| Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har personlige erfaringer med Michael Swobodas (Tyskland) modifikationer af Sony cd-afspillere?
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Er der nogen der har personlige erfaringer med Michael Swobodas (Tyskland) modifikationer af Sony cd-afspillere? |
|
|
Yes, og de spiller aldeles glimrende - havde en X779ES i Swoboda-dress, og sammenlignet med den almindelige version, som slet ikke er dårlig, var der bare meget mere af det hele - transparens, dynamik, fast bund og generel høj åbenhed. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det KUN Sony maskiner der får den tur????
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Swoboda moddede ES´ere har lagt i toppen af testlisten hos tyske Audio i årevis. I et af dette års udgaver re-testede de en 777-ES (den gamle hund altså) igen og vurderede den i standard udgave til 95 point (ikk så ringe endda) og i Swobodas udgave til 110 point..
Meen Swoboda tager sig godt betalt, så mon ikke det er nogle ekstra overvejelser værd, før der kastes € 1.000 eller mere i enden på en ældre maskine.
Tjek google for Swobodas hjemmeside - der er beskrivelse og priser, så vidt jeg husker kun på Sony´s maskiner.
Mvh Mike __________________ Mvh
Mike
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikeAalborg skrev:
|
Hejsa
Swoboda moddede ES´ere har lagt i toppen af testlisten hos tyske Audio i årevis. I et af dette års udgaver re-testede de en 777-ES (den gamle hund altså) igen og vurderede den i standard udgave til 95 point (ikk så ringe endda) og i Swobodas udgave til 110 point..
Meen Swoboda tager sig godt betalt, så mon ikke det er nogle ekstra overvejelser værd, før der kastes € 1.000 eller mere i enden på en ældre maskine.
Tjek google for Swobodas hjemmeside - der er beskrivelse og priser, så vidt jeg husker kun på Sony´s maskiner.
Jeg tror faktisk godt det kan betale sig at modificere selv ældre maskiner. Når Swoboda har valgt sonys ES-serie er det bl.a. p.g.a deres basalt fremragende kvalitet, mekanisk stabilitet mv. Det er tankevækkende at Sony faktisk billiger hans modifikationer.
Mvh Mike |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld det forvirrende "citatfusk" - de sidste 3 linier: "Jeg tror faktisk..." er skrevet af mig - ikke Mike
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikeAalborg skrev:
|
|
|
|
jo, det er også det der afskrækker mig med min 779'er - skal / skal ikke ? 7-8k er sgu mange penge at smide efter sådan en gammel maskine, omend den skal forblive i min tjeneste en pæn del år endnu, så det er spørgsmålet om ikke de penge var givet bedre ud på en god DAC istedet ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go´aften
Bestemt er ES´erne fantastiske maskiner mht det mekaniske. 
Jeg ville overveje, om Sony´ens dac´s er god nok og dernæst ville jeg få skiftet laser samtidigt og GRUNDIGT tjekket maskinen igennem: det ville være surt, at investere i modifikationen for blot at løbe ind i laser-mangel om et år - IKKE at der er problemer med laserne, bare sådan just in case
Mvh Mike __________________ Mvh
Mike
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikeAalborg skrev:
|
Go´aften
Bestemt er ES´erne fantastiske maskiner mht det mekaniske. 
Jeg ville overveje, om Sony´ens dac´s er god nok og dernæst ville jeg få skiftet laser samtidigt og GRUNDIGT tjekket maskinen igennem: det ville være surt, at investere i modifikationen for blot at løbe ind i laser-mangel om et år - IKKE at der er problemer med laserne, bare sådan just in case
Mvh Mike
|
|
|
Netop derfor hælder jeg mest til en anden DAC, fordi skal den både optimeres og have skiftet laser så kigger man nok på en regning i nærheden af de 10k 
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |