Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver / combo = mission impossible (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 November 2003 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Sagen er at jeg skal investere i en ny forstærker til mit surround. Har noget M&K surround grej som er relativt vanskeligt at drive = lav impedans. Derfor er min HK AVR2000 nu på på vej til at blive send til de evige jagtmarker (som forstærker til min pc )

Leder efter noget ordentligt grej som primært skal spille surround i forb. med films. Det skal være godt, og jeg er villig til at smide op mod 40K efter det. Jeg er meget magelig af natur, så jeg vil have automatisk rum kalibrering med - det indskrænker vel umiddelbart valget til enten Yamaha AZ9 eller Pioneer VSA- AX10i? Her tænder jeg umiddelbart mest på Yamaha'en da den også har nogle ret lækre video features som f.eks. konvertering af interlaced til progressivt signal (har projektor). Nu har jeg bare hørt så megen brægen om recieivernes polio-agtige udgangstrin at jeg bliver helt nervøs. Hvad skal jeg forvente af Yamaha'en?

Allerhelst ville jeg gerne have noget separat grej, men jeg har ikke set en processor med automatisk rum-kallibrering? Så er der nok nogen, der vil anbefale at bruge AZ9'eren som dekoder og smide en effektforstærker på den - det ville plage mig umanerligt meget at lade dens indbyggede effekttrin gå til spilde, så det vil være allersidste udvej.

Gode dyr er rådne og alle hints er velkomne.

Til top Vis Snippermanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snippermanden

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 November 2003 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

jeg ville nok vælge et særskilt sæt at Processor og Effektblok.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 November 2003 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

men du kan jo have ret med rumkalibreringen..... mange nye processere er dog meget gode til at beregne afstanden rigtigt ud fra de mål man taster ind..... 

Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2003 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Bingo - har fundet løsningen.

Parasound Halo C2 har det hele. En A52 burder være rigeligt til at spille min stue op, så godt 50K fattigere har jeg fået løst problemet.
Til top Vis Snippermanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snippermanden

Henrik R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 December 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Ved Harman Kardon AVR medfølger en fjernbetjening med lydtryksmåler, så jeg går ud fra at de også kan bruges til din automatiske rumkalibrering... Og med 8500 skulle du kunne spille de fleste stuer op.
Til top Vis Henrik R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik R.

Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2003 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at HK AVR 8500 er et rigtigt godt køb lige nu.

Jeg dog ude efter noget decideret high-end grej, og er derfor villig til at kaste 50K efter Parasound udstyr. Især processor delen af Parasound C2 må forventes at være HK en del overlegen. C2 har også automatisk justering af højttalere via en medfølgende mikrofon (a´la Pioneer MCACC og Yamaha PAO).

Omend Harman Kardon er utroligt strømstærk for en receiver, sÃ¥ har den dog fundet sin overmand i Parasound A52. Selv om de er specificeret til nogenlunde samme effekt i 8 Ohm,  nemlig 125W (HK dog kun 110W med 5 kanaler i drift), sÃ¥ kan A52 levere næsten dobbelt sÃ¥ mange ampere som HK nemlig 150 mod 80. Derudover er der en række lækkerier i Halo serien som balancerede forbindelser og et svinelækkert design, som gør det ganske enkelt umodstÃ¥eligt ;-)

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2003 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

parasound er rigtigt lækkert!!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes