Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: S-vhs til scart (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johnny Wayne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens

Som overskriften siger så leder jeg efter en s-vhs til scart kabel, men det er jo nemt nok at finde på google. Det jeg så skal bruge er at ens tv selv slår over når der kommer noget signal fra svhs stikket.
 Jeg har læst lidt på nettet og fundet ud af at jeg skal bruge ben 8 i scart stikket og den skal ligge på 9,5 til 12 volt, problemmet er bare hvordan jeg får lavet det.

Stikket skal gå fra mit media center til tv´et og jeg tænkte på om jeg måske kunne ta 12 volt fra strømforsyningen og via 10Kohm til ben 8 på scart stikket, problemet er bare at så slår den over hver gang den står tændt, også når den bare skal optage.
Det jeg er ude efter er om den kan lade sig gøre at bruge en transistor og sætte basen på et af signalerne fra s-vhs uden at det går ud over billedet

håber der er noget der kommer med et godt forslag til hvordan det kan gøres da jeg faktisk er lidt på bar bund med hvordan det lige skal laves

Hilsen
Johnny

Til top Vis Johnny Wayne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnny Wayne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes