Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Er lige igang med at lytte på mine Marillion LPer - og har nu gået i 14dage og hørt dem !
Jeg er sku.. blevet helt vilde med dem - de har en kanon måde at fange en på med derers måde at lave musik på 
Hvor mange plader (album) har de lavet ?
Hilsen King-)
|
Til top |
|
|
isle Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa King.
Ja, de var vildt gode, da de spillede progresiv rock, med Fish som forsanger! Senere blev det
sukker sød pop rock. Du skulle prøve, at lytte til solo pladerne med Fish, det er også rigtig
fed musik
|
Til top |
|
|
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marillion er vidunderlig symfonisk rock, og som isle så foretrækker jeg også pladerne fra Fish-tiden. Her er en liste over deres udgivelser:
1983 Script for a Jester's Tear 1984 Fugazi 1984 Real to Reel [live] 1985 Misplaced Childhood 1986 Brief Encounter 1987 Clutching at Straws Sanctuary 1988 The Thieving Magpie (La Gazza Ladra) [live] 1989 Season's End 1991 Holidays in Eden 1994 Brave 1995 Afraid of Sunlight 1996 Made Again 1997 This Strange Engine 1998 Radiation 1999 marillion.com 2001 Anoraknophobia 2001 Made Again: Live 2002 Anorak in the UK: Live 2002 Anorak in the UK: Live [2 CD Version] 2003 Warm Wet Circles 2004 Marbles 2005 Marbles Live
__________________ Min DVD/HD-samling
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sh*t - jeg må i gang med at søge på brugtmaked
|
Til top |
|
|
Ex3mE Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Status: Offline Indlæg: 97
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Så skal jeg lige blære mig lidt.. Er personlig ven af Fish.. :D
men altså han spiller da ca. hvert år i DK, og er altid et besøg værd.. Han fanger publikum på et helt bestemt måde !
Men hvis i kan lide det tidlige marillion så prøv at hør noget af hans eget!!!
Evt. køb cd'erne Ying og Yang. De indeholder, blandet musik fra hans marillion tid, samt fra hans solo karriere !
De kan evt. købes over hans egen hjemmeside: www.the-company.com
/Over and Out Nicholas
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ex3mE skrev:
Hej..
Så skal jeg lige blære mig lidt.. Er personlig ven af Fish.. :D
men altså han spiller da ca. hvert år i DK, og er altid et besøg værd.. Han fanger publikum på et helt bestemt måde !
Men hvis i kan lide det tidlige marillion så prøv at hør noget af hans eget!!!
Evt. køb cd'erne Ying og Yang. De indeholder, blandet musik fra hans marillion tid, samt fra hans solo karriere !
De kan evt. købes over hans egen hjemmeside: www.the-company.com
/Over and Out Nicholas
|
|
|
Yes - jeg er blevet helt vild med den måde han fanger mig på med hans musik 
Min nabo siger .. skal vi ikke snart høre noget andet nu efter 14 dagens Marillion 
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoda skrev:
Marillion er vidunderlig symfonisk rock, og som isle så foretrækker jeg også pladerne fra Fish-tiden. Her er en liste over deres udgivelser:
1983 Script for a Jester's Tear 1984 Fugazi 1984 Real to Reel [live] 1985 Misplaced Childhood 1986 Brief Encounter 1987 Clutching at Straws Sanctuary 1988 The Thieving Magpie (La Gazza Ladra) [live] 1989 Season's End 1991 Holidays in Eden 1994 Brave 1995 Afraid of Sunlight 1996 Made Again 1997 This Strange Engine 1998 Radiation 1999 marillion.com 2001 Anoraknophobia 2001 Made Again: Live 2002 Anorak in the UK: Live 2002 Anorak in the UK: Live [2 CD Version] 2003 Warm Wet Circles 2004 Marbles 2005 Marbles Live
|
|
|
Ja, listen er bestemt ikke kort, og hvis man regner alle de special/limited/live albums med, som bandet spytter ud i en lind strøm, bliver listen næsten 10(!) gange så lang. Marillion har de seneste 5 år udgivet op imod 20 skiver med sådant materiale - de fleste af dem jeg har hørt af tvivlsom kvalitet, "specially made for fans and the band´s bank accounts"... 
Jeg vil tilslutte mig det kor, der foretrækker de tidligere albums med Fish som forsanger; op til og med "Clutching at Straws" var stilen mere progressiv og mindre forudsigelig end den er blevet det de senere år.
Dog synes jeg også rigtig godt om nyere albums som "Brave" og "Anoraknophobia".
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt. Op til Clutching at straws. Genesis, Queen, Bowie, Yes oa. i blenderen.
Fish's første solo (Vigil in a wilderness of mirrors) er bestemt også et lyt værd.
Han har altid været navlepiller, men efter "Vigil..." er det blevet for meget. __________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus.petersen skrev:
Rigtigt. Op til Clutching at straws. Genesis, Queen, Bowie, Yes oa. i blenderen.
Fish's første solo (Vigil in a wilderness of mirrors) er bestemt også et lyt værd. Han har altid været navlepiller, men efter "Vigil..." er det blevet for meget. |
|
|
Vil jeg ikke give dig ret i Claus. Jeg syntes Fish solo materiale holder 110%. "Field of Crows" er et super album og hans 'nye' album "Return to Childhood" er også super. Fish er i øvrigt en fed fyr og jeg har været så heldig at møde ham op til flere gange - håber snart han kommer tilbage til Amager Bio.  __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
Til top |
|
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|