| Forfatter |
|
Porkyhead Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 261
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek det her: http://www.niro.net/en/niro/index.html
Lyder meget syret!!
Gad godt at høre det!!
Der er vel ikke helt tilfældigvis nogen der kender noget til det, som kan dele deres erfaringer med os? Har også hørt noget om at Pioneer kommer med noget lignende..... __________________ Hilsen Christian
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke på den type, lyder fra baghøjtalerne som der ikke er der kommer forfra.....?  __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da kun være HiFi
|
| Til top |
|
| |
ifgy Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig også på www.1limited.com, de har et lignende system. Den nye Denon DVD-kombi bliver yderligere det første produkt med et nyt 5.1 Surroundformat med 2 højttalere, dette er udviklet af Dolby labs.
Ældre former for 2 kanalssurround, har været underlagt langsomme processorer. Ny hurtigere og kraftigere processorere skulle være årsagen til den udvikling, man er ved at se nu.
Jeg har desværre ikke hørt nogle af systemerne, og vil derfor bevare en vis skepsis, men jeg må indrømme at det tiltaler mig, da jeg ikke gider have 5 højttalere i min stue.
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige jeg ikke tror ikke på det er noget værd, men vil selvfølgelig tjekke det ud når jeg får chancen, kunne være man blev overrasket.
Tror nu stadig vi vil have 5+ højtalere i et par år endnu
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det giver samme resultat som på mit fjernsyn. Nemlig at lyden spredes til højre og venstre og derved er det stort set umuligt at hitte hovede og hale i..
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det minder lidt om Bose's 'diffuse' surround med 2 ht og en sub... det lyder ok, meeen jeg har nu aldrig brudt mig synderligt meget om Bose
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
HMMMM. Jeg tror nu godt jeg vil høre det selv før jeg skal have noget skiftet ud i min stue
MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ti Kim F.
Det fjernsynet gør, er blot at tilføre et stereosignal lidt faseforskydning i forskellige frekvensområder.
De nævnte teknikker dekoder rent faktisk dolby digital og DTS signaler og fordeler alle 5.1 kanaler. Det nye Dolbyteknik anvender modfasesignaler til at udfase lyd i f. eks. venstre kanal således at den kun opstår i højre kanal. På denne måde kan man udsende lyd fra frontkanaler uden i blanding af bagkanaler.
1limited er noget mere avanceret, her skal man indtaste stuens dimensioner processoren beregner herefter et refleksionsmøsnter som højttalerne skal producere vi stuens vægge. Lyden fra de mange (mere end 100) enheder kan styres individuelt således at man kan retningsbestemme den lyd de udsender.
Nedenstående er klippet fra dolby.com:
The Dolby Virtual Speaker algorithm (co-developed and owned by Lake Technology, Ltd.) is based on advanced psychoacoustic parameters that include an understanding of sound from both a technical and an experiential perspective. Dolby Virtual Speaker technology capitalizes on this biological, psychological, and physical understanding to create the impression of additional speakers positioned exactly at the recommended location for a Dolby Digital 5.1-channel surround-sound system.
Audio channels are processed through advanced filters that simulate the sonic signature of a speaker located within an acoustic space. By re?creating these waveforms—precisely as they would be heard from real speakers—Dolby Virtual Speaker technology allows users to experience a very realistic sensation of five discrete sound sources over as few as two physical speakers.
Importantly, key center-channel dialogue, the most critical element of any surround-sound entertainment experience, is preserved in its entirety with Dolby Virtual Speaker technology. Previous virtualizer technologies tended to dissipate or obscure this crucial element.
|
| Til top |
|
| |