| Forfatter |
|
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige et hurtig lydindtryk af Cervin-Vega´s 1215 SE 
Og ville det være dybt godnat af købe dem, hvis man også godt kan lig andet en rock og andet kræftig musik... tænker hvis man en dag fik lyst til høre noget mere stille og rolig musik som f.eks enya og den klasse..?
Håber i kan hjælpe...
Er virkelig imponeret af den højttaler, uden af ha hørt den...  __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en mere all round musik stil skulle du måske se efter en anden ht?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du hørt dem eller er det noget du tror... for efter hvad jeg har hørt skulle 1215 ikke være lige som "normale" CV.
har hørt de virkelig skulle spille godt... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har hørt 1215 Mk1 speciel edition (den med 2 mellemtoner). Efter min mening spiller de ret fornuftigt af en CV at være, men der synes jeg også ligesom det stopper. Der er masser af bas og bund, ingen tvivl om det. Men synes ikke mellem og top er noget at skrive store stile hjem om. Desuden kræver de rigtig meget forstærkerkraft, men hvis de får det kan de til gengæld også spille HØJT! Jeg kan sammenligne med DC1515 hvis du har hørt den. Der er 1215 faktisk bedre i alle aspekter, især har den en meget mere åben mellemtone og en knap så komprimeret diskant lyd. Til rock o.l. er det bestemt en fin kasse! Men skal der, som du nævner, spilles finere musik, så tror jeg ikke du bliver glad for dem i længden. Så, det er bestemt ikke en dårlig ht, men den ligger ikke over middel når vi snakker HiFi i den bedre ende efter min mening.
Mvh Casper
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
|
har du hørt dem eller er det noget du tror... for efter hvad jeg har hørt skulle 1215 ikke være lige som "normale" CV.
har hørt de virkelig skulle spille godt...
|
|
|
Det var nu ingen kritik, men jeg er ret sikker på at der findes bedre all-round højttalere end 1215. Men det hele kommer jo an på hvad du kigger efter. Hvorfor ikke give den et lyt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået lyttet til den... og må sige af en cv. højttaler er den virkelig en guldklump! og diskant, mellemtone og ikke mindst basgengivelse er god (hvis den for nok effekt) men syntes det lyder som om diskant og mellemtone spiller i en lydstyrke og bassen en anden... det som om bassen hele tiden lige spiller 1-2 ganger højer end det andet... som om diskant og mellemtone er dæmpet for det er ikke fordi bassen runger eller muder over de andre ting overhoved... bare som om den spiller højer end det andet, lige som en sub der skruet lidt for meet op for i forhold til "hoved" højttalerne...
__________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener det er har noget at gøre med at CV "tuner" bassen til at spille lidt højere, så du får mere bas i musikken. Det er Cv's spillestil, en af mine venner har oså CV med 2x12" bass, og selvom mine ht'ere med 4x8" skulle kunne flytte den samme mængde luft ved en given lydstyrke, gør de det ikke.
|
| Til top |
|
| |