Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 17:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: mods på B&W DM640i (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 2791
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Moderator

 Jo jeg har fattet det men hvad er det der driver jer ud i denne ophidselse.Alt jeg prøver at sige er:Følg op på jeres tråd.

  Nu kan du jo selv se at der er en anden der spørger "hvornår" fordi tråden er fire år gammel så det er jo ikke kun mig der mener sådan men det er åbenbart mig der skal have på pukkelen.

  Jeg prøver at omformulere mit spørgsmål og så prøv at svare på det.Er det i orden at oprette en tråd som denne som jo er helt fantastisk og som folk svarer på men som fuser ud i ingenting.

  Da jeg altid følger op på mine syntes jeg at det er for dårligt så med mindre man har solgt sit grej eller er død så kan man sgu godt lige skrive hvordan det gik.!!

 Ha' en god sommer aften

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 2791
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Henrik

 Du har præsis forstået hvad det er jeg mener,bare synd at moderator ikke har.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Åhh...

Vi opponerer ikke imod, at man skriver det er træls, at folk ikke vender tilbage i trådene, men at man ikke kan finde ud af at gøre det i en ordentlig tone!


__________________
We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 2791
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

virious

 Så forstår jeg bare ikke jeres negative tilgang til mit forslag om at følge op osv.

  Hvis du hentyder til mig mht.ikke kan finde ud af gøre det i en ordentlig tone så tager du fejl.

   Jeg har aldrig skrevet på HIFI4ALL i en dårlig tone.

  mvh.

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Auch, æh, jeg ved ikke rigtig om det var mig det er møntet på, men jeg har da læst med siden dengang.
Nå, men så kommer der en lille update.
Der er ikke sket noget...
Men jeg har købt en masse cd plader og nogle LP'er. Min Rega er kommet frem i de sidste 2 år.
D.v.s. at Bow effekten og MF pre'en røg ud igen. Det spillede simpelthen for blødt og stille. Lad os sife forsigtigt.
Min gamle MF A1 er i vigør igen. Og jeg er tilnage på singlewire HT kabler. Jeg tror, at det er sundt at gå lidt baglæns ind imellem, for at se, om den ændring man lavede lød bere, dårligere eller blot anderledes.
Jeg ahr sat større malerilærreder op i stuen, som nu er i en anden lejlighed, hvor væggeneer tykkere, stadig i mursten, og jeg spiller på den anden led, d.v.s. den lange... Avs, det skulle jo ikke være godt, men altså kan jeg ikke høre nogen ulempe ved det. Der er kommet et større og tykkere tæppe på gulvet. Det hjalp, og jeg kan nu rigtig godt li rummets klang.
Jeg har fået have, men ikke leget med jordspyd endnu.
Min kære Copland CDA288 MK.II er i virkeligheden en Mk. III (?) da MK. II ikke ahr K-grade dacs, men det har denne, og det står ligeledes på et skilt bagpå. Never mind. Da det er BB pCM63p-K- som er min favorik dac, er det bare fint.
Julen (2010): Det spiler bare, og Overboen er blevet så hed på min Copland CD, at han har fået sig en magen til. Okay, ikke helt, da hans er en CDA-289 med Sony drev. Vi har begge to lyttet og lyttet, og vi mener altså begge to, at min er bedre. Både på hans og mit anlæg.
Nytårsdag (1/1-2011): ARGHHHH!!! Min cd er istykker! Oh jammer og klage.
Jeg surfer og ser, at et skuffeproblem er et mørt tandhjul, som ganske vist er urimeligt dyrt, men 5 dage efter har jeg et fra England, og 20 minutter senere spiller den perfekt igen.
Pyha!
Nu er jeg ved at prøve noget valhalla dæmpefødder til min CD men kan ikke høre forskel... Mine tidligere Dali cones var bedre (på TEAC drev).
Mine B&W DM640i er rykket længere ud i den nye stue, som også er 4m2 større. Jeg har bedre vægge rundt omkring, på trods af en dør, som dog er meget lyddød.
Alt i alt spiller det bedre end sidst jeg havde liv i tråden.
Det var bare ærgerligt, at der ikke var nogen, som kom med et par gode tips til filtermods på DM640i'erne, som jeg stadig godt kunne tænke mig at forbedre. Jeg missede et sæt gamle 803SII. Men pyt, de skal nok hæve sig lidt de 640i'ere.
Ellers går jeg lige nu i tanker om en Electrocompaniet ECI-2. Nogen som kender denne godt? Jeg vil stadig gerne have kl. a (eller lidt af den...), så den er lidt sjov at se på. Men den er langt væk fra mig og gearkassen er røget.... Derfor modtages tips og erfarringer meget gerne
En anden idé er at lime tværstave med bitumen i på tværs ml. siderne i HT kabinetterne.
Faktisk er en anden nabo blevbet så glade for mine 640i'ere at ahn selv vil skippe sine JBL og have et sæt magen til.

Mere følger (forhåbentlig).
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Ja okay, klokken er mange, så jeg kan åbenbart ikke stave, eller ramme tasterne, så over & out herfra; jeg trænger til at få nogle timer på øjet...

Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Nå, nu er der sket lidt igen, for jeg har taget kassettebåndsmediet op igen. Jeg har en Pioneer CT-91a, som er ret lækkert opbygget, bl.a. med 3 hoveder, Dolby b og c, 3 motorer, dobbelt capstan, mpx filter til radiooptagelser, HX-Pro (fra B&O), særlig udvalgte komponenter, indkapslet trafo, totalt forkobret chassis, forgylte stik, bias justering, lakfront, træsider, dobbelt led skala, så man kan få højere opløsning af visningen i området omkring 0 db, et meget stort og solidt opbygget løbeværk, honeycomb chassis, tidstæller o.s.v.
Hvordan lyder den så? Jo, basalt lyder den godt, og optager også godt. Jeg vil sige, at den lyder fint opløst, og med en ganske udmærket bas. Den er også dynamisk, med et godt drive over musikken. Jeg vil også sige, at diskantområdet er fint med, og man kan faktisk indspille et bånd ret høht udstyret, før end det mættes og forvrænger. Løbeværket arbejder tyst og lækkert, uden voldsomme bevægelser.
Det er jo alt sammen udmærket, men nu er den jo snart ikke ny længere, og derfor er remmene ved at være slappe, så selvom den spiller og optager fint og klaverfast, kan den stort set ikke spole mere, rensning hjalp ikke (isoprophylalkohol og vatpinde), så nye remme må til, hvis den skal bruges efter intentionen.
Hvad gør man så, nå det koster en krig at få skiftet remme? Jo, man kan jo købe en anden, så det prøvede jeg, og valgte en Denon DRS-810, som igen er med 3 hoveder, 3 motorer, dolby b, c, hx-pro, mpx filter, før/efter lyt, biasjustering (manuel), vandret skuffe med en eller anden keramisk dims i, o.s.v.
Hvordan lyder den så? Jo, den er mere skinger end min Pioneer, ikke så stort lytterum, og her mener jeg mindre dybt og smallere perspektiv, og så er hovedtelefonudgangen ikke noget at skrive hjem om. Selvfølgelig var den meget billigere end Pioneer CT-91a, og slet ikke så lækkert opbygget, men den var dog Denons største kassettebåndoptager. Den er altså noget mere tam i lyden, uden dog at være dårlig.
Faktisk vil jeg sige, at et bånd optaget på Pioneeren, lyder bedre afspillet på Denonen, end hvad Denon'en selv kan optage. Det er jo lidt sjovt. Mekanisk virker den også noget mere enkel, idet båndet fastholdes af en stor fjederbelastet arm, som svupper ned over kassetten, når skuffen er kørt ind. Dens spoling er utrolig langsom, mere end dobbelt så lang tid som Pioneer'en klarede (inden den fik slappe remme), og den hyler lidt, når den bevæger tonehovedbroen.
Der er desværre også det forhold, at Denon DRS-810 ikke så godt kan lide mine TDK MA-R og MA-XG bånd, som den gerne vil krølle. Om dette skyldes den vandrette mekanisme har jeg svært ved at tro, da jeg også har haft en DRS-640, som ikke har samme trendens. Det er kun med disse tunge kassetter, og denne båndtype det sker, ikke andre, og mange er prøvet. Grrrrr...
Alt i alt en noget mindre tillidsvækkende konstruktion.
Konklusionen for mig er derfor, at jeg må købe remme hjem til Pioneer CT-91a, og enten lave det selv, eller lade dem skifte, eller alternativt købe en anden maskine, og så bruge Denon'en som spole frem og tilbagemaskine til det årlige gennemløb af kassetter.
Ønsket er derfor en Tandberg TCD-3014 eller TCD-3014a. Helt manuel maskine, som skulle kunne give en Nak Dragon, ZX-9 m.fl. kamp til sidste hår.
Jeg har også set lidt efter en Pioneer CT-93, men den har automatisk kalibrering af bånd, og jeg vil helst kunne gøre det selv. De er generelt set også nogle sjældne fugle. Om det så er fordi der ikke er ret mange rigtig gode kassettemaskiner tilbage, eller deres ejere beholder dem, fordi de lyder godt, ja det er jo et spørgsmål.
Kabler til kassettemaskinerne er nogle Oehlbach i midtersegmentet, men bedre er på vej. Jeg mener, at en rigtig god kassette har lige så god gavn af gode kabler, som eksempelvis en cd.
Hvad gør I andre m.h.t. dette?

God aften,
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hm, måske er det mere korrekt, at bede en moderator om, at flytte min tråd over til "mit anlæg" segmentet, hvilket jeg så gerne vil bede om, hvis det er muligt?

Den kunne så hedde: "Redfox's anlæg".

M.v.h.
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål:
Jeg har tildligere uploaded udmærkede størrelse billeder, men nu er der kun plads til noget der ligner en thumbnail. Hvad kan man bruge 35 Kb til? Hvordan kan jeg indsætte gode billeder igen?

M.v.h.
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
.....snip...........
Jeg har også set lidt efter en Pioneer CT-93, men den har automatisk kalibrering af bånd, og jeg vil helst kunne gøre det selv. De er generelt set også nogle sjældne fugle. Om det så er fordi der ikke er ret mange rigtig gode kassettemaskiner tilbage, eller deres ejere beholder dem, fordi de lyder godt, ja det er jo et spørgsmål.
Kabler til kassettemaskinerne er nogle Oehlbach i midtersegmentet, men bedre er på vej. Jeg mener, at en rigtig god kassette har lige så god gavn af gode kabler, som eksempelvis en cd.
Hvad gør I andre m.h.t. dette?

God aften,
Redfox

Synes egentligt de klarer kalibreringen temmeligt pænt selv -  på dem man selv kan det på, er det vist mere normen man får lavet en ringere kalibrering :)

Kabelmæssigt er de ikke sarte, sålænge man ikke bruger ringeledning fra Harald Skrald.

(Kører selv med både CT979, og CT676mkII)



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Dejligt med lidt liv i tråden igen ;) Jeg har selv et par DM640i og er derfor meget interesseret i mod af disse. Jeg syntes at mellemtonen er for "fed" og ugennemsigtig og ville høre om det er nået i kan nikke genkendende til.Jeg driver dem med en H/K avr 7500 reciver.

Mvh. Allan



__________________
H/K avr 7500
Coral Studio 250




husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej Allan,
Egentlig ikke. Jeg kan ikke genkende at mellemtonen er for fed, men jeg skal da selvfølgelig ikke udelukke, at andre måtte have en anden opfattelse. Jeg synes, at bassen godt kan være lidt mere stram, men nu er min forstærker også ret gammel, og vil nok gerne have lidt ny indmad.
Jeg bruger nogle forskellige Tara Labs kabler, både til signal og til højtalere, og dem opfatter jeg som ret stramme i bassen, og åbne i mellemtonen. Du kunne måske overveje at låne nogle forsølvede kobberkabler, eller i ren sølv, hvis du vil fintune lyden i dine dm640i'ere, som je ellers har et lidt ændret delefilter og et andet mellemtoneophæng ende den tidligere model (så vidt jeg husker).
Grundklangen kan du nok ikke ændre, men justeringer er altid muligt.
Hvad med at prøve at komme fårreuld i istedet. Eller justering af en anden type dæmpning. Jeg gav mine et lag asfalt dæmpeplader indeni. Det strammede op i mine ører, men det kan jo være, at du opfatter dette anderledes.

Egenligt er jeg ret tilfreds med højtalerne, og der er så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, ikke vanvittig stor forskel på DM640i og 802S2, da det skulle være samme enheder. kabinettet i dine DM640i er med separate kamre, og ikke kun et stort sort hul.
Jeg kunne tænke mig at lege lidt med delefiltret, d.v.s. med lidt bedre komponenter, og så hardwire det, frem for stik og print. Blot en idé.

Stereohilsen,
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Fik slet ikke fanget om dine højttalere havde separat rumindeling, eller en "mellemtonedåse2 i det store kammer ??

Hvis dåse, kan man som regel vinde lidt god lyd ved selv at bygge et kammer til enheden.

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Allan, prøv at lytte til Jan Gabarek's Oficium, Sade's Love Deluxe, eller Sissel Kyrkeby's Vinterkalt. Der er god fokus på stemmerne, og en klar detaljerig lyd.

Jan, En rund dåse, som jeg har dæmpet som tidl. beskrevet. Så lige nu vil jeg ikke gøre noget ved dette, men mere efter delefilter og stik. Ledninger ved jeg ikke rigtig, da jeg tidl. prøvede at lodde noget Supra i, men det var ikke ubetinget bedre.

Stereohilsen,
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt det så (det med dåsen) -  det er netop _den_ dåse jeg har hørt mange "over there" ønsker ad pommeren til, og erstatter med et rigtigt lille kabinet, begrundelsen er at kraftig bas, skulle kunne få dåse til at ændre form, og derved påvirke mellemtonen i uheldig grad ....

javel ja .....  aner ikke om det er lyv eller hvad, jeg har prøvet det selv, og mener at ane en forskel, men akustisk hukommelse er en grim ting !

Har iøvrigt fyret godt op under et par Kate Bush plader -  samme klare lyd som Sade :)



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Hej Jan,
Aha! Kate Bush. Hun er guldet og toppen af poppen! Jeg har lyttet til hende siden hun kom frem.
Hun indspiller selv, og gør en del ud af lyden, synes jeg.

Min dåse er så oakket ind i et lag asfalt, og det kan jo være, at de derfor ikke deformerer?
Den med kabinettet må du lige forklare lidt mere om, da jeg gerne vil høre lidt mere om hvad, hvordan o.s.v.

Stereohilsen,
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål: Hvad har I brugt af slanger til jeres kassettedeck?

Stereohilsen,
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Nå, nu kom der ny slange mellem cd afspiller og forstærker, det blev et Tara Labs RSC Air 1, 0,6 meter.
Før synes jeg, at det lyd godt, men nu er der da total hul igennem. Det lyder svinegodt!
Myriader af detaljer, afgrundsdyb bas (min cd), med nærværende skøn ren mellemtone og masser af opløsnig i hele spektret. Bare musikalsk. Det var da ligesom at få ny forstærker!

Samtidig kom der nye slanger til mellem kassettebåndoptageren og forstærker. Den har nu fået det gamle Tara Labs RSC Reference, plus et til magen til. Det får altså noget rigtig godt frem i en båndspille, at sætte gode kabler på den!
Glad dag.

Fed ting

Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hmm, går og tænker lidt i ny forstærker, men i samme stil som min MF A1. Jeg har kig på en Electrocompaniet ECI-2. Er der nogen som kender dens spillestil? Watt-mæssigt er den rigeligt.

M.v.h.
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Nå, nu er det lidt siden jeg har været herinde, men der var lige en måneds rejseri i vejen, og en finger, som blev revet halvt af. Jeg kan dog fint skrue op for lyden ;)
hmm, jeg tror jeg holder lidt på min A1 lidt endnu.
Meeeeen, en Copland integreret forstærker kunne også være ret interessandt.
Men de er svære at finde (i sort).
Vi må se om der kommer noget.

M.v.h.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes