Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Opera CDP 5.0 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe planlagt (opsparet) en støøre opgradering af mit anlæg. Opgraderingen blev skudt i gang lidt før tid pga. KT Radios tilbud på GamuT-højtalere. Jeg endte derfor op med et sæt L3, som nu lystigt er i gang med at blive vagt til live i stuen.

Jeg havde egentlig først planlagt en opgradering af CD-kilden, og har i den forbindelse kigget lidt på CDP 5.0 fra Opera Audio.

http://www.6moons.com/audioreviews/droplet/cdp5.html

Den får jo rigtig gode ord med på vejen, og ligger samtidigt i det prisleje, jeg kan afse til sådan en spillemaskinen (ca. 20.000 kr.)

Er der nogen, som kender til denne, har hørt den osv. Andre forslag til CD-afspillere i den klasse er også meget velkommen.

Mit nuværende anlæg består af Thule IA100, CD100 og GamuT L3. Signalkabel er fra Argento/Mictor og højtalerkablet er Kimber 8TC.

Jeg har en rimelig bred musiksmag, alt efter hvilket humør jeg er i. Jeg lytter dog hovedsageligt til blødere rock, akustisk, dansk musik i alle afskygninger, lidt klassisk, P3 og diverse pop/techno-genre.

Mvh.

Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Lyt til Audio Analogue Maestro. http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=943&zoneid=3

Jeg har selv lillebror med lidt mindre upsampling, og den spiller fantastisk godt. Meget behagelig klang og markede anslag.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

hvis det må være brugt så kan en Audio Aero Capitole II fås i det prislag.... det er en super afspiller...

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
hvis det må være brugt så kan en Audio Aero Capitole II fås i det prislag.... det er en super afspiller...

Ja, en sådan har jeg også overvejet. Er der ikke noget om, at den lille Prima-model skulle lyde som den gamle Kapitole. I så fald er der vel lidt penge at spare ved at købe den model.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv hørt primaen, så det kan jeg ikke udtale mig om.... men det er sjældent at den slags påstande helt holder vand

Man kan derimod altid diskutere om forskellen er stor nok til at retfærdigøre prisen....

I øvrigt tillykke med de nye højttalere.... det er en god start på et super anlæg.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Af de alternativer som er nævnt her, vil jeg uden tvivl vælge CDP 5.0. Jeg vil tro, du skal lede længe efter et bedre alternativ - især i den prisklasse! Jeg har selv kort lyttet til Consonance 2.2 Reference II, og den lyder helt forrygende. Hvis 5.0 lyder en smule bedre end 2.2'eren, så har du en forrygende cd-afspiller i hjemmet! Jeg ved godt, at folk generelt har en række fordomme overfor kinesiske produkter herinde, men helt dumme til HIFI (og alt andet), er de altså ikke! Der bliver gjort store fremskridt år efter år. Smut ind på 6moons og læs deres anmeldelser (som inspiration)...

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Af de alternativer som er nævnt her, vil jeg uden tvivl vælge CDP 5.0. Jeg vil tro, du skal lede længe efter et bedre alternativ - især i den prisklasse! Jeg har selv kort lyttet til Consonance 2.2 Reference II, og den lyder helt forrygende. Hvis 5.0 lyder en smule bedre end 2.2'eren, så har du en forrygende cd-afspiller i hjemmet! Jeg ved godt, at folk generelt har en række fordomme overfor kinesiske produkter herinde, men helt dumme til HIFI (og alt andet), er de altså ikke! Der bliver gjort store fremskridt år efter år. Smut ind på 6moons og læs deres anmeldelser (som inspiration)...

Det har jeg gjort. Det var bl.a. den anmeldelse, der fik mine øjne op for mærkert.

Jeg tror vist, at jeg må lytte nærmere på den kineser.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes