Forfatter |
|
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
For et stykke siden købte jeg et par Tang bang 4"fuldtoneenheder med bambusmembran,som mest blev købt for sjov,men lige siden jeg har købt dem har jeg tænkt over hvordan kabinettet skulle være.Jeg lagde hovedet i blød,og pludselig en dag da jeg var i Ikea ,fandt jeg noget jeg kunne bruge.En salatsål og en champagnekøler!
Nok ikke lige det man forbinder med højttalerkabinet,men jeg syntes faktisk at projektet er blevet ganske godt ,specielt når man tænker på hvad det hele har kostet.De skal selvfølgelig spilles til ,men indtil videre virker de ganske lovende.Lytteindtryk samt hvordan de er bygget skal jeg nok komme til senere.Her er der lige et par billeder af projektet

vi snakkes ved
mvh
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smart projekt ! Kunne være fine over havebordet om aftenen, når det,forhåbentlig, bliver sommer.
__________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 03:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha ha, hvor er de dog bare.........bare anderledes, hvor siger du man kan købe dem henne??
Jeg tænker på at udbygge til surround, med 5 af de højttalere der......skål for et nydeligt resultat....
Helt seriøst gad jeg dælme godt prøve dit design ordentlig af, du ved når man får kæreste som bliver til kone og pludselig skal de store højttalere ud pga. manglende plads og hun kræver smukt design....
|
Til top |
|
|
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser spændende ud.
Jeg skal vist lige over i IKEA og lave en aftale om storindkøb af Salatskåle og Champagne kølere. God jeg kun arbejder 2 minutter derfra. 
Er det SA eller SB modellen? Jeg kan ikke lige se om den er med rund chassis, eller med afskårne sider? __________________ hilsen sjorslev
|
Til top |
|
|
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under alle omstændigheder er det rigtigt godt fundet på.Håber de lyder lige så godt som de ser ud.
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
F L O T ! ! Har du beregnet afskæringsfrekvensen for det koniske salathorn?
Og vi vil osse meget gerne have nogen detaljer om højttalerne nedenunder!
|
Til top |
|
|
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvorn spiller de så?
VH Bager
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da bare en mega fed ht.  Jeg er meget lun på at prøve de der tangband fuldtone enheder af, dog havde jeg forestillet mig en lancetta konstruktion. /hansson
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det er fanme skarpt....  JA kom med det.. hvordan lyder de??
|
Til top |
|
|
razz5000 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
SHOW US THE MONEY
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kæft det i orden 
Og kunne man så også lave det om til en lampe samtidig, ja så er det da først genialt.
Kanon flot
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne blive en ny honest bullit fra intruder  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så har jeg fået lyttet lidt på dem,dog ikke ved så højt nivaeu(den lille skulle sove ).
Det første umiddelbare indtryk er at de leverer et pænt lydbillede ,pænt detaljeret og med et godt bredeperspektiv.Dog mangler der en del"krop" på stemmer og instrumenter,samt at der er en tendens til at øvre mellemtone kan virke lidt fremhævet.Jeg tror dog det hjælper på det når de er mere tilspillede,men det kan selvfølgelig også være at det er "salathornet" som fremhæver det område uheldigt.
Bassen?Ja hvad skal man sige!De siger ikke så meget i de dybe regioner,men det er vel også hvad man kan forvente af en 4".Generelt syntes jeg dog de gør det meget godt,måske får de arbejde som køkken højttalere?
@Fiend . Jeg har købt enhederne hos Jumonaudio,skål og champagnekøler hos Ikea og bitumen hos thansen
@sjorslev.Det er sa modellen med afskårne flancher.Grunden til at man ikke kan se det er at der sidder et stykke bitumen på frontpladen /skålen.Nå så du vil ud og købe stort ind hos Ikea? Det kunne da være man skulle sætte den i produktion.Kender du en der sælger billige TB enheder?
@jazzman. Jeg har ikke regnet på noget mht skålen.Den er bare monteret som et luckypunch.Mine højttalere er fra danske Intruder.Du kan læse mere om dem her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21868&K W=Aecrewboss
@piobyte. En ny Honest bullet bliver det aldrig,men jeg ved at der en ny H. Bullet undervejs fra Intruder
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe se det er jo i sandhed en god mix af genialitet og kreativitet!! Tager hatten af for projektet, utroligt fede små højttalere du har fået ud af det!!! Som de andre, er jeg også meget interesseret i at få en bedømmelse af lyden :)
edit: en tand for sent ude kan jeg se!! Lyder spændende med lydperspektivet.. Bare du ikke rammer en form for egenfrekvens omkring den øvre mellemtone, hvor ligger "ressonansen" vil du tro; 2000hz, 5000hz?? Bliver da fedt at prøve at få fyret lidt op for dem ved anden lejlighed kan jeg forestille mig... Måske du skulle prøve dig ad med en sub nu du er igang? - med fare for at du må droppe "mad" temaet selvfølgelig.. :)
|
Til top |
|
|
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super ide, men giver salatskålen ikke et slags horn, der muligvis forstærker nogle frekvensområder??
Det kunne være sjovt at sammenligne dem med et sæt monteret i mere alm. kabinetter... __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
Til top |
|
|