Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE Tvout til TV kabel hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
poul_madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et Geforce 5600 XT tror jeg det hedder... det bruger jeg til mce, men nu vil jeg gerne blive færdig og sætte det til flimmer kassen...

hvilken ting er bedst ud fra de muligheder jeg har..

der er DVI og VGA samt alm S-Video som så skal gå op i min 32" samsung CRT TV som har RGB på AV1

har kigget på disse..

fra S-Video til scart

forslag1

fra VGA til scart over noget jeg ikke har set før

forslag2

jeg har et G400 til et ligge hvis det skulle gøre det bedre men hvordan har MCE det med 2 gfx??

tak på fohånd for jeres hjælp  

jointer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv brugt en del tid på at finde ud af en løsning til mit gforce 7800GS, så jeg kan få RGB signal til mit CRT TV.
Medmindre du køber en desideret box til formålet, bliver du nød til at lodde lidt selv og justere på grafikkortet under egenskaber for kortet. (hvis dit TV ikke er et 100Hz TV er det ikke arbejdet værd, og kan være direkte farligt rent brændsikkerheds mæssigt).

Der skal laves et kredsløb som laver V-sync og H-sync om til composit sync. Først herefter er der mulighed for at bruge RGB til dit fjernsyn. Det VGA til RGB kabel du linker til virker kun med nogle Radeon og nogle Mattrox grafikkort.

Hvis du ikke har mod på at gå igang med sådan et kabel, vil jeg anbefale dig at købe et svhs kabel i en ordentlig kvalitet. Især hvis du skal trække flere meter.
Jeg har købt flere af disse her svhs kabler til mig selv og til venner:
http://av-connection.com/?HierachyID=362

Til top Vis jointer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jointer

poul_madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

jointer skrev:

Jeg har selv brugt en del tid på at finde ud af en løsning til mit gforce 7800GS, så jeg kan få RGB signal til mit CRT TV.
Medmindre du køber en desideret box til formålet, bliver du nød til at lodde lidt selv og justere på grafikkortet under egenskaber for kortet. (hvis dit TV ikke er et 100Hz TV er det ikke arbejdet værd, og kan være direkte farligt rent brændsikkerheds mæssigt).

Der skal laves et kredsløb som laver V-sync og H-sync om til composit sync. Først herefter er der mulighed for at bruge RGB til dit fjernsyn. Det VGA til RGB kabel du linker til virker kun med nogle Radeon og nogle Mattrox grafikkort.

Hvis du ikke har mod på at gå igang med sådan et kabel, vil jeg anbefale dig at købe et svhs kabel i en ordentlig kvalitet. Især hvis du skal trække flere meter.
Jeg har købt flere af disse her svhs kabler til mig selv og til venner:
http://av-connection.com/?HierachyID=362

hej og mange tak for dit svar... jeg tror ikke jeg skal lodde og brænde og sådan noget, så jeg tager og køber et godt svhs kabel.. sker der meget til hvis jeg tager det over scart op i fjernsynet istedet for direkte svhs?

jointer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Hovsa, sorry Poul, havde ikke set at du havde et G400 kort. Med det kort skulle du kunne køre med RGB kabel.

Jeg skal ikke kunne sige om du kan køre med 2 grafikkort samtidig. Håber at der er en herinde som kan svare ja til at det er muligt, for så køber jeg selv et Radeon kort til min maskine og spare kræfterne på selv at lave et kredsløb til RGB med mit gforce kort.

Jeg har desværre ikke prøvet at køre PC til TV med RGB kabel, så hvor stor forskellen på svhs og RGB er, kan jeg ikke udtale mig om, men teoretisk skulle RGB være bedre, da farverne ikke bliver blandet sammen og skilt ad igen, men derimod køre direkte med hver sin coax skærm til TV'et.

Jeg tror ikke at der er nævneværdig forskel om du bruger scart eller svhs stikket.
Det skal så være på AV2 indgangen hos dig (composit og svhs), da du skriver at AV1 indgangen på dit TV er med RGB. 

Til top Vis jointer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jointer

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa

G400 understøttes ikke af MCE( ingen DX9 og ikke nok ram)

mvh Anders

poul_madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

mange tak for jeres svar :) Jeg køber bare sådan et svhs og håber på det bedste hehe..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes