Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips - hvad *** er forskellen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har siddet og bladret lidt i diverse tilbudsaviser efter et TV på 32"-37" og der er mange modeller fra Philips, men hvad f**** er forskellen
på dem? Der er en 43xx-serie, en 53xx-serie, en 73xx-serie osv. Jeg ved godt man kan læse specifikationerne, men er det eks. prisen værd at
betale 2000 mere for at få 1:1200 kontrast i stedet for 1:800? Er der nogen der har overblik over de forskellige serier fra Philips (og JVC - det er
næsten lige så forvirrende ), så kunne jeg godt tænke mig at høre om det

PFT!

/U.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Jeg har siddet og bladret lidt i diverse tilbudsaviser efter et TV på 32"-37" og der er mange modeller fra Philips, men hvad f**** er forskellen
på dem? Der er en 43xx-serie, en 53xx-serie, en 73xx-serie osv.

Philips' modelnumre er desværre ret svære at finde rundt i, ikke mindst fordi de kan finde på at give et 32" LCD og et 42" plasma samme modelnummer... Det bedste råd jeg kan give dig er at hvis du er i tvivl om specifikationerne på et Philips produkt, så gå ind på www.p4c.philips.com og søg på modelnummeret (skrives uden mellemrum, f.eks. 32PF5321). Når du har fundet den rigtige model, vælger du "product information", og så får du bl.a. et link til en PDF-fil med komplet info.

CarrotMan skrev:
Jeg ved godt man kan læse specifikationerne, men er det eks. prisen værd at
betale 2000 mere for at få 1:1200 kontrast i stedet for 1:800? Er der nogen der har overblik over de forskellige serier fra Philips

Specifikationerne siger ikke altid noget direkte om billedkvaliteten, så det er nok bedre at spørge om de specifikke modeller du har i kikkerten, så skal du nok få brugbare råd.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Er lige nødt til at advare mod disse fjernsyn. Var igår ude hos en ven som havde været "heldig" og købe et af Philip's nye modeller 42 tommer LCD, med ambient light og hele molevitten.

Skandaløst ringe billede!!!!!

Ikke engang på Playstation-2 var billedet godt.

Hvad i alverden tænker folk på, billedkvalitet er åbenbart blevet syltet til fordel for design.

Det er klart at forhandlerne er glade, hvem kan holde ud og se på sådan noget l.... igennem længere tid. Det skal lige siges at Philips billedet er klart det ringeste jeg endnu måbende har lagt øjne til.

Mit råd ville være at vente, vente til teknologien har indhentet det man har været vant til.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Er lige nødt til at advare mod disse fjernsyn. Var igår ude hos en ven som havde været "heldig" og købe et af Philip's nye modeller 42 tommer LCD, med ambient light og hele molevitten.

Philips tv'ene er generelt ret dårligt justerede fra fabrikken, i forhold til hvor gode de kan være. Med en ordentlig justering får du formentligt et væsentligt bedre billede end dét du har set hos din ven.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Mercury skrev:

Philips tv'ene er generelt ret dårligt justerede fra fabrikken, i forhold til hvor gode de kan være. Med en ordentlig justering får du formentligt et væsentligt bedre billede end dét du har set hos din ven.

Pyh ha Otto gamle dreng, jeg håber godt nok du har ret, men faktisk blev det installeret af fagmand, men måske han har haft en "off"-dag.

Men for dælen, jeg havde smidt det tilbage til forretningen at gi 20.000 for sådan noget, fnys fnys.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
men faktisk blev det installeret af fagmand,

Definér fagmand...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes