Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Acer Aspire Idea 500 bedste mediacenter?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
simonselmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg vil købe mit HTPC / mediacenter færdiglavet og er selvfølgelig ude efter det der kan tilbyde de bedste specs. Allerhelst ville jeg jo gerne have én boks, der kan alt, så det fylder mindst og ser bedst ud i stuen. Men forstærkeren undgår jeg nok ikke skal være seperat. Zietech har godt nok en løsning med indbygget forstærker, men jeg er i tvivl om hvor godt det er?!

MEN jeg er ude efter gode alternativer. Som f.eks. Acer Aspire Idea 500 som netop er kommet på det danske marked, og jeg synes umiddelbart den har det bedste at tilbyde til mit nye plasma tv :)   Og jeg vil derfor høre om nogen af jer har mere styr på disse mediacentre kan sige mig hvad jeg skal være opmærksom på, og hvad der er det bedste lige nu?

Mvh. Simon

Til top Vis simonselmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simonselmer

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Simon,

Når du siger at det er det bedste, hvad lægger du så vægt på?? Det er et meget åbent spørgsmål du stiller.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Er også så småt begyndt,at kigge i dette forum pga for mange kasser under fjernsynet.De skæmmer måske ikke så meget under en 32" CRT ... meeeen på sigt ! !

Jeg vil også helst ha "det bedste" ... -altså til prisen .

Totalt lydløs ikke et absolut must . Fysisk str. skal være Hi-Fi mål (43cm?). Billedkvaliteten skal være omdrejningspunkt sammen m udvidelsesmuligheder(Vista,Blue-Ray,større HD,ram osv) og meget plug and play.

Har Aceren ret meget af dette ??

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

simonselmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er netop selv lidt i tvivl hvad jeg ør lægge vægt på, derfor mit lidt åbne spørgsmål :)

Her er de ting jeg gerne vil have et generelt mediacenter til at kunne og som alle kan må måske nogle er bedre til end andre:
-FTP server, fildelingsprogram skal kører, browse internettet, 2 tunere, tråsløs adgang, forholdsvis stille, ikke nødvendigvis lydløs, FM tuner.

Denne nye Acer har jo både 2 tunere til analog og 2 til DVB-T, men jeg ved ikke rigtig om jeg kan drage nytte af DVB-T tunere. Jeg har stofaTV.

Acer er så vidt jeg ved en af de første der er baseret på Viiv, og selv om det måske er opklameret (har jeg læst), så skulle det vel stadig være lidt en garanti for at det er hurtigt (dual core), stabilt og ikke producere meget varme, og dermed er mere lydløs. Jeg kan lide det slim design. Og at der er kortlæser og usb på front er lækkert.

Jeg er i tvivl med udvidelsesmulighederne!?  Jeg ved ikke hvor nemt det er at sætte nyt drev i, blueray eller HDDVD. Jeg ved heller ikke om man bare kan udskifte harddisken. Ellers kan man vel investere i en ekstern HD med usb og sætte til omme bag på mediacenteret og så gemme den eksterne HD væk.

Og så har den, og en del andre, DVI og HDMI, udgang som vel er optimalt til et plasma med DVD og HDMI.

Men jeg leder som sagt lidt efter om der er andre ting jeg BURDE tage mere hensyn til som jeg ikke har tænkt over.

Philips burde snart være på banen med et mediacenter, men jeg tror de er forsinket. Det så på de udenlanske hjemmesider ud til at være rigtig god, specs mæssigt. Men det er som om denne Acer har alt hvad man umiddelbart gerne vil have. Det er umiddelbart hvad jeg synes når jeg læser der specs.

Til top Vis simonselmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simonselmer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes