| Forfatter |
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Paradigm Servo 15, og efter at have flyttet, err den begyndt at sige en slags "raslende" lyd. Den gjorde det en periode for længe siden, men dette forsvandt af sig selv. Ved ikke hvordan...
Men er der nogle som ved hvad det kan være og hvordan det kan løses? Det er mest, hvis der spilles ved lav lydstyrke.
Har prøvet at holde lidt på enheden osv mens den spiller, og trykker jeg en smule i den ene side stopper raslen, og trykker jeg i den anden bliver den forstærket...
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke expert på dette område, meen...
Når du siger "...Har prøvet at holde lidt på enheden osv mens den spiller, og trykker jeg en smule i den ene side stopper raslen, og trykker jeg i den anden bliver den forstærket", tyder på at spolen er sidder monteret på membranen rammer magneten.
Sagt på en anden måde, så sidder spolen skævt/bøjet på enheden. Det er derfor er rasle-lyden forsvinder når du trykker i den ene side og bliver forstærket når du trykker i den anden.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder da som en mulig årsag :) Er det noget man kan fixe selv?
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle somo ved, om det er noget der kan fixes selv?
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det bliver ret svært. Først skal du pille enheden ud. Dernæst skubbe enheden så langt frem at hele spolen kommer til syne. Så skal du rette spolen _FORSIGTIGT_, med dette skal du prøve dig frem indtil den spiller som den skal.
Men inden du begynder på dette, skal finde først undersøge andre fejlmuligheder. Min forklaring er blot en hypotese.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lyder olle helt let.
Men jeg forstår bare ikke, at det kanj have været der før og derefter fiorsvundet. Så må jeg jo have gjort et eller andet for, at det skulle virke igen.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og det er netop dette med at det er et tilbagevendende problem der skyder med hypotese lidt i sænk.
Må indrømme jeg ikke ved hvad det så istedet kunne være. Måske der er andre herinde der vil hjælpe den arme mand?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at skrue enheden ud, og drej den 180 grader, så tyngdekraften hjælper enheden tilbage til gammel position. Dette kan vel at mærke kun gøres, hvis det er en enhed der skyder fremad, og ikke ned i gulvet.
En enhed kan godt komme til at 'hænge' lidt med årene, og hjælpes på plads, ved at drejes en halv omgang.
|
| Til top |
|
| |