| Forfatter |
|
malkekoen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har meget brug for nogle tip til et sted i nordtyskland, hvor der findes billige fladskærme - enten netbutikker hvor afhentning er mulig eller en fysisk butik. Det skal ikke være Mediamarkt (de er ikke billige i tysk sammenæng).
Jeg vil være jer meget, meget, meget taknemmelige hvis I kan hjælpe enten i denne tråd eller denne: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39899&P N=1&TPN=1
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo prøve at søge på Google og se hvad der dukker op!!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin..tsk tsk tsk......... jeg HAR været igennem alt hvad jeg kunne finde. Det er derfor jeg MEGET MEGET gerne ville have hjælp fra bedrevidende.......
Det nærmeste jeg har kunnet finde er Berlin - og det er sq lige i overkanten af en køretur!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkekoen skrev:
|
Ronin..tsk tsk tsk......... jeg HAR været igennem alt hvad jeg kunne finde. Det er derfor jeg MEGET MEGET gerne ville have hjælp fra bedrevidende.......
Det nærmeste jeg har kunnet finde er Berlin - og det er sq lige i overkanten af en køretur!
|
|
|
Har du prøvet at indsnævre din søgning...tsk tsk tsk 
Hvad med Fleggard/Dan Discount?? De plejer at have en del forskelligt i sortimentet og de ligger jo lige neden for grænsen. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men de er slet ikke billige i forhold til butikkerne på preissuchmaschine.de - desværre.
Altså........... alt hvad der ligger mindre end 1½ times kørsel fra grænsen er super (den sjællandske grænse ). Faktisk er Hamborg ok...... Ideer til butikker i Hamborg? Jeg er en brændenælde til tysk, så jeg vil virkeligt, virkeligt sætte pris på hjælp.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkekoen skrev:
|
Ja, men de er slet ikke billige i forhold til butikkerne på preissuchmaschine.de - desværre.
Altså........... alt hvad der ligger mindre end 1½ times kørsel fra grænsen er super (den sjællandske grænse ). Faktisk er Hamborg ok...... Ideer til butikker i Hamborg? Jeg er en brændenælde til tysk, så jeg vil virkeligt, virkeligt sætte pris på hjælp.
|
|
|
Jeg tror det bedste du kan gøre er, at holde dig fra "dansker markederne" lige nedenfor grænsen, de er ofte ikke ret meget billigere end tingene KAN findes til i danmark. Jeg har ikke noget konkredt sted jeg synes du skal gå hen, men hvis det var mig, så ville jeg finde en radio/tv forhandler i Flensburg som er "beregnet" til tyskerne i stedet for. Det er som regl dér at der er besparrelser at hente.
Michael
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men jeg vil ikke tage helt til flensborg fra kbh, hvis der ikke er bid. jeg skal have aftalt en afhentning med forhandleren inden jeg tager afsted. det er derfor jeg er lidt i tidsnød :)....
Jeg vil hellere ramme Hamborg eller andet, der ligger tæt på rostock eller puttgarden.
|
| Til top |
|
| |
ph0ton Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mediamarkt i CITTI MARKT i flensburg. De har et stort udvalg af fladsskærme. se evt http://www.citti.dk/SEEEMS/17.asp. Det ligger lidt inde centeret, lige inden CITTI MARKT. De snakker engelsk og jeg tror såmænd også nogen af dem snakker dansk. Du kan betale med dankort eller andre kendte kort mærker. Tjaa.. derudover ved jeg ikke lige. www.digital4all.dk (i nærheden af Calle, vil jeg tro) i Harrislee. Jeg er dog ikke imponeret over deres priser. Prøv at søg efter turist informationen i hamborg. Enten kan du finde shopping centrer der / og eller elektronik forhandlere, eller så kan maile dem (jeg vil vædde en dvd på de snakker engelsk). Hamborg ligger da ikke tættere på KBH end flensburg?.
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, fra Sydsjælland gør det :)........ eller måske ca. det samme.
Tak for linket, men Mediamarkt er IKKE billige i tysk forstand. Jeg skal have fat i nogle af de BILLIGE butikker :)
|
| Til top |
|
| |
ph0ton Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh... ok. Men hvad er billigt i "tysk forstand". Jeg tror desværre at de priser der er i MediaMarkt er meget sigende for andre butikker - ikke at jeg skal gøre mig klog på det.
Prøv at se om nogen af de butikker der er på www.idealo.de skulle tænkes at have en fysisk butik i hamborg (eller Kiel), rostock osv. Der burde være mulighed for bid.
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
God ide - det gør jeg! (men det betyder ikke at der er lukket for links :))
Billigt i "Tysk forstand" er at være blandt de billigste på www.preissuchmaschine.de.
|
| Til top |
|
| |
ph0ton Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men der gælder nok de samme tendenser som i DK - en webshop med fysisk butik er ofte dyere end en ren webshop. Det kan diskuteres hvor meget det reelt så er.
Men god tur til Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
En webshop er ok - jeg skal bare kunne afhente fjernsynet istedet for at få det tilsendt.
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkekoen skrev:
| En webshop er ok - jeg skal bare kunne afhente fjernsynet istedet for at få det tilsendt. |
|
|
Hvorfor?
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi jeg på den måde kan se fjernsynet inden jeg tager det med (og derfor kan undgå pixelfejl etc og dermed endnu en tur syd for grænsen). De webshops jeg har talt/skrevet med i Berlin har alle accepteret at jeg kigger på fjernsynet inden jeg køber.
Jeg har tænkt mig at betale kontant eller med VISA.
|
| Til top |
|
| |