| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har føre været inde på dette emne, men føler ikke rigtigt at jeg har fået svar på emnet endnu.
Jeg kunne godt tænke mig at vide noget om hvordan effelt fordelingen er i et 5.1 surround setup?
Lad mig uddybe det lidt, jeg har fået indtryk af at bag højtalerene i et 5.1 setup kun varetager en mindre mængde audio information, så som reflektioner, i forhold til front højtajerene og center højtalerene, og dermed behøver bag højtalerene ikke at være lige så store som fronterene, hvad mener i om det?
Yderligere, hvad med forholdet mellem center højtaleren og de to front højtalere?
Er ovenstående også afhængigt af hvilke surround dekodning (Dolby surround, DTS, ect) som anvendes på den pågældende DVD?
Jeg skriver dette da jeg af plads mæssige hensyn ønsker at anvende væsentlig mindre baghøjtalere end mine fronter, og jeg kunne også godt tænke mig at have en ikke alt for dominerende center højtaler, i forhold til mine to side højtalere.
Side højtalerene er JBL L90, og de er de enste højtalere jeg har i mit setup på nuværende tidspunkt.
Surround forstærkeren er en Pioneer AX2
Vil AX2'erens auto setup tage hensyn til at mine kommende baghøjtalere er minder end de to front højtalere?
Jeg ser frem til jeres input omkring dette.
mvh
mtolesen
|