Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 5.1 med 1 ht + sub!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 November 2003 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Tjek det her: http://www.niro.net/en/niro/index.html

Lyder meget syret!!

Gad godt at høre det!!

Der er vel ikke helt tilfældigvis nogen der kender noget til det, som kan dele deres erfaringer med os?
Har også hørt noget om at Pioneer kommer med noget lignende.....

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 November 2003 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke på den type, lyder fra baghøjtalerne som der ikke er der kommer forfra.....?

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 November 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Det kan da kun være HiFi
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2003 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

en anmeldelse af ovenstående på: http://www.usatoday.com/tech/columnist/edwardbaig/2003-10-29-baig_x.htm

.. det er vist noget om snakken

Til top Vis ifgy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ifgy

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 November 2003 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Kig også på www.1limited.com, de har et lignende system. Den nye Denon DVD-kombi bliver yderligere det første produkt med et nyt 5.1 Surroundformat med 2 højttalere, dette er udviklet af Dolby labs.

Ældre former for 2 kanalssurround, har været underlagt langsomme processorer. Ny hurtigere og kraftigere processorere skulle være årsagen til den udvikling, man er ved at se nu.

Jeg har desværre ikke hørt nogle af systemerne, og vil derfor bevare en vis skepsis, men jeg må indrømme at det tiltaler mig, da jeg ikke gider have 5 højttalere i min stue.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 November 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Må sige jeg ikke tror ikke på det er noget værd, men vil selvfølgelig tjekke det ud når jeg får chancen, kunne være man blev overrasket.

Tror nu stadig vi vil have 5+ højtalere i et par år endnu

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Sendt: 17 November 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det giver samme resultat som på mit fjernsyn. Nemlig at lyden spredes til højre og venstre og derved er det stort set umuligt at hitte hovede og hale i..
Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 November 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

det minder lidt om Bose's 'diffuse' surround med 2 ht og en sub... det lyder ok, meeen jeg har nu aldrig brudt mig synderligt meget om Bose
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 November 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

HMMMM. Jeg tror nu godt jeg vil høre det selv før jeg skal have noget skiftet ud i min stue

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2003 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Ti Kim F.

Det fjernsynet gør, er blot at tilføre et stereosignal lidt faseforskydning i forskellige frekvensområder.

De nævnte teknikker dekoder rent faktisk dolby digital og DTS signaler og fordeler alle 5.1 kanaler. Det nye Dolbyteknik anvender modfasesignaler til at udfase lyd i f. eks. venstre kanal således at den kun opstår i højre kanal. På denne måde kan man udsende lyd fra frontkanaler uden i blanding af bagkanaler.

1limited er noget mere avanceret, her skal man indtaste stuens dimensioner processoren beregner herefter et refleksionsmøsnter som højttalerne skal producere vi stuens vægge. Lyden fra de mange (mere end 100) enheder kan styres individuelt således at man kan retningsbestemme den lyd de udsender.   

Nedenstående er klippet fra dolby.com:
The Dolby Virtual Speaker algorithm (co-developed and owned by Lake Technology, Ltd.) is based on advanced psychoacoustic parameters that include an understanding of sound from both a technical and an experiential perspective. Dolby Virtual Speaker technology capitalizes on this biological, psychological, and physical understanding to create the impression of additional speakers positioned exactly at the recommended location for a Dolby Digital 5.1-channel surround-sound system.

Audio channels are processed through advanced filters that simulate the sonic signature of a speaker located within an acoustic space. By re?creating these waveforms—precisely as they would be heard from real speakers—Dolby Virtual Speaker technology allows users to experience a very realistic sensation of five discrete sound sources over as few as two physical speakers.

Importantly, key center-channel dialogue, the most critical element of any surround-sound entertainment experience, is preserved in its entirety with Dolby Virtual Speaker technology. Previous virtualizer technologies tended to dissipate or obscure this crucial element.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes