Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 22:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVB-Tuner eller ikke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bubbel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Min kæreste og jeg har en diskussion om der skal være DVB-Tuner eller ikk på et fladskærms tv. Vi har kabel-tv hvis det hjælper lidt. Kan I hjælpe os?

På forhånd tak.

Til top Vis bubbel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bubbel

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Det hjælper ikke noget hvis i aligevel har kabel tv! Så skal det være en DVB-C tuner, som f.eks. en selector er...

Desuden er kanal udvalget på DVB-T jo ret begrænset, og ihvertfald den sagem selector som tdc køre med for tiden, understøtter ikke HD, og der er vist også nogle problematiker med undertekster osv. så tror sagten i kan købe et tv uden DVB, og så senere hen købe en tuner, når teknikken kommer i orden.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Det hjælper ikke noget hvis i aligevel har kabel tv! Så skal det være en DVB-C tuner, som f.eks. en selector er...

Desuden er kanal udvalget på DVB-T jo ret begrænset, og ihvertfald den sagem selector som tdc køre med for tiden, understøtter ikke HD, og der er vist også nogle problematiker med undertekster osv. så tror sagten i kan købe et tv uden DVB, og så senere hen købe en tuner, når teknikken kommer i orden.

Der er ikke nævnt på noget tidspunkt at det er DVB-T der tales om... Der blev bare skrevet DVB-Tuner... Der går alle standarderne ind under... Så for at svare på spørgsmålet må det som nævnt være en DVB-C tuner der skal bruges...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Taget i betragtning at der måske kun eksisterer 1-2 tv med DVB-C mulighed, så er det nok meget nærliggende at tro, at det er DVB-T der menes
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
micma18 skrev:

Der er ikke nævnt på noget tidspunkt at det er DVB-T der tales om... Der blev bare skrevet DVB-Tuner... Der går alle standarderne ind under... Så for at svare på spørgsmålet må det som nævnt være en DVB-C tuner der skal bruges...

Har endnu ikke set et tv med indbygget DVB-C tuner så det kommer jo helt af sig selv...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

peejay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

bubbel skrev:

Hej alle

Min kæreste og jeg har en diskussion om der skal være DVB-Tuner eller ikk på et fladskærms tv. Vi har kabel-tv hvis det hjælper lidt. Kan I hjælpe os?

På forhånd tak.

Ja selvfølgelig skal et fladskærms TV have DVB-T.

I har kabel TV lige nu, men er I sikre på at I har det i hele TV'ets levetid? Mit nuværende B&O er f.eks. 20 år gammelt og stadig i topform!! Er I 100% sikre på at I bor et sted med kabel TV om 20 år - eller bare om 5 år?

Og selvom I så stadig har kabel TV byder DVB-T på nogle fordele som kunne gøre det interessant alligevel at have en antenne selv: ægte 16:9, EPG og andre services og generelt bedre signalkvalitet med mindre støj.

Til top Vis peejay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peejay

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Loewe har skærme, hvor der kan vælges om tuneren skal have DVB-S, C eller T signal.

http://www.loewe-uk.com/imageplus_de,31383,53.html

http://www.loewe.de/loewe_digital_de,32536,53.html

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

peejay skrev:

I har kabel TV lige nu, men er I sikre på at I har det i hele TV'ets levetid? Mit nuværende B&O er f.eks. 20 år gammelt og stadig i topform!! Er I 100% sikre på at I bor et sted med kabel TV om 20 år - eller bare om 5 år?

Der må jeg nok sige at jeg er uenig. Man skal vælge en DVB-T tuner hvis man har brug for det. Alle mulige hvad nu hvis betragtninger er helt hen i vejret efter min mening. Der sker så meget at den DVB-T tuner der vil kunne sidde i et tv nu alligevel ikke kan bruges om 5 år. Og skulle man gå hen at få brug for en digital tuner kan man jo bare købe en.

Det er da lidt dumt at basere sin beslutning på noget man ikke aner om bliver relevant
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

peejay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

gROoxY skrev:
peejay skrev:

Der må jeg nok sige at jeg er uenig. Man skal vælge en DVB-T tuner hvis man har brug for det. Alle mulige hvad nu hvis betragtninger er helt hen i vejret efter min mening. Der sker så meget at den DVB-T tuner der vil kunne sidde i et tv nu alligevel ikke kan bruges om 5 år. Og skulle man gå hen at få brug for en digital tuner kan man jo bare købe en.

Det er da lidt dumt at basere sin beslutning på noget man ikke aner om bliver relevant

Og jeg er så selvfølgelig uenig med dig. Skulle man følge din logik er der heller ingen grund til at købe et HD-Ready TV. Og til forskel fra HD-TV er DVB-T faktisk noget der kan bruges og giver konkrete fordele NU. (I øvrigt modtager 43% af alle TV signal fra egen antenne, så min hvad nu hvis betragtning er ikke helt urealistisk)

Til top Vis peejay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peejay

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Exxtreme skrev:
micma18 skrev:

Har endnu ikke set et tv med indbygget DVB-C tuner så det kommer jo helt af sig selv...

Nej det kommer ikke helt af sig selv, for der findes tv med indbygget DVB-C tuner...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes