Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifi er død (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Inspireret af tråden " hvad har poul gang i???",

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39373&P N=0&TPN=1 )

hvor poul på sin hjemmeside erklæerer "hifi er død" vil jeg lige knytte en kommentar:

Jeg tror at musik er på vej til at blive reduceret fra en primær aktivitet til at være en sekondær aktivitet, som underlægning for andre aktiviteter. Dette syntes jeg i bund og grund  er en skam, emn ikke noget jeg begræder, for jeg forstår udemærket godt hvorfor det forholder sig sådan. Jeg tror vi er blevet forvent med at musik er noget man hører mens man har gang i andre gøremål.. vasker op.. kører bil...motionerer... osv. Og fordi vi har for travlt til bare at sidde stille og lytte. Det er simpelthen fordi man er bange for at gå glip af noget andet imens!

Nej, Hifi er ikke død... den skifter bare medie fra musik til film.

Filmen kræver din opmærksomhed, og du føler derfor ikke at du burde lave noget andet imens, da du jo har sat tid af til gøremålet. her koncentrerer man sig istedet for at at gøre filmoplevelsen til så stor en oplevelse som muligt.

En oplevelse er afhængig af hvor mange sanser du har i brug. en undersøgelse viser at at fordobler man antallet af sanser firedobler man oplevelsesværdien. dvs at oplevelsen ved en film burde være 4 gange så stor som at høre musik. Dette er jo en subjektiv sag, og viser et falsk billede, for når folk hører musik "ser" eller associerer de samtidig med, og får en slags billede på nethinden, hvorved oplevelsen øges. Der er sikkert mange som kan nikke genkendende til at være faldet hen i sofaen til en anden verden mens de hører musik...

Når folk sidder foran fjernsynet og spiser, skyldes dette måske netop dette, for her kommer alle sanser i brug, og det på en måde hvor vi kan falde hen og lade tvet tænke for os... på samme nemme og problemfri måde som en dagdrøm. her behøver man ikke tage stilling til noget, og man får det hele serveret foran sig.

man kan selvfølgelig være flere om det, og forholde sig kritisk ti lvad man ser, men de fleste ønsker nu engang at koble hjernen fra.  man har jo trods alt taget stilling til nok ting, og været kritisk hele dagen. så det hele er ganske forståeligt. og ikke noget man bør se på som en dårlig ting. der er gangke enkelt kommet mange flere ting, som man skal forholde sig til.

jeg brokker mig ikke over dette. jeg kan godt lide at have en travl hverdag, men der er godt nok ingen som skal brokke sig når jeg gerne vil sidde og se fjernsyn, og koble hjernen fra...

og efter en lang uge er der ikke noget bedre end at slappe af til en god film, og fuldende sanseoplevelsen med en ordentlig gang popcorn!

men ikke desto mindre er det hele et spørgsmål om holdninger og vaner. Og dette indlæg er jo heldigvis også 100%subjektivt...

Ps. Hvornår får HIFI4ALL stavekontrol?  

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

McDave skrev:

Ps. Hvornår får HIFI4ALL stavekontrol?  

Tro det eller ej, men den feature er faktisk indbygget i forummet, men de-aktiveret indtil en dansk version af ieSpell (kun til IE) kommer (hvis det nogensinde sker)
http://www.iespell.com/index.htm

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hos mig, kan jeg sige at musikken er skiftet, fra at være en ren musikoplevelse, til nu at omhandle den fulde oplevelse, med billede også.

Koncerterne Pink Floyd Pulse Live, og Peter Gabriel - Secret World Live, begge på laserdisk, og 16bit PCM, var dem der satte det igang.

Senest er Alison Krauss & Union Station Live, på DVD med DTS-lyd, det der rykker.
Stereo har stadig en plads, men den er lidt i baggrunden af disse koncerter, må jeg sige.

The point of no return.  

Kanon indlæg som oplæg til en tråd, i øvrigt !  

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Det er jo kun dejligt at tingene udvikler sig ...

Det ligger i nogle menneskers natur at være imod nye ting, ligesom nogle ser problemer frem for muligheder.

Man må da sige at det er en fantastisk udvikling der er sket fra 78'erne til SACD, Blue-Ray og hvad de nye formater ellers hedder. 

Jeg hører til dem der prøver at være open-minded, men afskaffer ikke gamle formater, særligt ikke når de viser sig at holde ... selv 20 år efter de blev lagt i graven. Her tænker jeg på de kære LP'er.

Sandheden er vel at det ikke hjælper at komme en billedside og 6 ekstra lydkanaler på, hvis musikken eller indspilningen er ringe. Jeg har hørt en del koncerter på fortræffelige flerkanals anlæg, og man må sige at det er mildt sagt meget blandet hvad de enkelte producenter får ud af at bruge alle disse kanaler. Nogle placerer lytteren midt i bandet/orkesteret, mens andre formår at give en rumfornemmelse ... så man virkelig sidder nede i salen. 

Så lad os sige det på denne måde ... mange kanaler giver en masse nye muligheder, men giver desværre også tilsvarende flere muligheder for at lave fejl og ødelægge indspilningen. Så mit bud er at der vil gå lang tid før vi ser et stabilt kvalitetsniveau i flerkanal musikudgivelserne, og således for mit vedkommende også lang tid før jeg mister trangen til at afspille det meste musik i 2 kanaler.

Hvad angår billedsiden ... så må jeg sige at jeg synes det er med til at øge oplevelsen, og jeg tager gerne dette med ved liveoptagelser.

Og hvem siger at hifi er død ... jeg vil hellere sige hifi nu med billed og flere kanaler. For kvalitet vil vi vel fortsat have ... og ikke det afskyelige surround-junk som de fleste danskere smider ind i stuen til 3.000.

SATMIT 

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Præcis...

Havde for en 3 uger siden en stribe depeche mode koncert dvd'er på besøg... fantastisk oplevelse... men kun i kortere tid ad gangen... måske er det fordi musik er et sværere sprog at forstå, hvor film som regel er helt klare i deres budkab... man skal simpelthen koncentrere sig mere for at få et budskab ud af musikken.

nogle gange er dette særdeles spændende... men man skal give sig tid og ro. noget man sjældent har... men når noget sker sjældent, bliver det også meget bedre når man så endelig får det gjort.

jesper klein sagde: kun sportsfolk og idioter springer ikke over hvor gærdet er lavest.

men nogle gange bør man unde sig oplevelsen af en udfordring.

også derfor jeg hader daseferier... nææh.. giv mig skiferie eller vandretur i fjellet. eller en tur på hotel med damen

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

er Helt 100% enig i at Back to basic, er særdeles fornuftig... hellere stabilitet frem for forvirring... overvejer også at skifte til et kvalitets 2kanals setup, men pengene kniber.

er ikke i tvivl om at surround nok skal stabilisere sig på et tidspunkt.....

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Mcdave,

Det er stor kunst at lave flotte flerkanals indspilninger og de findes selvfølgelig - men når så mange end ikke magter at lave 2-kanals lyd ... så tør man slet ikke tænke på hvor galt de kan komme afsted med 7.1 lyd!.

Jeg finder selv at surround ved film giver et stort plus i oplevelsen og særligt indlevelsen i filmen. Hvis det bliver lavet rigtigt, ja så må det samme da helt klart gælde for musik - formålet er vel at være tilsted ... hvad enten det er i Carnegie Hall eller Pumpehuset.

SATMIT 

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Denne tråd er på mange måder interessant, men også lidt fortærsket. Stereo vs surround, billed vs lyd, nyt vs gammelt.

Personligt mener jeg, som Satmit, at man bør have et åbent sind, men samtidig bør man være skeptisk...hvis man tror producenterne laver nye produkter for, at gøre os forbrugere glade er man efter min mening forkert på den...de gør det for pengene. 4,5,6,7 højttalere er flere penge i kassen.

Den gamle opfattelse af Hifi, hvor en mand sidder i en stol nærmest som i trance, er død. MTV og musikvideoer har lagt fundamentet med at en billedeside skal akkompaniere lydsiden og derfor tager de fleste dvd-koncerterne til sig alene fordi det er det de er vokset op med. Personligt kan jeg li begge dele, jeg har f.eks. en kammerat der er vild med disse dvd-koncerter og har tit været ovre ved ham og høre/og se nogle af de store gamle spille..mens man nyder en øl og snakker lidt.
Noget musik behøver en billedside mere end andet og andre ville det ødelægge oplevelsen..selvom jeg nyder en god dvd-koncert, er der meget af min musik jeg ikke vil opleve på den måde...det er efter musik og humør om jeg sidder i mørke lader musikken tage mig med eller om jeg sidder og surfer, laver lektier mens jeg hører musik, spiller på tromme med mine blyanter, skråler med selvom jeg ikke kunne synge for at redde mit skind.
Koncerterne på dvd har jo også den fordel at man kan få lidt af stemning fra legendariske koncerter eller opleve afdøde musikere...Freddy Mercury døde f.eks. da jeg var 6 år gammel og det er jo umuligt at se Queen live for mig, dvd kan give mig lidt af det...men kun lidt.

Er musikken lavet så man få det optimale ud af den med et flerkanals setup, så bør man lytte til den sådan...men for mig er stereo måden at høre musik på og så et lærred og en projektor til en koncert engang imellem..jeg har ikke oplevet et nummer der er blevet bedre med multikanal, det ender ofte i en gang plinge-ling hvor det slet ikke højner oplevelsen.

Jeg hører selv musik mens jeg løber og det er fedt..følelsen af at bruge sin krop, mens man hører fed musik synes jeg er god. Derfor mener jeg produkter som Ipod har sin berettigelse, men gamle mænd forbander den langt væk...det er altså ikke mp3-afspillerens skyld musikkens kvalitet er nedadgående..det er mange andre ting, som vi kan diskutere til vi dør..

Jeg håber ikke det blev for rodet, det er et emne der er svært at få på skrift...samt det er meget omfattende hvis man vil komme godt omkring alle aspekter.

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Dét jeg syntes er lidt synd, er hvis hifi skal reduceres til en gang 'enten eller'.

Enten rør, eller transistorer.
Enten vinyl, eller CD.
Enten 2 kanal, eller multikanal.
Enten superkvalitet, eller komprimeret.

Jeg bruger det hele, og kan ikke se at det ene nødvendigvis bør udelukke det andet.
Jeg kan lide en kvalitetsbøf, med dyr rødvin, men tager gerne en kradser henne hos pølsemanden også. Det er kontrasterne der gør det levende, og også gør at man kan skelne godt fra skidt.

DVD-koncerter har desværre gjort, at enkelte udgivere tror at de kan slippe afsted med dårlig lyd. Sådan er CD-udgivelser også tit.

Det er da rigtigt at der er skuffelser på mange DVD-udgivelser, men heldigvis har man en chance for at gå på nettet, og blive advaret, hvis andre har købt den før.

Min udgave af Sting - The Brand New Day Tour, ligger i den absolutte bund, og må omtrent kaldes defekt. (Måske er den defekt)
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Spencer ... hørt... hørt

Peter Plys har udtrykt det helt klart ... syltetøj eller honning ... begge dele tak (sikkert ikke ordret citeret men meningen er vel god nok.

DVD-koncerter er ofte problematiske i flerkanalslyd. Mine erfaringer tilsiger mig at det ofte er stadion rockkoncerter der lyder bedst i flerkanal ... mens mere intime scener og mere stille musik ofte afslører fejl i indspilningerne ... nådesløst.

SATMIT

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

det er jo også et problem, at hvis man står med et dårligt lydmateriale, så smækker man da bare nogle billeder på, som et særdeles effektivt middel til at hive den ringe lydkvalitet op på et niveau hvor man får oplevelsesværdi. dog overskygger billederne lyden, og sætter denne i baggrunden. alt vores kommunikation i dag foregår næsten udelukkende via synet. tænk bare på supermarkedet. for at give os en oplevelse af hvordan mad smager, hælder de billeder og tekst på produkterne. sådan er det. alle de normale vare vi køber bliver valgt udelukkende via synet. måske har vi hørt om det, men vi tror det ikke før vi ser det. kun smagsprøver i supermarkederne skaber en fuld sanseoplevelse, men det er ofte kun specialprodukter, og vare som er nemme og simple at tilberede. man får kun brudstykker af et måltid her. og aldrig den oplevelse som et fuldt måltid er. for at blive ved musikken svarer det til kun at høre 1/10 af et nummer, eller lytte til kun et enkelt nummer på et album. man skal have det hele med for at få den fulde oplevelse........og det skal serveres ordentligt!!! og her er det hifi kommer ind! tallerkenen/forstærkeren skal være varmet op. man skal sidde godt. lyset skal være tilpas dæmpet for ikke at dominere oplevelsen for meget.

God mad og god HIFI hører sammen.

heldigvis er der dog nogle som en gang i mellem rammer hovedet på sømmet, og leverer en fuldendt oplevelse.... men husk at en oplevelse er subjektiv, og kan ikke diskuteres med andre!

kunne egentlig være sjovt at finde ud af hvor mange der interesserer sig for mad... der må næsten være en fobindelse mellem folk der nyder lyd og folk som nyder mad... de har en hungren efter sanseoplevelser tilfælles...

Poll:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39601&P N=1

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Dét jeg syntes er lidt synd, er hvis hifi skal reduceres til en gang 'enten eller'.

Enten rør, eller transistorer.
Enten vinyl, eller CD.
Enten 2 kanal, eller multikanal.
Enten superkvalitet, eller komprimeret.

Jeg bruger det hele, og kan ikke se at det ene nødvendigvis bør udelukke det andet.
Jeg kan lide en kvalitetsbøf, med dyr rødvin, men tager gerne en kradser henne hos pølsemanden også. Det er kontrasterne der gør det levende, og også gør at man kan skelne godt fra skidt.

Så enkelt kan det siges

vh. Henrik

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

personligt kan jeg bedre lide at kun at høre end at både se og høre

jeg mener at jeg slapper mere af hvis jeg ikke blive  forstyret af,  pruduceren som mener at jeg skal fokucere på den giuta eller tromme eller what ever, som der lige bliver zoommet ind på

jeg syntes at  det er lettere at blive overrasket  over noget jeg ikke har hørt før når der ikke er bidler på, som når jeg lytter på et andet set-up, på musik som jeg kender. jeg tror ikke at jeg ville opdage de samme forskælle hvis det var på DVD håber det ikke lyder alt for forvierne

ps med hensyn til stavekontrol kan jeg kun lige sige

AL MAGT TEL DI ORBLENNE

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Chilli...... det er rigtigt... billedet fjerner nemlig fokus fra lyden. derfor opdager man ikke så meget og detaljer går tabt, men hvis det er gjort med vilje for at sløre dårlige detaljer, virker det efter hensigten, og selskabet får solgt nogle oplevelser...

det samme sker overalt. man vælger den lette løsning. istedet for at søge perfektionisme lapper man på det dårlige... det er her pengene er. vi kan kun glædes når nogle rammer rigtigt. dette kan ske på alle medier.

som spencer siger, er det en skam at det er enten eller, men det er hans mening, og ikke nødvendigvis alles. nogle sværger til een bestemt ting, og det er kun godt. det giver endnu mere diversitet. vi har brug for alle typer.

vi har brug for vegetare, folk der ikke kan li grøntsager. folk der ikke spiser svinekød(hifi er også en relligion for nogle)... det giver alt sammen perspektiv og liv.. vi er ikke alle ens.

kan vi konkludere at de fleste der går op i HIFI, også går op i andre sanselige oplevelser... måske har vi et højere behov dette. på samme måde som nogle har brug for at surfe på S-togene!!!

pollen ser i hvertfald ud til at pege den retning. lad os få nogle flere stemmer!

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39601&P N=1&TPN=1

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

hej igen

er det ikke også lidt op til kunsterne, der laver musiken, at de forlanger den kan gengives, som de er tilfredse med???? det er jo klart at jeg vil nok forlange lidt mere af Paul Simon`s, end Britney spears. jeg tror sgu ikke det er så meget dyre at lave ordenligt kvalitet............min datter hørte sin åh abe cd, på mit anlæg, og efter jeg hørte lille peter edderkop med safri duo, må jeg da tilstå at jeg har fin lyttede lidt til den, og er positivt overrasket over kvaliteten, både på optagelsen og fra musikerne på en børne cdèr, så ud fra det mener jeg at hifi kan overleve, men der er sgu nogle der skal til at tage sig sammen...........

det er da i alles interesse at vi ikke bare downloader dårlige kopier fra netted, men vil betale for en ordenlig kvalitet på cd

´

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Nemlig chilipepper hør bamse og kylling bamser i luften.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Niko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er mest til 2-kanals stereo. Og det fungere på samme måde som en god bog. Man danner sig sine egne billeder og på den måde for man en god oplevelse. Så for mig er "hifi ikke død". Men jeg forstår godt dem som synes hifi er død hvis man ser en musikvideo. Man fjerner udfordringen og kreativiteten i at "lytte". Jeg kan sagtens synes at en koncert-dvd el. musikvideo er fed, men det er ikke musikkvaliteten jeg koncetrere mig. Nogle gange er det ligesom at se en dårlig film. Man begynder at tænke over hvor kamerarene står, hvordan de har lavet denne scene osv. og til sidst slukker man. Jeg tror folk der mener hifi er død tænker på denne måde (uden at skulle kunne sige det med sikkerhed)

Jeg kan sætte mig ned, lukke øjnene og høre det meste musik, BARE indspilningen er god. Det fanger én og man nyder hver krone man har brugt på sit anlæg. Men problemet er bare gode indspilninger. Der er mange anmeldelser af musik, men færre af indspilninger...

Til top Vis Niko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niko

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er en stor tilhænger af stereo. Det bliver ikke til ret meget seriøst surround hos mig. Måske handler det om, at den rette formidling af stereo, godt indspilning osv., kan være en utrolig involverende oplevelse! Man er tilstede. Her snakker jeg ikke om Richardt Ragnwaldt på en transistor, bevares han da høres, mens der vaskes op!, men derimod de talrige bands der producerer fremragende musik. Indspilningen har stor betydning.  Hvis det skal være godt, går jeg efter mærker som Chesky, Kirkelig Kulturværksted, Linn, Audioquest, ECM, Mobile og mange andre. Poul Dissing har eksempelvis lavet fremragende musik på Kulturværkstedet.

Det bedste er at sætte sig ned, slukke lyset og starten musikken. Bare lukke totalt af for alt andet. Det er efter min mening nektar for sjæl og legeme. RO. Total afslapning.  Ja, nogle gange så afslappet at jeg falder i søvn

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Niko skrev:

Jeg er mest til 2-kanals stereo. Og det fungere på samme måde som en god bog. Man danner sig sine egne billeder og på den måde for man en god oplevelse. Så for mig er "hifi ikke død". Men jeg forstår godt dem som synes hifi er død hvis man ser en musikvideo. Man fjerner udfordringen og kreativiteten i at "lytte". Jeg kan sagtens synes at en koncert-dvd el. musikvideo er fed, men det er ikke musikkvaliteten jeg koncetrere mig. Nogle gange er det ligesom at se en dårlig film. Man begynder at tænke over hvor kamerarene står, hvordan de har lavet denne scene osv. og til sidst slukker man. Jeg tror folk der mener hifi er død tænker på denne måde (uden at skulle kunne sige det med sikkerhed)

Jeg kan sætte mig ned, lukke øjnene og høre det meste musik, BARE indspilningen er god. Det fanger én og man nyder hver krone man har brugt på sit anlæg. Men problemet er bare gode indspilninger. Der er mange anmeldelser af musik, men færre af indspilninger...

Hej...

Jeg har ikke selv et surroundsystem - og det varer nok længe inden det eventuelt sker...

Men når jeg har været 'ude' hos venner og bekendte som har et surroundsystem, og lyttet/set noget virkelig god musik har jeg ofte 'grebet' mig selv i at tænke: Dét her ville jeg gerne høre på mit eget STEREOANLÆG!

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Stereo vs surround

Mange rigtig mange bliver trætte af surround , mange skifter til ren stereo , og det er ikke kun i dk .

Så HIFI er langt fra dødt

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum