Forfatter |
|
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det sikker er en gammel nyhed for mange af jer, men jeg har endelig fået installeret Orb og det er det mest geniale program jeg længe har haft mine fingre i....
Jeg har en mce med dual tuner... når jeg sidder på arbejdet(ahemmm) eller vi er ude hos bedsteforældrene med ungerne, har vi altid adgang til til alle ungernes film eller eks disney channel fra medie centeret hjemme...Genialt... hvis nogle af jeg har erfaringer med plug ing og lign. må i gerne råbe højt :-)
mvh
jeppe
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeppe,
Jeg har kigget på det et stykke tid men har ikke prøvet det endnu. Hvilken gui ser du? Skal maskinen stå tændt 24/7 for at du kan få adgang? kører du med fast ip?
Jeppe
|
Til top |
|
|
-JLH- Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
Hvilken gui ser du? Skal maskinen stå tændt 24/7 for at du kan få adgang? kører du med fast ip?
|
|
|
Guien er bare en web side hvor du kan browse de medier du har tilføjet din profil(tv, video, billeder og mp3). Det fede er at du kan have flere profiler som du kan tildele forskellige rettigheder, eks kan din far og mor have en profil hvor de kan se billeder fra familie festen. Når du vælger et medie, starter den bare medie player. Computeren behøver ikke være tændt hvis den understøtter wake-on-lan, så sender du bare en forespørgsel til den, det kræver dog at du har fast ip. Du behøver ikke fast ip, da du logger på via en my.orb.com som din mce orb service er koblet op til. Det kræver selvf at din comp er tændt 24/7 Den kan køre med en hvilken som helst forbindelse, da den tilrettelægger strømmen efter den aktuelle forbindelse. Jeg har en 512k op og det er desværre lidt for lidt til min smag, men ungerne syntes det er fint. Jeg tror en 1m eller 1.5m op er meget mere passende. mvh. jeppe
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,,
Tak for info!!
Jeppe
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JLH- skrev:
Jeg har en mce med dual tuner... når jeg sidder på arbejdet(ahemmm) eller vi er ude hos bedsteforældrene med ungerne, har vi altid adgang til til alle ungernes film eller eks disney channel fra medie centeret hjemme...Genialt...
|
|
|
Hold da fest, det er da helt fantastisk. Hentede det i går og testede her til morgen.
Du skriver at I har adgang til Disney channel, kan du få Orb til at streame live tv og i så fald, hvordan gør det? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JLH- skrev:
Computeren behøver ikke være tændt hvis den understøtter wake-on-lan, så sender du bare en forespørgsel til den, det kræver dog at du har fast ip.
Du behøver ikke fast ip, da du logger på via en my.orb.com som din mce orb service er koblet op til. Det kræver selvf at din comp er tændt 24/7
|
|
|
Jeg har lige et spørgsmål til den del med den faste IP. Hvis man har kabelmodem, og det står tændt 24/7, har man så ikke en "fast" ip, indtil modemmet bliver genstartet??
Og hvis ens computer understøtter wake-on-lan, kan man så slukke den igen (Via Orb) når man er færdig med at bruge den?
|
Til top |
|
|
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre kræver ORB Windows XP i begge ender. Da mit arbejde ikke bruger XP er det jo lidt af en dødssejler for mig desværre.
Vh, Mikkel
|
Til top |
|
|
-JLH- Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
...at I har adgang til Disney channel, kan du få Orb til at streame live tv og i så fald, hvordan gør det? |
|
|
Du skal bare have et TV kort, helst med mpeg tuner, jeg har et Hauppage 500 dual tuner, så jeg kan se en kanal på tvet og ungerne kan se en anden kanal på computeren...top nice... mvh. jeppe
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JLH- skrev:
Du skal bare have et TV kort, helst med mpeg tuner, jeg har et Hauppage 500 dual tuner, så jeg kan se en kanal på tvet og ungerne kan se en anden kanal på computeren...top nice...
|
|
|
Det har jeg også, men hvordan sætter du Orb op så du kan se Live tv via webinterfacet, det kan jeg ikke få til at fungere. Jeg har slet ingen kanaler under Local Channels __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
-JLH- Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
Det har jeg også, men hvordan sætter du Orb op så du kan se Live tv via webinterfacet, det kan jeg ikke få til at fungere. Jeg har slet ingen kanaler under Local Channels |
|
|
Du skal have den internationale version(uk) og ikke us versionen. Herefter vælger du config efter installation og sætter den til at søge efter kanalerne. Held og lykke...
|
Til top |
|
|
-JLH- Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jony skrev:
Hvis man har kabelmodem, og det står tændt 24/7, har man så ikke en "fast" ip, indtil modemmet bliver genstartet??
Og hvis ens computer understøtter wake-on-lan, kan man så slukke den igen (Via Orb) når man er færdig med at bruge den?
|
|
|
Jo det burde du have, det fungere bare ikke altid sådan i praksis desværre. Det er forskelligt fra udbyder til udbyder. Hvis din comp understøtter wake on lan _og_ den har en statisk ip fra routeren _og_ du port forwarder port 80(tror jeg nok) så kan du tænde den. my.orb.com understøtter vidst ikke at du kan slukke igen, der skal du bruge noget VNC software som remote desktop, remote administrator mm. Mvh jeppe
|
Til top |
|
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Logmein.com er et fantastisk stykke software, det er også ligeglad med om du har fast ip eller ej
|
Til top |
|
|
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med Logmein.com kan man vel ikke streame, eller hvad?
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JLH- skrev:
Du skal have den internationale version(uk) og ikke us versionen. Herefter vælger du config efter installation og sætter den til at søge efter kanalerne. Held og lykke...
|
|
|
Jaaa, så virkede det! Tak, det er virkelig godt, en god anbefaling! __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, logmein var et alternativ til de andre remote access programmer der blev nævnt, det er bare uendeligt simpelt og virker hver gang
|
Til top |
|
|
tjens Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sikkerheden?
Jeg har en normal router, som jo også er en primitiv firewall, når jeg ikke har forwardet nogen porte til min PC.
Efter installation af Orb, kan jeg nu forbinde til min PC fra internettet ? Det må betyde at min PC kontakter Orb's servere med jævne mellemrum, for at holde forbindelsen gennem routeren åben.
Det vil med andre ord sige at folkene bag Orb har adgang til min PC: Ellers kan de jo ikke etablere forbindelsen, når jeg vil se mine TV kanaler.
Og har de adgang, har de også fuld adgang: Lad os håbe at alt personale hos Orb er ærlige mennesker, som kun er sat i verden for at give mig en ny service gratis !?!
Jeg håber nogen kloge hoveder her kan få mig ud af min paranoia
|
Til top |
|
|
-JLH- Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjens skrev:
Hvad med sikkerheden?
Jeg har en normal router, som jo også er en primitiv firewall, når jeg ikke har forwardet nogen porte til min PC.
Efter installation af Orb, kan jeg nu forbinde til min PC fra internettet ? Det må betyde at min PC kontakter Orb's servere med jævne mellemrum, for at holde forbindelsen gennem routeren åben.
Det vil med andre ord sige at folkene bag Orb har adgang til min PC: Ellers kan de jo ikke etablere forbindelsen, når jeg vil se mine TV kanaler.
Og har de adgang, har de også fuld adgang: Lad os håbe at alt personale hos Orb er ærlige mennesker, som kun er sat i verden for at give mig en ny service gratis !?!
Jeg håber nogen kloge hoveder her kan få mig ud af min paranoia |
|
|
Principielt har du ganske ret. Orb er en service der koblet direkte op til en orb server. De kan principielt have adgang til alt, men ikke mere end messenger og de sikkert 20-50 andre sevices du har liggende på din computer. mht. din paranoia er det eneste jeg kan sige at orb er et program med mange titusinde brugere og nogle af dem har sikkert testet probrammet for sikkerheds fejl. Ringe trøst måske. Mvh jeppe
|
Til top |
|
|