Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vista som extender (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Så vidt jeg ved skulle Vista indeholde extender funktionalitet, er der nogen som har mere nyt vedr. vista og Media center funktionalitet ?

techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa

For at gør en kort historie lang så er det du refererer til sikkert Softsled. Softsled er omtalt af mange pålidelige kilder men ingen kan bekræfte om det bliver en del af vista. Et af argumenterne for at det ikke skulle blive en del af Vista er naturligvis at MS gerne vil sælge nogle flere X-box ekstendere. Iflg Paul Thurrot på WinsuperSite samt iflg Chris Larnier's blog så er kan intet bekræftes indtil videre. I Paul Thurrots preview af Vista MCE omtaler han heller ikke softsled som en allerede implementeret del af betaen....Et er dog sikkert MS arbejder på softsled, men om det bliver implementeret i Vista, det er indtil videre kun gisninger.

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er efterhånden ved at være lidt træt af misforståelsen omkring softsled.

Softsled har eksisteret internt hos MS siden den første Linksys/HP extender - den blev brugt til at teste inden at hardwaren var klar, hvilket er ret typisk - softwaren i de maskiner er CE baseret, så det er ikke noget særlig specielt.

Det har aldrig været meningen at det skulle være offentligt kendt, men det blev på et tidspunkt lækket at et sådant projekt eksisterede, og et æg blev til ti høns, og mange sider mente at nu var det snart noget software de frigav.

Softsled bliver i praksis først benyttet i et offentligt produkt i Microsoft's nye håndholdte maskiner, men det med stor sandsynlighed kun for disse maskiner, da det passer i strategien.

Omkring Vista - det er ikke noget der er i de seneste beta'er, og det er så vidt jeg ved ikke planen at det kommer, men planerne skifter jævnligt, dog er det på nuværende tidspunkt meget usandsynligt at det kommer. Jeg ved det fordi jeg har requested diverse smårettelser i SDK'et, men der er pt. lukket for alt andet end bug-fixes, og det gælder helt sikkert også en feature som softsled - så med mindre det er lavet, men lukket af i beta'erne pga. noget strategi, så ville jeg ikke forvente det kommer.

Så alt i alt - don't count on it.

Og quote "Et er dog sikkert MS arbejder på softsled" er igen tåbeligt, og totalt uden bund - ja, Microsoft arbejder med softsled, da de bruger det til test, og sikkert også software til nye enheder, men det er bestemt ikke sikkert at det nogensinde er tiltænkt at blive frigivet til brug for en alm. Windows!

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

@Binnerup

Ja jeg siger jo det samme som du siger.....Paul Thurrot siger jo netop at intet er sikkert og man fra MS's side arbejder på at bruge softsled til noget fornuftigt dvs at implementere det. Jeg har hverken af eller bekræftet noget helst , men snarere forholdt mig til de kilder der er tilgængelig på området......Hvis du har tilgang til nogle bedre kilder vedr dette, ja så ser jeg dem gerne citeret ellers er mit argument vel ligesågodt som dit ikke sandt? Tåbeligt?

Citér:
Omkring Vista - det er ikke noget der er i de seneste beta'er, og det er så vidt jeg ved ikke planen at det kommer, men planerne skifter jævnligt, dog er det på nuværende tidspunkt meget usandsynligt at det kommer. Jeg ved det fordi jeg har requested diverse smårettelser i SDK'et, men der er pt. lukket for alt andet end bug-fixes, og det gælder helt sikkert også en feature som softsled - så med mindre det er lavet, men lukket af i beta'erne pga. noget strategi, så ville jeg ikke forvente det kommer.

Hvad exactly er der anderledes i forhold til det jeg siger mht mS og Xbox?

Du kan selv være tåbelig;-)

mvh Anders

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Anders: Det jeg syntes var tåbeligt var at du skrev "Et er dog sikkert MS arbejder på softsled, men om det bliver implementeret i Vista, det er indtil videre kun gisninger."....

Det vil jeg når jeg læser det vælge at forstå sådan at Microsoft arbejder på softsled med henblik på at det skal blive et end-user produkt som vi kan forvente i Windows før eller siden - jeg ved også godt at det er Paul Thurrot's holdning, men manden er ikke gud, og har været forkert på den flere gange omkring softsled.

Den del der er anderledes i hvad jeg siger er at softsled eksisterer, den bliver arbejdet på, da projektet er softwaren i de maskiner vi ser, og bruges til test, men så vidt jeg ved er det bestemt ikke Microsoft's intention at softsled bliver et program til Windows sådan som Paul Thurrot skriver - jeg tror også Paul er klar over det, men han har også ry for ikke at være glad for at skrive når han har taget fejl, og det har han klart gjort omkring softsled.

Og beklager - det ville nok været ret usmart at citere uofficielle kilder, det ser du heller ikke Paul Thurrot gøre, selvom han sjovt nok også har mange informationer....

Så - min konklusion - softsled eksisterer, men jeg tror ikke på det nogensinde bliver et reelt produkt....

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes