| Forfatter |
|
Tommy Sand Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Mit første indlæg her på forummet, og jeg er stolt af at kunne præsentere mit set-up:
Densen B200 Densen B300 (m/ modificeret kabinet, så det ligner/er en 320'er) Thule DVA100 Thule PR100 Thule PA100
Thule-enhederne ryger afsted i denne uge, og så står jeg lige og mangler en Densen B400 - så skulle sættet være nogenlunde i en periode. Ikke det store behov for opgraderinger derefter. Så skulle det da lige være strømkablerne o.lign.
Alle enheder er sat sammen med NordOst's fine BlueHeaven - både signalkabler og HT-kabler.
Er sgu lidt stolt. Nu mangler jeg virkelig bare noget større end den skotøjsæske, jeg har det stående i p.t.
Kommentarer er velkomne!

|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup, men som du selv er inde på, så fortjener det meget mere plads.
Hvordan synes du at Thule lyder sammenlignet med Densen?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert,er det sonus faber cremona?
|
| Til top |
|
| |
Tommy Sand Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Hvordan synes du at Thule lyder sammenlignet med Densen??
|
|
|
PR100/PA100-kombinationen spiller rigtig flot, ligesom Densen gør det. Der er lidt flere muskler i Densen B300, og derfor har den bedre fat på membranerne - altså bedre håndtering af bunden. Det skyldes uden tvivl højttalerne, for de kræver lidt at trække.
Jeg synes ikke, jeg endnu har konstateret nogen stor forskel i lydbilledet, andet end det med membranerne, og dermed detaljer i mellemtonen. Min teori er, at med feks SF Concerto Domus skulle man være super godt kørende sammen med Thule, da det er lidt lettere drevne højttalere.
Alt i alt har de begge fabelagtig lyd til prisen, og Sonus Faber går man vist aldrig galt i byen med. Jeg er ihvertfald rigtig glad for mine!
|
| Til top |
|
| |
Tommy Sand Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| lækkert,er det sonus faber cremona? |
|
|
Tænk, at jeg ikke har nævnt dem i listen...! Nej, det er Sonus Faber Grand Piano Domus - toppen af Domus. Ville faktisk gerne have Cremona, men det var bestemt at det skulle være gulvhøjttalere, og måtte derfor holde mig til Domus. Cremona'en kommer jo op på ca det dobbelte i nypris (~60K pr. par).
|
| Til top |
|
| |
Niels Gorm Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot set up. Og spændende højttalere. De spiller garanteret godt.
Men dine NO kabler tror jeg, du med fordel kan udskifte. Jeg har selv haft Blue Heaven signal kabler på mit Densen (200, 300XS og 400XS) set up, og det forringede lyden ganske dramatisk. De lød ganske enkelt skrækkeligt sammen med mit Densen. Jeg bruger nu Clearaudio Trident, som er i nogenlunde samme prisleje og lyder meget bedre i mine ører. Mine ht er VA Beetheven CG, men det har vel ikke den store betydning, når vi taler om signalkablerne.
|
| Til top |
|
| |
Tommy Sand Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Gorm skrev:
|
Flot set up. Og spændende højttalere. De spiller garanteret godt.
|
|
|
Mange tak - ja, de spiller fornemt! Ekstremt detaljeret, og rigtig dynamisk. Og jeg synes selv, de er dødlækre at kigge på... 
Niels Gorm skrev:
|
Men dine NO kabler tror jeg, du med fordel kan udskifte. Jeg har selv haft Blue Heaven signal kabler på mit Densen (200, 300XS og 400XS) set up, og det forringede lyden ganske dramatisk. De lød ganske enkelt skrækkeligt sammen med mit Densen. Jeg bruger nu Clearaudio Trident, som er i nogenlunde samme prisleje og lyder meget bedre i mine ører. Mine ht er VA Beetheven CG, men det har vel ikke den store betydning, når vi taler om signalkablerne.
|
|
|
Det kunne da være spændende at prøve nogle andre kabler. Siden jeg skiftede fra Thule har jeg ikke hørt den store forskel i lydbilledet, bortset fra (som tidligere nævnt) en større opløsning omkring mellemtonen, og mere kraft i bassen. Men øget dynamik i forhold til Thule siger også en del for mig. Jeg kommer til at savne Thule - men afsted skal det!
|
| Til top |
|
| |
Tommy Sand Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg solgt Thule og købt Densen B400Plus.
Et komplet Densen-system står nu og pryder reolen, lettere skjult af den ene højttaler. Æv for et pladsproblem. Må have mig et sted med en større stue!

Næste (og sidste indtil videre) opgradering må være strømkablerne - den hvide no-name-dåse har allerede skabt problemer , så det kan ikke vare så længe før jeg skaffer en ordentlig erstatning.
Man drømmer måske også lidt om at skifte ud med XS-effekttrin, og måske prøve andre kabler. Men jeg lader tiden vise det!
|
| Til top |
|
| |