| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg står foran at skulle udskifte min gamle 32" Sony CRT. Jeg har imidlertid endnu ikke fået mig bestemt til om den skal erstattes af en Samsung M71, en Pioneer 436 eller en Z4 
Jeg har set på lidt forskellige projektore i tidens løb (senest Z4/AE900) og jeg bemærker hver gang et underligt fænomen ved horisontal panorering. Selv ved ret langsomme panoreringer bliver billedet uskarpt. Når panoreringen slutter, så bliver det skarpt igen i løbet af et kvart sekund eller deromkring. Er der nogen der ved hvad det skyldes, og om man eventuelt kan gøre noget ved det? Det er en ret markant effekt, og når jeg først bliver opmærksom på det, så sidder jeg desværre og lægger mærke til det hver eneste gang det optræder 
Er det lcd opdateringsfrekvensen der simpelthen stadig er for dårlig? Det virker underligt at det går galt selv når ved langsomme panoreringer. Desuden har jeg set samme fænomen i biografen, og der er det da i hvert fald ikke et lcd panels skyld.
Måske skyldes det simpelthen størrelsen på billedet at jeg ikke har lagt mærke til noget lignende på almindelige fjernsyn? Jeg synes dog jeg kiggede grundigt efter på Pioneers 50" plasma uden at se effekten. Har det måske noget med lærredet at gøre? (Reflekteret vs direkte lys) Eller er det simpelthen en egenskab ved kildematerialet (fx mpeg komprimeringen) som bare er mest synlig på en stor skærm?
Jeg ville egentlig gerne have en 'rigtig' hjemmebiograf med projektor, så jeg håber det er muligt at minimere problemet 
|