Forfatter |
|
Esmis Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit første indlæg her på forummet bliver med billeder af mit fine lille anlæg: Front setup Receiver, DVD-afspiller og center

Back setup

Front højttalere: B&W 601 S3 TV: Samsung LE-40M61B LCD TV Receiver: NAD T742 Center højttaler: B&W LCR 3 Bag højttalere: B&W DM303 Sub (gemt i hjørnet af stuen): B&W ASW300  Stuen er sådan lidt kompakt i det, derfor bliver bl.a. fronthøjttalerne nødt til at stå tæt på TV'et, mens baghøjttalerne faktisk er mere spredt. Alt i alt lyder det nu godt, selv med kompakte højttalere, så jeg er meget glad og tilfreds.
EDIT: Og til kabelnørderne må jeg vel hellere være lidt specifik med forbindelserne: DVD til TV: Tara Labs Prism 100v kabel DVD til receiver: Tara Labs Prism 100D Receiver til højttalere: Tara Labs Prism Klara Receiver til sub: Bandridge SELPGA4103 kabel TV til receiver: Tara Labs Prism 300a kabel  __________________ Mvh.
Esmis
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot fjernsyn og så er B&W ikke tosset til surroundlyd
EDIT: Og nå ja: velkommen til (så lige at det var dit første indlæg) __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Lækkert setup og lækkert tv...
M.v.h. Strong
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, pænt valg af udstyr! Og fed fjerner! Men hvorfor valgte du forskellige for- og baghøjtalere?
|
Til top |
|
|
Esmis Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for velkomsterne og roserne Mastervol: Grunden til forskellig front og back er ganske simpel: Jeg havde egentlig besluttet mig for fire stk. DM303'ere (dem jeg har som back), men så hørte jeg 601 S3'erne i butikken og faldt pladask for dem. Økonomien kunne bare ikke rigtig bære fire stk. af dem, så kompromis'et måtte være at fronten lød godt og back'en lød.... lidt mindre godt
__________________ Mvh.
Esmis
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, sådan går det nogen gange!  Og det var vel også grunden til at du købte LCR 3?
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser godt ud  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Esmis Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Tjah, sådan går det nogen gange! Og det var vel også grunden til at du købte LCR 3? |
|
|
Den passer jo til DM303'erne, men jeg kan ærlig talt ikke høre at den spiller stort anderledes end en dyrere center ville gøre det. Det kan da godt være at jeg en dag skifter den ud med f.eks. LCR60 eller ligefrem LCR600, lige nu er jeg dog fint tilfreds med det som LCR 3'eren leverer. __________________ Mvh.
Esmis
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Esmis skrev:
Det kan da godt være at jeg en dag skifter den ud med f.eks. LCR60 eller ligefrem LCR600, lige nu er jeg dog fint tilfreds med det som LCR 3'eren leverer.
|
|
|
Hvis du skifter, så "skal" det da være til den store, således du får ens enheder. Jeg tror ikke du vil opleve den store forskel hvis du blot skifter til DM serien (LCR60.
Selv bruger jeg LCR6 (den store i S2) sammen med 601'ere til frontkæden og det er klart en fordel for lydbilledet med den store center  __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt!  ....min kammerat har selv 303'eren, og jeg synes det er en sublim value-for-money-højtaler...og så kan jeg også godt forstå din begejstring for 601's3eren...   Jeg solgte selv min lcr60 for nyligt, da jeg blev irriteret over pannoreringer mellem fronterne, hvor jeg synes den skilte sig ud....men i 3 år har jeg alligevel levet lykkeligt med den, uden jeg lagde mærke til det...  ...så lad være med aktivt at lytte efter det....hvad man ikke ved, har man ikke ondt af....  Og velkommen til!  Hilsen prse
|
Til top |
|
|
Thorbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næsten pinligt jeg genkendte sofaen, baghøjttalerne og forstærkeren, før jeg lagde mærke til brugernavnet 
Gansk nydeligt må man jo sige! __________________ De omnibus dubitandum est
|
Til top |
|
|
Esmis Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorbjørn skrev:
Næsten pinligt jeg genkendte sofaen, baghøjttalerne og forstærkeren, før jeg lagde mærke til brugernavnet 
Gansk nydeligt må man jo sige! |
|
|
Og du har endda købt udstyr på anbefaling af og forbindelse gennem mig  __________________ Mvh.
Esmis
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Esmis Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så genoptager jeg en to år gammel tråd, dels fordi jeg endelig har fået taget mig sammen til at hænge TV'et på væggen, og dels fordi stuen er "vendt om" siden dengang. TV hængt op:

Front setup:

Back setup (undskyld rodet på sofaen):

Ny center, B&W HTM62:

Maskinparken:

Næste projekt hedder indkøb af et par gulvhøjttalere, formentlig et par B&W DM684 når jeg føler jeg har råd til det  __________________ Mvh.
Esmis
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjalp det at få en center?.. eller 'hjalp' er måske et forkert ord  men kunne du hører forskel så? - det var det jeg mente  Forresten lækkert med b&w hele vejen  og fin flimmer
|
Til top |
|
|
Esmis Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Hjalp det at få en center?.. eller 'hjalp' er måske et forkert ord men kunne du hører forskel så? - det var det jeg mente  |
|
|
Nu er den oppe i niveau med de to sidehøjttalere, og det er enheder der passer bedre sammen. Så jeg synes jeg har fået lidt bedre lyd, men det vil jeg nok kun kunne høre hvis jeg satte den gamle center til og lyttede ordentligt efter.
flaz skrev:
Forresten lækkert med b&w hele vejen og fin flimmer 
|
|
|
Ja, jeg er også meget glad for især mine fronthøjttalere, og TV'et er også dejligt. Det påstås blandt visse eksperter, at det er noget i retning af det bedste panel Samsung har lavet til deres LCD'ere, så det er da rart at vide man gjorde et godt køb, selv om det var dyrt dengang  __________________ Mvh.
Esmis
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Esmis Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Esmis skrev:
Næste projekt hedder indkøb af et par gulvhøjttalere, formentlig et par B&W DM684 når jeg føler jeg har råd til det 
|
|
|
Og det følte jeg så jeg havde nu, derfor ser her sådan her ud:  Det lyder helt vildt fedt nu!  __________________ Mvh.
Esmis
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
Sendt: 23 April 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niiice setup er også selv fan af Samsung TV, pga billede men også design 
er der stadig kræfter nok i NAD'en efter upgrade til de nye fede fronter ? well er der vel hvis du stadig har din sub til at overtage de dybe toner (og sub'en har egen forstærker)
hva' bruger du en vhs til hehe
__________________ ;o) Digi
|
Til top |
|
|
Esmis Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digi skrev:
er der stadig kræfter nok i NAD'en efter upgrade til de nye fede fronter ? well er der vel hvis du stadig har din sub til at overtage de dybe toner (og sub'en har egen forstærker) |
|
|
Ja, selv om det er gulvhøjttalere kræver de faktisk ikke så meget styrke, så forstærkeren følger fint med. Jeg har endda måttet sætte skumgummi i bassen for at den ikke skal buldre alt for meget når den spiller musik, så der er rigeligt at give af.
Digi skrev:
hva' bruger du en vhs til hehe |
|
|
Ikke rigtig noget, men så er der i det mindste lige mange maskiner på hver hylde 
__________________ Mvh.
Esmis
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 23 April 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vil da anbefale dig et par gulvhøjtalere, for at få lidt smæk på, når du ser film!...Men dit surround er ellers meget fint!..Har selv et par B&W 601, og har haft dit nuværende TV, det er rimlig fint!..
|
Til top |
|
|
Esmis Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Ja vil da anbefale dig et par gulvhøjtalere, for at få lidt smæk på, når du ser film!...Men dit surround er ellers meget fint!..Har selv et par B&W 601, og har haft dit nuværende TV, det er rimlig fint!..
|
|
|
Har ikke lige testet de nye fronter med en ordentlig smadder-film, men der er klart mere dybde og bund i når den spiller musik. Så jeg er ret glad for min investering. __________________ Mvh.
Esmis
Mit anlæg
|
Til top |
|
|