Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken reciever kan anbefales? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hey

Nu har jeg haft min reciever i ca. 2 år, og vil gerne have en ny en. Denne her gang må den også godt koste lidt mere, ca. 4000 - 6000,-! Men så er det bare hvilken en?

Nogen specielle mærker jeg skal gå efter, eller noget specielt jeg skal gå efter?

Mvh Kenneth

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Marantz har jeg haft på "prøve" i 4 år....kan helt sikkert anbefale det mærke...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Marantz har jeg haft på "prøve" i 4 år....kan helt sikkert anbefale det mærke...

Oki, uden nogen problemer?

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

prse skrev:

Kan også anbefale Marantz  Hvad havde du før???

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

lau16 skrev:

prse skrev:

Kan også anbefale Marantz  Hvad havde du før???

Oki  Har en Denon AVR-1403.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

paco skrev:

prse skrev:

Ingen problemer her!
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
paco skrev:

prse skrev:

Ingen problemer her!

Det´lyder da godt :)

Slet ikke nogen andre som har noget at anbefale?

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

paco skrev:
prse skrev:
paco skrev:

prse skrev:

Ingen problemer her!

Næh, jeg vil også anbefale Marantz :-) De Denon modeller jeg har hørt (senest 3806'eren) har ikke imponeret mig synderigt, men H&K, Pioneer og Yamaha laver også lækkert kram.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
paco skrev:
prse skrev:
paco skrev:

prse skrev:

Ingen problemer her!

Næh, jeg vil også anbefale Marantz :-) De Denon modeller jeg har hørt (senest 3806'eren) har ikke imponeret mig synderigt, men H&K, Pioneer og Yamaha laver også lækkert kram.

Går ud fra H&K er Harman/kardon? Synes de ser flot ud design mæssigt :) Men holder det?

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Harman/Kardon holder. har selv haft AVR8500 for 2 år siden, indtil jeg skiftede til andet.

Hvis du kan strække budgettet til 8000 og støve den "gamle" AVR8500 op, så kan det ikke gøres bedre til de penge. (5x100W/ 2x125W 8 Ohm mener jeg)

Jeg mener endda at den spiller bedre end den nye generation som H&K har lavet.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om at HK 8500 er noget af det bedste og kraftigste de har lavet, men de andre lidt ældre modeller som 4550 og 5500/5550 er bestemt også værd at kigge på synes jeg. Kender ikke så meget til deres nyere modeller.

Har også selv en Marantz sr 5500 som jeg er rigtig tilfreds med.

Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Harman/Kardon holder. har selv haft AVR8500 for 2 år siden, indtil jeg skiftede til andet.

Hvis du kan strække budgettet til 8000 og støve den "gamle" AVR8500 op, så kan det ikke gøres bedre til de penge. (5x100W/ 2x125W 8 Ohm mener jeg)

Jeg mener endda at den spiller bedre end den nye generation som H&K har lavet.

Oki :) Men den fås da ikke mere som ny vel?

Synes den "nye" serie er fed ;)

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Nej det er ca. 1.5 - 2 år siden man solgte dem til udsalgspriser. Du skal være meget heldig hvis en butik har en stående. Uden at gøre for meget reklame, så kan du være heldig hvis expert i varde har en / kan støve en op. Men så vil den nok koste lidt mere end 8000.
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Køb en brugt NAD T753v2, den kan cirka fås til de 3500,- kr. rigtig god prisydelse..

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Er kun intresseret i nyt, ikke brugt ;)

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Ja kan kun gi folk ret i at en Marantz gør det rigtig godt. Det samme kan så også siges om Harman Kardon. De har bare noget forskellig lyd. Marantz har en mere silkeblød lyd hvor Harman har en mere kontant lyd specielt bassen, men det er naturligvis individuelt.

Kan godt forstå du gerne vil købe nyt, dog må man sige at man kan finde nogle rigtig gode tilbud blandt de brugte her på siden, hvor de ofte er i en højere kvalitet.. så synes da du skulle kigge  det skader jo ikke

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Ja kan kun gi folk ret i at en Marantz gør det rigtig godt. Det samme kan så også siges om Harman Kardon. De har bare noget forskellig lyd. Marantz har en mere silkeblød lyd hvor Harman har en mere kontant lyd specielt bassen, men det er naturligvis individuelt.

Kan godt forstå du gerne vil købe nyt, dog må man sige at man kan finde nogle rigtig gode tilbud blandt de brugte her på siden, hvor de ofte er i en højere kvalitet.. så synes da du skulle kigge  det skader jo ikke

det må jeg tilslutte mig...man får mere dor pengene brugt, men især fordi man må tænke på, at den nye generation af recievere kommer inden for en overskuelig fremtid...

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
nemligja skrev:

det må jeg tilslutte mig...man får mere dor pengene brugt, men især fordi man må tænke på, at den nye generation af recievere kommer inden for en overskuelig fremtid...

Oki... Man kan sikkert godt finde fine brugte, men ved ikke hvorfor? Men heller mest til nyt (;

Er lidt varm på Harman/Kardon AVR 435 & DVD 31!

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

så...en brugt marantz =  herfra...og for 4-6000 skulle du nok kunne få en der sparker bagdel 

Mvh
Peter

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

paco skrev:
prse skrev:
nemligja skrev:

Oki... Man kan sikkert godt finde fine brugte, men ved ikke hvorfor? Men heller mest til nyt (;

Er lidt varm på Harman/Kardon AVR 435 & DVD 31!

H/K 435 gør det rigtig godt.. men vil sige du skal gi de sidste og få 635 der er mere power i! den vil du ikke blive ked af... har lige købt en selv... Har bare ikke lige kommet af med den "gamle" endnu... En Marantz SR 6300, men den er til salg herinde hvis nogle skulle ha interresse...

Go jagt

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes