Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 15:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Genial pc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Måske en lidt underlig tråd, men jeg så en bærbar pc som fik mig til at overveje om man skulle lade det hele "smelte sammen" i et stort mediecenter på en lidt anderledes måde end vi kender. Grunden til dette er, at Acer er kommet på hylderne med en monster bærbar med bl.a 20" skærm, og 200 Gb harddisk, tv-tuner og et utal af digitale og analoge udgange, sådan at det er muligt enten at bruge pcéns 20" skærm som i øvrigt er rigtig god, eller hugge maskinen op på sit tv uanset om man har et alm billedrørs tv eller et flad skærm. Samtidig med at der er mulighed for trådløst internet og mulighed for at sætte "dyret" til sit anlæg, hvis man ønsker en ordentlig lyd til sin musik hvad enten vi snakker afspilling af cd eller mp3.

Dette er ikke nogen salgsreklame og jeg har intet med Acer at gøre, men jeg synes bare jeg ville dele denne oplevelse af en super maskine, i mine øjne.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Mads Doss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Har du et link til den maskine?
Den lyder interessant.

Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
Til top Vis Mads Doss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Doss

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hej Mads du skulle kunne læse noget mere om den her. http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?sp=page3&dau22.oid= 17251&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5& ;CountryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&crc=40 74760634

Det virker dog som om den fåes i forskellige udgaver, men skærmen er den samme.

Michael

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hej Mads du skulle kunne læse noget mere om den her. http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?sp=page3&dau22.oid= 17251&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5& ; ; ;CountryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&crc=40 74760634

Michael

Du skal nok regne med at prisen ligger på 25-30k - hvis ikke mere. Men hvis penge ikke er et problem. så lyder det som et godt bud på en "bærbar" mediacenter.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
rattanhuset skrev:

Hej Mads du skulle kunne læse noget mere om den her. http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?sp=page3&dau22.oid= 17251&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5& ; ; ;CountryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&crc=40 74760634

Michael

Du skal nok regne med at prisen ligger på 30k - hvis ikke mere. Men hvis penge ikke er et problem. så lyder det som et godt bud på en "bærbar" mediacenter.

Der tager du fejl*S* den er på hylderne for 15.5 Kr ;-)

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Tja, hvis der er en digital lydudgang er den jo ikke helt tosset :-) Jeg har brugt en lidt anden tilgang og udskiftet min gamle HTPC med en Mac Mini... -eller det vil sige, det gør jeg så snart den lander indenfor døren 
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
AM-E skrev:
rattanhuset skrev:

Hej Mads du skulle kunne læse noget mere om den her. http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?sp=page3&dau22.oid= 17251&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5& ; ; ; ; ; ;CountryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&crc=40 74760634

Michael

Du skal nok regne med at prisen ligger på 30k - hvis ikke mere. Men hvis penge ikke er et problem. så lyder det som et godt bud på en "bærbar" mediacenter.

Der tager du fejl*S* den er på hylderne for 15.5 Kr ;-)

Hold da op! Så må prisudviklingen have taget fart, sidst jeg tjekkede, sorry!

Mener bare at en bærbar i den størrelse, ligger i den prisklasse - bare se på Hell's (ikke en stavefejl) eller Alienware's gaming versioner.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret, jeg fik også store øjne da jeg så det. Faktisk er en ikke dyrer end mange andre modeller er, men dermed jo ikke sagt at man ikke kan få det billigere hvis man er ude efter en "blærebar". Det kan man sagtens efterhånden, men det er jo til et andet brug. Du har ret...Alienware er dyrt, det har det altid været.

Jeg kan ikke huske det, men jeg mener faktisk ikke engang at denne pris på 15.5 k var en "udsalgspris" så det bliver åbenbart prisen på den. Bagdelen ved den er så, hvis man har tænkt sig at tage den med nogle steder hen, at den vejer 8 kg

Michael

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
rattanhuset skrev:

Måske en lidt underlig tråd, men jeg så en bærbar pc som fik mig til at overveje om man skulle lade det hele "smelte sammen" i et stort mediecenter på en lidt anderledes måde end vi kender. Grunden til dette er, at Acer er kommet på hylderne med en monster bærbar med bl.a 20" skærm, og 200 Gb harddisk, tv-tuner og et utal af digitale og analoge udgange, sådan at det er muligt enten at bruge pcéns 20" skærm som i øvrigt er rigtig god, eller hugge maskinen op på sit tv uanset om man har et alm billedrørs tv eller et flad skærm. Samtidig med at der er mulighed for trådløst internet og mulighed for at sætte "dyret" til sit anlæg, hvis man ønsker en ordentlig lyd til sin musik hvad enten vi snakker afspilling af cd eller mp3.

Dette er ikke nogen salgsreklame og jeg har intet med Acer at gøre, men jeg synes bare jeg ville dele denne oplevelse af en super maskine, i mine øjne.

Michael

Der er så vidt jeg kan se ikke noget nyt i det.

Det er da hvad jeg kan med min Fujitsu Siemens fra forrige år bortset fra den 2,6 tommer større skærm.

Men man skal lige huske på at lyden der sendes videre fra en PC til et anlæg oftest lider under den elendige D/A konvertering der sker i lydkortene. Et rent digitalt signal fra PC til ekstern ADC er at foretrække på lydsiden.

"dolph"

Okey de maskiner jeg har set har ikke haft mulighed for at koble op til et billedrørs tv, så for mig er det nyt. Og som du selv er inde på, så er der dét med skærmen, det er i alle tilfælde nyt

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
rattanhuset skrev:

Michael

Der er så vidt jeg kan se ikke noget nyt i det.

Det er da hvad jeg kan med min Fujitsu Siemens fra forrige år bortset fra den 2,6 tommer større skærm.

Men man skal lige huske på at lyden der sendes videre fra en PC til et anlæg oftest lider under den elendige D/A konvertering der sker i lydkortene. Et rent digitalt signal fra PC til ekstern ADC er at foretrække på lydsiden.

"dolph"

Forresten, ang det der med den dårlige lyd som jeg i øvrigt giver dig helt ret i at man kan risikerer, kan man ikke ændre på det, ved feks at få et bedre, måske prof lydkort??

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Acer presents Aspire 9800. Outstanding multimedia and entertainment from an 20-inch notebook
2006-04-20Lainate (Milan, Italy)

Acer, the leading vendor in the notebook sector for EMEA – Europe, Middle East and Africa (source: Gartner data, 4Q 2005), today presents the new Aspire 9800, a new notebook series with a spectacular 20-inch LCD screen, delivering enough power, functionality, flexibility and presence to rival the very best desktop PCs.

Powered by Intel Centrino Mobile Technology Duo platform and featuring Acer’s exclusive Empowering Technology together with Acer Arcade entertainment suite, the Aspire 9800 is a highly-versatile system that delivers a truly extraordinary audio-visual experience, offering digital PC Television through the Integrated analogue and digital TV Tuner and cutting-edge Video and Voice over IP communication thanks to the built-in Acer Orbicam.

Immersive audio-visual experience
Equipped with the largest screen size currently available in a notebook an Acer 20.1" CrystalBrite colour TFT LCD display (WSXGA+ resolution of 1680 x 1050) featuring Acer CrystalBrite technology for maximum screen brightness in all lightning conditions and powered by the high-end NVIDIA GeForce Go 7600 graphics card with up to 256MB dedicated video memory, the Aspire 9800 guarantees an altogether immersive multimedia experience. In addition, the DVI-D* connectivity provides faster and higher-quality images for high-definition entertainment on external monitors.

For a realistic and engaging sound reproduction the Aspire 9800 integrates 3-Watt speakers and a 4-Watt subwoofer and Dolby Digital Live which allows the notebook to be hooked up via a single digital connection to a Dolby Digital-equipped audio/video receiver or digital speaker system, eliminating multiple cables and ensuring the integrity and quality of the audio signal.

All multimedia functions can be controlled with the Acer Media keys, seven mirror-coated keys with LEDs: Acer Arcade, volume up/down, previous, next, play/pause, and stop, offering convenient, one-button control over all your multimedia entertainment.

Storage-wise, a generous HDD of up to 240GB** meets the needs of multimedia file collectors. For the optical drive you can choose between the excellent slot-loading DVD-Super Multi double-layer drive or an HD-DVD drive***. In addition, for easy and speedy data transfer, the Aspire 9800 sports a comfortable 5-in-1 card reader that supports the most common card formats

Digital television
The Aspire 9800 provides a simple way to capture the interactive world of terrestrial digital television. By, integrating a hybrid TV Tuner for both analog and digital broadcasts, it lets you tune in to analog and digital TV transmissions simply by connecting a cable to the specific notebook port. Acer’s multimedia software suite, Aspire Arcade, helps users view and switch between channels with a clear and easy-to-use interface as well as selecting the best video mode with Acer CinemaVision and Acer ClearVision video technologies.

Cutting-edge Video and Voice over IP communication
On selected models, the Aspire 9800 comes bundled with a handy VoIP Bluetooth phone. When used in the PC Card slot, the Acer VoIP Bluetooth automatically recharges itself, but it can also be used as a normal cell phone connected to the Notebook through Bluetooth connections. What’s more, it can be placed on any desk or surface and used as a speaker phone, letting you communicate freely while continuing to work on your PC. For real-time face-to-face video conferencing, Acer has equipped the Aspire 9800 with the Acer OrbiCam, a 1.3 megapixel camera mounted at the top of the LCD panel.

Complete communication and empowering tools To stay connected everywhere, the Aspire 9800 comes complete with full wired and wireless connectivity options: WLAN (with Acer InviLink 802.11b/g Wi-Fi CERTIFIED solution, supporting Acer SignalUp wireless technology), WPAN with built-in Bluetooth 2.0 module, LAN connection with Gigabit Ethernet cards and standard connectivity through the integrated 56K ITU V.92 modem. All notebook functions can be efficiently managed with Acer Empowering technology, an intuitive interface that gives users easy control over their notebook’s security, performance, settings and communication with a single touch of the Empowering Key

The Aspire 9800 series comes with Microsoft Windows XP Home Edition or Microsoft Windows Media Center Edition preinstalled. Additional installed software includes Adobe Reader, Norton AntiVirus and CyberLink PowerDVD or CyberLink Power Producer, Acer GridVista and Acer Arcade Software Suite.

All Acer notebooks come with a standard 1 year Carry In (International travellers warranty - ITW) which can be extended to 3 years cover with the AcerAdvantage NewEdition service that also covers accidental damage to the notebook.

* Includes HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection), an encryption method for copyrighted material protection
** Up to 240GB SATA HDD with 2nd HDD and Raid 0 support
*** When available

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Arj, dedikerede ram er da noget høg...hvorfor?!

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Hvorfor hvad?? *S*

Michael

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

AM-E skrev:

Hvorfor hvad?? *S*

Michael

Jamen hvorfor hulan vælge dedikerede ram, nu hvor alt andet på maskinen er "top-grade"...Nuvel, nu er det jo heller ikke en hardcore spille PC, men alligevel...

Hva med CPU'en...er det DualCore (P4)???

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
rattanhuset skrev:

AM-E skrev:

Hvorfor hvad?? *S*

Michael

Jamen hvorfor hulan vælge dedikerede ram, nu hvor alt andet på maskinen er "top-grade"...Nuvel, nu er det jo heller ikke en hardcore spille PC, men alligevel...

Den som jeg så idag var en DualCore, men jeg mener også at den findes i andre udgaver, har bare ikke set den, men det synes at stå på deres hjemmeside.

Ang. Det med rammene, så har du helt ret det virker underligt, men jeg tror at de med den maskine sigter mod et andet marked end "spillenørder" og det er derfor de har gjort det, og der er jo forresten 2048 ram, så selvom det er delt, så burde det vel nære nok til de fleste *S*

- Vil jeg tro. Den som jeg sidder ved hér har 1024 og kører på en P2800 og det går fint. med mindre jeg virkelig finder de store spil frem. Billedbehandling og den slags er ingen problemer her.

M

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
AM-E skrev:
rattanhuset skrev:

AM-E skrev:

Hvorfor hvad?? *S*

Michael

Den som jeg så idag var en DualCore, men jeg mener også at den findes i andre udgaver, har bare ikke set den, men det synes at stå på deres hjemmeside.

Ang. Det med rammene, så har du helt ret det virker underligt, men jeg tror at de med den maskine sigter mod et andet marked end "spillenørder" og det er derfor de har gjort det, og der er jo forresten 2048 ram, så selvom det er delt, så burde det vel nære nok til de fleste *S*

- Vil jeg tro. Den som jeg sidder ved hér har 1024 og kører på en P2800 og det går fint. med mindre jeg virkelig finder de store spil frem. Billedbehandling og den slags er ingen problemer her.

M

Dedikerede ram er jo det samme som at grafikkortet har egen hukommelse så det ikke bruger system hukommelse. Så ... dedikeret ram er en glimrende ting :) Når der står "up to 256mb ram" betyder det som regel at der kommer flere udgaver af laptop'en, hvor top-modellen så har 256mb ram til grafikkortet.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
rattanhuset skrev:
AM-E skrev:
rattanhuset skrev:

AM-E skrev:

Hvorfor hvad?? *S*

Michael

M

Dedikerede ram er jo det samme som at grafikkortet har egen hukommelse så det ikke bruger system hukommelse. Så ... dedikeret ram er en glimrende ting :) Når der står "up to 256mb ram" betyder det som regel at der kommer flere udgaver af laptop'en, hvor top-modellen så har 256mb ram til grafikkortet.

Præsis det var også det jeg mente med at det lader til, i alle tilfælde i følge deres hjemmeside, at der kommer flere udgaver af den, men jeg har endnu kun set den ene. Og ang det med rammene, så er det jo ikke værer hvis man synes at den er "sløv" end at man kan proppe en "stang" 1024 mb mere i den, de koster efterhånden ikke mange basører *S*

Michael

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
rattanhuset skrev:
AM-E skrev:
rattanhuset skrev:

AM-E skrev:

Hvorfor hvad?? *S*

Michael

M

Clemmensen, du har naturligvis ret. Ved sku ikke helt, hvad jeg tænkte på, da jeg skrev det. Af en eller anden grund byttede jeg om på "delte ram" og "dedikerede ram" - hvordan det kan gå til, ved jeg ikke ....Det må nok være alle de trælse eksamener, som tærer mine hjerneceller .

Så ja, DEDIKEREDE RAM er godt! Delte ram er skidt!

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Clemmensen, du har naturligvis ret. Ved sku ikke helt, hvad jeg tænkte på, da jeg skrev det. Af en eller anden grund byttede jeg om på "delte ram" og "dedikerede ram" - hvordan det kan gå til, ved jeg ikke ....Det må nok være alle de trælse eksamener, som tærer mine hjerneceller .

Så ja, DEDIKEREDE RAM er godt! Delte ram er skidt!
[/QUOTE]
Du er lovligt undskyldt Eksamener kan gøre selv den bedste kuldret i hovedet, men så er det jo godt at sommerferien er tæt på. Selv mangler jeg kun at aflevere specialet, forsvare det, bestå en anden eksamen og så er der et par måneder med sommerferie og dagpenge

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes