Centerhøjtaler: Dali Vokal 2
-
Baghøjtalere: System Audio (kan desværre ikke huske model nr.)
-
Sjov og spas: Xbox360
Et meget vigtigt kritere for mig, har hele tiden været at det skal se godt ud! Jeg synes det er syndt og have velspillende højtalere og plasma-tv, uden at det også i en eller anden grad ikke harmonere.
Et billede fra sweetspot/sofaen og et fra siden:

Nøgen højtaler:

Ledning:

Center med og uden:

Reciever og CD-afspiller:

DVD:

Min DVD-samling...noget af den ihvertfald:

Baghøjtalerne:

Xbox360:

Det var så starten af mit anlæg. Jeg håber at jeg inden for mange måneder, kan få sparet sammen til en ordentlig surroundreciever, da det er ret fustrende at have højtalerne, men ikke kan udnytte det ordentligt.
Skriv endelig Ris og Ros 
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedkvaliteten er desværre ikke lige god alle steder, da det var min mobilos der stod for billederne.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en cd-afspiller du har?
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
CDP-XE210 ....den glemte jeg lige i svinget. Også en gammel en, der forhåbentligt, snart kan blive opdateret, men først recieveren.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har modellen større så, XE310 nemlig, synes nok jeg kunne kende den hehe. Kan du huske hvor gammel den er, og hvad du gav for den?
|
Til top |
|
|
Casper Unnerup Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da meget pænt.
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Jeg har modellen større så, XE310 nemlig, synes nok jeg kunne kende den hehe. Kan du huske hvor gammel den er, og hvad du gav for den? |
|
|
Den er omkring 7-8 år gammel og har ikke kostet mere end et par hundrede kroner(Jeg fik det i konfirmations gave sammen med recieveren og system audio højtalerne). Jeg synes egentlig at CD-afspilleren gør det fair nok.....hvis man tænker over hvad det har kostet. Jeg ved at højtalerne i sin tid kostede omkring 3 k. og cd og recieveren har nok kostet omkring 1.5-2k vil jeg skyde på, men det præcise tal aner jeg faktisk ikke, hvis jeg skal være ærlig ...et bud-....500-700 kr.
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nysselig og hyggelig biostue du har indrettet. Fin detalje med fliser under møblet, det matcher dine fede højtalere godt.
Har du prøvet at trække fronthøjtalerne frem og vinkle dem lidt når du lytter musik, de kunne godt trænge til mere luft omkring sig.
Kan se du har mange reflekser i tv'et. Hvis det er meget generende kan jeg anbefale et rulle/mørklægningsgardin, som kan monteres yderst diskret i dit vindue. De fåes til ok priser her: http://www.jemtex.dk/. Bruger dem selv, da jeg har projekter, og er yderst tilfreds.
Dit lækre tv fortjener altså en bedre dvd-afspiller. Hvordan har du tilsluttet den til tv'et? Du bør som minimum køre componenet med progressiv scan, som giver et super billed (hvis du da ikke allerede har optaget denne tilslutning med XBOX'en). Der er masser af muligheder på brugtmarkedet til få penge.
"Silvan plastikbakken" retfærdiggør ikke udseendet af resten af dit setup. Det findes alulister som ser lidt mere cool ud, f.eks dem her: http://av-connection.dk/?GroupID=26&ClassID=64 (men det er jo smag og behag)
Men ellers er det thumps up herfra 
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er godt klar over at højtalerne burde rykkes mere ud, men det er blevet et kompromis mellem hvad der er pænt og hvad der lyder fornuftigt. Dog har de ca. 25 cm. at trække luft fra, selvom de godt kunne bruge det dobbelte.....men ikke helt umuligt, at de nok lige får et par cm. mere. 
Ja, mørklægningsgardin er bestemt noget der skal investeres i, da solen godt kan især i disse sol-dage. Jeg leder efter et godt tilbud, hvor den er 150 cm. bred, men har desværre kun fundet et til 140 cm. (kostede kun 99 kr.....spasser vindue!)
Jeg har faktisk lige haft en Argon med HDMI hjemme, fra hifiklubben og overraskende nok, var forskellen _virkelig_ lille. Min Bluetinum gør det bemærkelsesværdigt godt via SCART, dog kunne jeg godt tænke mig en, der så bedre ud .....component er optaget fra XBOX360, så det er HDMI jeg gerne vil investere i til den tid. Men stadig....min reciever står for at blive afsat snarest, så jeg kan få noget der minder om ordentligt surround i stedet for Pro-logic-smider-ingen-lyd-ud-fra-baghøjtalere.
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
Min Bluetinum gør det bemærkelsesværdigt godt via SCART, dog kunne jeg godt tænke mig en, der så bedre ud 
|
|
|
Ja, det er utroligt hvad man kan få smidt i nakken for 249,- kr
Kan godt forstå at du prioritere en ny receiver højest, når det kun er en prologic-fætter.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
Ascari skrev:
Jeg har modellen større så, XE310 nemlig, synes nok jeg kunne kende den hehe. Kan du huske hvor gammel den er, og hvad du gav for den? |
|
|
Den er omkring 7-8 år gammel og har ikke kostet mere end et par hundrede kroner(Jeg fik det i konfirmations gave sammen med recieveren og system audio højtalerne). Jeg synes egentlig at CD-afspilleren gør det fair nok.....hvis man tænker over hvad det har kostet. Jeg ved at højtalerne i sin tid kostede omkring 3 k. og cd og recieveren har nok kostet omkring 1.5-2k vil jeg skyde på, men det præcise tal aner jeg faktisk ikke, hvis jeg skal være ærlig ...et bud-....500-700 kr.
|
|
|
Passer også fint med min, mener den er omkring 8 år, og kostede 800 kroner. Og som du også siger, synes jeg også min gør det udemærket.
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot setup.. dog skulle du måske overveje en ny reciever. Den gør ikke de højttalere retfærdighed. Er sikker på du vil få en meget bedre lyd  dvd'en skulle nok også udskrifes for at få noget bedre billede på det gode tv du har.. det er nu næsten synd... men nydeligt setup
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak! Som jeg skrev tidligere er en ny reciever øverst på min ønskeseddel!  - overvejer harman/kardon avr 235.
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt nydeligt!
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
utrolig flot. Hvad synes du om dine dali højtalere, spiller deres nye serie godt nok. __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej....
ser rigtig fint ud... jeg blev forblæffet over hvor godt Dali'erne spiller __________________ B&W Nautilus bio...
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes dali højtalerne spiller SUPER! Når man smækker noget Leneoard Cohen på f.eks. er det ren fryd.....man kan godt mærke at bånd-diskanten gør sig godt vil jeg mene  . Kan kun anbefalde dem herfra....dog skal man være opmærksom på, at de ikke kan levere noget vildt bas-tryk(der er dog det der skal være, bare ikke hvis man hører techno  ). Men generelt en kanon all-round højtaler.
|
Til top |
|
|
DTSFreak Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 05 April 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hola læste i en anden tråd at du har fået dig en Marantz sr 7500, men gåer selv i tanker om at skifte min Denon ud.. Og så lige at vi har sammen højtaler  Så kan man ikk lokke dig til at give en anmeldese af din opleverser med dit nye udstyr ?
__________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
Se pic på WWW :O)
|
Til top |
|
|
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 05 April 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Total iorden stil du har begyndt dig der..
Kan godt se du ikke udnytter dine Ikon 6'er helt, men vi skal jo alle starte et sted og bestem et godt sted du er startet. Hvordan er det gået frem med forstærker, dvd og højt. udskiftningen?
Hvis du har mulighed for det så flyt dine baghøjttaler mere over i hjørnet og se om dette ikke giver en bedre lyd bagfra uden at de runger fra bassen. Altid godt at give noget luft imellem lytte posion og baghøjttaleren så da kan nå at danne et godt lydbillede enden de rammer sweetspot __________________ Min Bio
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSFreak skrev:
Hola
læste i en anden tråd at du har fået dig en Marantz sr 7500, men gåer selv i tanker om at skifte min Denon ud.. Og så lige at vi har sammen højtaler 
Så kan man ikk lokke dig til at give en anmeldese af din opleverser med dit nye udstyr ?
|
|
|
Kan du tro.....Jeg for den først endeligt sat op lørdag, så der går lige en uge mde spas og lej så skal jeg nok vende tilbage med en anmeldelse .
Jeg er også flyttet, så der skal også loades en spand nye billeder op inden alt for længe.
|
Til top |
|
|