| Forfatter |
|
Mess Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står og skal købe ny forstærker til min hjemmebio, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe
Er blevet tilbudt en Yamaha til 1000,- brugt. http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/Features/?gAVR00010 RX-V420
og så står jeg og overvejer at købe denne Cambridge 540R v2 http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Recei ver/CAMBRIDGE_540R_v_2_surround_receiver_Soelv.htm
Hvad vil i råde mig til at købe? Prisforskellen er stor, men vil det være et langt bedre køb med en helt ny Cambdrige frem for en brugt Yamaha ?
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan næsten heller ikke finde 2 apparater der lyder mere forskelligt.....hvad er du til klangmæssigt ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Mess Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, har ikke så meget styr på alt det der... Men lige nu kører jeg med en gammel Sony Surround forstærker, som jeg egentlig er meget god tilfreds med, og jeg tvivler på om jeg vil kunne hører forskel på den forstærker jeg nu køber.... Er faldet meget for den der Cambridge, men det er stadig mange penge for mig, og hvis folks erfaringer så siger at jeg ville blive lige så glad for den brugte Yamaha, så ville det nok være det jeg ville gå efter.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mess skrev:
| tja, har ikke så meget styr på alt det der... Men lige nu kører jeg med en gammel Sony Surround forstærker, som jeg egentlig er meget god tilfreds med, og jeg tvivler på om jeg vil kunne hører forskel på den forstærker jeg nu køber.... Er faldet meget for den der Cambridge, men det er stadig mange penge for mig, og hvis folks erfaringer så siger at jeg ville blive lige så glad for den brugte Yamaha, så ville det nok være det jeg ville gå efter. |
|
|
Det kommer meget an på hvad du lægger vægt på. Er du meget til surround og prioriterer filmlyd højt ville jeg vælge Yamahaen grundet bedre processor, omvendt er Cambridgen nok bedst i stereo er sådan min umiddelbare vurdering __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Mess Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg kan se understøtter cambridgen både DTS ex og DD ex - det gør yamhaen ikke, er det ikke en svaghed at den ikke gør det ?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mess skrev:
| så vidt jeg kan se understøtter cambridgen både DTS ex og DD ex - det gør yamhaen ikke, er det ikke en svaghed at den ikke gør det ? |
|
|
Hvis Yamaha'en er så gammel at den ikke understøtter de 2 formater så kan du roligt glemme den - det holder ikke  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ellers en fin H/K AVR5000 til salg for 3500,- på brugtmarkedet  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |