| Forfatter |
|
anamorphic Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg går og overvejer at købe en projektor (som så mange andre, sikkert). Mit budget er ikke uendeligt, men det skal selvfølgelig være så godt som muligt til pengene, så jeg har begrænset mig til området kr. 10.000,- - 20.000,-.
Det lette valg er Z4/AE900, det dyre valg er Infocus IN76 (sådan har jeg skåret det ned). Gad helst have IN76'eren da jeg bedst kan lide dlp.
Well, Z4/AE900 kan jeg jo finde for en 11-12k her i DK, IN76 koster 19k hos Hifiklubben...meeennn...så var det lige at jeg så www.projektor-ag.dk hvor den koster lige omkring 16k...og så bliver den pludselig interessant...
Men skal jeg det? Er det de samme projektorer de får dernede som vi får i DK (stik, manualer, hvad ved jeg)? Hvad med garanti? Hvad med returret?
Sikke nu noget, er der nogen der har lidt gode råd?
mvh/Mads
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
du må forventye at det er det samme da siden er på dansk, og selv om det ikke er et dansk firma, gælder de danske love stadig, mht. returret osv, da siden er på dansk... Garanti er vel 6 måneder, og 2 års reklamtionsret, som loven foreskriver??
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig ser det ud som et tysk firma (hovedkontor i tyskland, tysk bank etc) der er så kundevenlige (overfor danskere) at de har en hjemmeside på dansk. Hvis det er tilfældet er det vel tyske og ikke danske love der gælder? Hvad de tyske love så rent faktisk er ved jeg ikke...
Mvh Jonas
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv www.idealo.de hvis du vil handle udenfor dk! :)
Masser af gode priser der. Synes jeg så IF76 til 1800 Euro der.
mvh
claus linde
|
| Til top |
|
| |
ph0ton Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad jeg har læst, så er Sanyos garanti ikke dækkende for hele europa, men kun i det land, produktet er købt i. Men det var for TV og det var er kun løse rygter og smæde snakkeri :) (som forums nogle gange er).
Hvis du er uheldig, så skal du sende den tilbage til tyskland, hvis den går i stykker. Og det vil så indebære fragtomkostning, længere behandlingstid, sprogbarrierer, faren for at projekteren bliver væk/stjålet undervejs, osv osv osv.... Fordelen er jo så at du sparer 15% og der er også mange der har positive oplevelser ved handel i tyskland. Det handler vel meget om hvor tryg du er ved at handle med folk der ikke snakker dansk (sikker t kun engelsk som 2. eller 3. sprog) og med en forhandler der ligger i udlandet. Og så kan man ikke bare køre ned og brokke sig...
Du kan vist ringe til dem ganske gratis. Det ville jeg gøre, og så finde ud af hvad og hvordan.
En anden ting er at finde en anden forhandlere end hi-fi klubben, det kan jo være at de er til at handle med. Enten i form af et afslag i prisen, eller noget tilbehør, fx et monteringsbeslag, godt kabel osv.
|
| Til top |
|
| |
anamorphic Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene!
Tjaeh det er jo nok noget med, at der er en ekstra usikkerhed når man køber i udlandet, om ikke andet så følesdet lidt usikkert.
Men gad vide om det bare er fordi hjemmesiden ender på .dk, der skulle være særlige danske regler? Jeg mener, alle kan jo registrere sådan et domænenavn. Endvidere er regler jo bare regler...og ikke altid i overenstemmelse med realiteter.
Jeg ved snart ikke, måske skulle man bare sælge sin svigermor og traske ned i Klubben, og betale ved kasse 1, jeg tvivler stærkt på at de vil give rabat, og IN76'eren burde vel ikke kunne fås andre steder i DK, kender jeg Klubben ret.
Well, dette var så egentlig mere en kommentar, end et egentlig nytbringende indlæg - men er der andre der har erfaringer med udenlands(projektor)handel, så skriv endelig!
/Mads
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, bare fordi hjemmesiden ender på DK er der ikke særlige DK-regler. Handelen foretages hos et firma registreret i et andet land en DK og ergo gælder reglerne for fjernhandel i pågældende land.
Som du selv skriver kan ALLE jo registrere et dk-domæne. De behøver ikke være fra dk, hoste deres hjemmeside i dk eller på nogen måde have nogen tilknytning til dk.
Mvh Jonas
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller du kan købe en AE900 til 9.999.- hos computercity.
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg handlede ved www.pipro.de og kan kun sige godt om dem! __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
anamorphic Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Madman, en billigere...har tænkt over det. Måske var det bedre at stræbe lidt nedad og så samtidig få råd til et ordentligt lærred og en fornuftig DVD afspiller (det bliver nok den sidste SD-afspiller man får sig). Det er jo det samlede setup der tæller. Hmm...WHAT! Så var det lige jeg kiggede igen: en AE900...det var jo den nye...nice...vi ses i ComputerCity! :-)
Mads
|
| Til top |
|
| |
anamorphic Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn you! Damn you to hell I tell you *Apu accent*...:-)
No, really - tak Madman! Jeg lige 'downloaded' en AE900 fra Cybercity...ikke dårligt.
/Mads
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
|
Nej, bare fordi hjemmesiden ender på DK er der ikke særlige DK-regler. Handelen foretages hos et firma registreret i et andet land en DK og ergo gælder reglerne for fjernhandel i pågældende land.
Som du selv skriver kan ALLE jo registrere et dk-domæne. De behøver ikke være fra dk, hoste deres hjemmeside i dk eller på nogen måde have nogen tilknytning til dk.
Mvh Jonas
|
|
|
NEJ. det er ikke rigtigt. Forleden var der en udsendelse på dr1 omkring køb på pixmania. Selvom Pixmania er registeret i Frankrig, så siden de har en dansk hjemmeside, skal de følge Dansk købelov..
Det samme må gøre sig gældende i dette tilfælde.
|
| Til top |
|
| |