| Forfatter |
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har en computer med AMD X2 4200+, 2gb PC3200 ram, 660gb harddisk og et Geforce 6600GT. Det ønsker jeg selvfølgelig at køre sammen med min LG 26LX1R. Det fungerer også fint nok og afspiller bare via VLC Player, men vil gerne have det überste ud af kvaliteten. Jeg har ikke installerede nogle bestemte codecs eller lign da jeg lige har formateret. Kører bare ganske normalt Windows x64 XP da jeg bruger maskinen i dagligdagen. Den skal ikke bruges primært som HTPC. Hvad vil i anbefale mig at gøre? Hvilken afspiller, hvilke codecs? Hvordan sætter jeg den til 720p eller hvad den nu skal være m.m. Det kører selvfølgelig over DVI. Håber i vil hjælpe  Tusind tak.
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa DVD decoderwise er Purevideo fra Nvidia det der sætter standarden. Jeg ville kigge lidt på theatertek eller zoomplayer som afspiller og nøjes med FFDSHOW(Der ca håndterer alle formater og supplerer desuden Nvidia Decoderne med lanczos resize og evt sharpening filters) Med ffdshow behøver du IKKE andre codecs........ Det skal nok blive lækkert på din lcd/projektor. Kig evt på www.htpcnews.com under guides >FFDshow Mht grafikkort: Hvis det er primær skærmen der skal køre 720p Klik start> run "rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg settvformat 1 DA 7" without quote  Hvis det er den sekundære Klik start> run "rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg settvformat 2 DA 7" without quote  Det antages at din skærm eller evt begge er tændt når du kører denne kommando.  mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
well .. der er langt fra bare en player til god kvalitet. Forholdende skal være de rigtige .. Først og fremmest skal du have noget du kan afspille som faktisk er i 720p eller 1080p, det kan som det ser ud nu kun fremskaffes lovligt på BlueRAY, HDDVD, D-VHS eller på diverse HD tv kanaler. HDDVD og BlueRAY drev er ikke kommet frem endnu, D-VHS tror jeg slet ikke kan afspilles fra computeren. Så lige nu er der kun HD tv kanalerne tilbage og hvis det skal afspilles fra computeren skal du have nogle "selector" kort dvs digitalmodtager pci kort. Planerne er at BlueRAY kommer til at ligge i h.264, det er der efterhånden ret mange afspillere der supporter og hvis ikke kan man hente plugin til dem. VLC afspilleren er rigtig fin, men der er bedre. Jeg vil anbefalde Mplayer som er en fantastisk player den afspiller alt, og er rigtig god til at dekode. Kan hentes her: http://www.mplayerhq.hu/
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj:
Du overser lige muligheden for at udnytte computerens regnekraft til at scale en dvd til 720p på det store lærrede.
Det er mit formål med at bruge en htpc .. ikke alt det mediacenter gøjl
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din skærm/ TV har en opløsning på 1366x768 og derfor skal du også sende opløsning til den, for at får den optimale billedekvalitet med færest mulige skaleringer.
1366 er dog ikke en gyldig opløsning (ikke dividerbar med 8) så vælg 1360x768 i stedet og de tre yderste pixelrækker i hver side af skærmen skulle gerne slukke, og du opnår perfekt 1:1 pixelmapping.
Der er massere af tråde herinde og i TV/ projektor-forummet som beskæftiger sig med 1:1 pixelmapping og optimal tilslutning af fladskærms TV, så prøv at kikke nogle af dem igen, for tips og tricks.
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunder skrev:
MonoTovarisj:
Du overser lige muligheden for at udnytte computerens regnekraft til at scale en dvd til 720p på det store lærrede.
Det er mit formål med at bruge en htpc .. ikke alt det mediacenter gøjl  |
|
|
Tja .. jeg prøver dog så vidt muligt at undgå scaling til enhver tid. Derfor bør man også købe et display der passer til det man har tiltænkt sig at se på displayet... har man ikke tænkt sig at se HD på sit display bør man heller ikke købe et HD display. Da man så ender ud i en opskalering. I min ønske verden var skalering aldrig opfundet.  EDIT: Det ryger i samme skraldespand som digital zoom!  __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Din skærm/ TV har en opløsning på 1366x768 og derfor skal du også sende opløsning til den, for at får den optimale billedekvalitet med færest mulige skaleringer.
1366 er dog ikke en gyldig opløsning (ikke dividerbar med 8) så vælg 1360x768 i stedet og de tre yderste pixelrækker i hver side af skærmen skulle gerne slukke, og du opnår perfekt 1:1 pixelmapping.
Der er massere af tråde herinde og i TV/ projektor-forummet som beskæftiger sig med 1:1 pixelmapping og optimal tilslutning af fladskærms TV, så prøv at kikke nogle af dem igen, for tips og tricks. |
|
|
Ja, alt det ved jeg godt. Det er heller ikke et problem, da LG tv´et klarer 1:1 uden problemer uden selv at skulle rode med opløsninger. Idet jeg sætter den til primær skærm, så fungerer den perfekt og står kniv skarpt i windows. Men tak for jeres inputs. Vil især lige kigge på htpcnews og se om der er lidt guides der  __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev som jeg gjorde fordi du i din første post ikke giver udtryk for at køre i den rigtige opløsning (1360x768), da du snakker om at outputte 720P her:
Insaniac skrev:
Hvordan sætter jeg den til 720p eller hvad den nu skal være m.m.Det kører selvfølgelig over DVI.
|
|
|
Men hvis du har styr på det hele er det jo helt fint...
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen outputter den da automatisk 720p bare fordi den køre den opløsning der? Jeg troede man skulle ind og define det ligesom på min projektor.
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |