Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Parallel import - Samsung M71 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AnfieldSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg håber i kan hjælpe mig med mit problem. Jeg er ganske ny her på siden, men har læst utrolig mange gode indlæg. Og tak til dem der har bidraget.

Jeg er kommet frem til at mine tv skal være Samsung LE40M71B, men som jeg kan læse mig frem til kommer det først til Danmark efter VM, øv øv.

Mit spørgsmål vedrører parellel import af tv. Hvad betyder det egentligt? Og hvad er fordelene og ulemperne ved parallel import?

Prisen er vist billigere, men mister jeg garanti eller andre vigtige detaljer?

På forhånd tak

Til top Vis AnfieldSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AnfieldSE

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Du har ikke den samme garanti, og hvis der endelig sker noget med tv'et skal du sende det hele vejen tilbage til hvor du købte det, hivlket bliver på din regning.
Desuden er m61 skærmen også bedre så køb den
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:

Det er en M71B han leder efter. Det står da skidt til hos Samsung hvis efterfølgeren til M61B er dårligere end forgængeren. Mon ikke du tænker på R71?
Til top Vis Stampe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stampe

AnfieldSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Stampe skrev:
Kaizers skrev:

Det er en M71B han leder efter. Det står da skidt til hos Samsung hvis efterfølgeren til M61B er dårligere end forgængeren. Mon ikke du tænker på R71?

Det er M71B jeg leder efter. Jeg fik at vide hos tape connection i aarhus, at den havde bedre farve gengivelse end M61B.

Men hvis garantien ikke følger med, må jeg nok vente til efter VM med at gøre mit køb

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

AnfieldSE skrev:

Stampe skrev:
Kaizers skrev:

Det er M71B jeg leder efter. Jeg fik at vide hos tape connection i aarhus, at den havde bedre farve gengivelse end M61B.

Men hvis garantien ikke følger med, må jeg nok vente til efter VM med at gøre mit køb

Ja, på papiret - drop specs og kig på billederne på apparaterne. Det er muligt at R72 (og de andre tv af nyeste generation med samme panel) gengiver dobbelt så mange farver som M61, men i praksis er M61 stadig bedre.

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
AnfieldSE skrev:

Stampe skrev:
Kaizers skrev:

Ja, på papiret - drop specs og kig på billederne på apparaterne. Det er muligt at R72 (og de andre tv af nyeste generation med samme panel) gengiver dobbelt så mange farver som M61, men i praksis er M61 stadig bedre.

lige præcis... har i nogen sinde set 7x generationen.. som om at de har lagt et lag mælk hen over skærmen... Og nej jeg mener m61 da den er bedre, i hvert fald efter min mening... men det er jo en holdningssag

Om den hedder "R eller "M" har kun noget at gøre med designet..

held og lykke med jagten

Lithium
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Til Ronin og Kaizers, og andre der vil have en lille update på hvordan tingene faktisk forholder sig.

M7X-serien har nyere panel end R7X/M61-serien, samt SMT billedforbedrende kredsløb.

M71 er uden digital tuner, M73 kommer med integreret til efteråret (måske:-)).

R7X bruger samme panel som M61 men har dårligere hardware ergo ringere kvali.

R71, R72, R73, R7 er designvarianter samme indhold.

Jeg vil gerne høre Ronin om du har set M71 i praksis ? eller det kun er R serien du forholder dig til. og til Kaizers du tager fejl det er ikke samme panel i M serien som R serien. Det var det til gengæld på 51`eren, ikke 7X`eren.

Mine kilder er alle større hifi-forum og 2 måneders research, jeg gider nemlig ikke smide +20 k efter en skærm jeg ikke ved noget om. Hvis nogen er uenige vil jeg meget gerne høre fra jer ;-)

Til top Vis Lithium's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lithium

HisLogin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Her er en som rent faktisk har set M71:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=971

Tror desværre Parallel import pt. ikke er mulig -  rygtene på diverse tyske sides siger det tidlist komme i uge 27.

Og enig har også læst at R7X/M61 er samme panel, mens M7x og senere M9x er nyeste panel.

Til top Vis HisLogin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HisLogin

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:

held og lykke med jagten

Hvordan kan det så være at R71B koster 16.499 og M71B koster 21.499 hos TapeConnection? Du skal ikke komme og fortælle mig at det kun er designet til forskel når prisforskellen er 5.000.

Med al ære og respekt så har du misforstået tingene temmeligt meget og det ville klæde dig at indrømme det.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

AnfieldSE

På Samsung har man Europagaranti, så det kan repareres her i Danmark, hvis du f.eks. vælger at købe det i Tyskland. Og vælger du at handle i Tyskland, er www.digitalo.de et godt sted at handle, hvilket mange her i forum har gode erfaringer med.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Lithium
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Til AnfieldSE
Tilbage til spørgsmålet, nedenstående redegør sådan ca. for hvordan du er stillet i forbindelse med Fælleskøb hos TC (TapeConnection), Otto må springe til hvis ikke det stemmer :-)

"Ønsker man Samsungs danske pixelgaranti (hvad den end er) må man købe skærmen i HifiKlubben eller et andet sted hvor de ikke er parallel-importeret. "

"TC giver 14 dages returret og 30 dages ombytningsret."

"Derudover gives 2 års fuld garanti med afhentning hos køber, og i den periode håndteres pixelfejl efter ISO 13406-2 som tillader et bestemt antal pixelfejl før det regnes som en mangel. Det er ISO 13406-2 som Forbrugerstyrelsen afgør klagesager ud fra, så den skal alle fabrikanter/forhandlere efterleve."

Dvs. Skulle der være pixelfejl eller andet galt med fjernsynet kan du de første 14 dage bare fortryde købet og få refunderet pengene. Så skal du så genbestille fjernsynet og det bliver muligvis ikke til samme pris, med mindre der bliver lavet et nyt fælleskøb.

Det kan også være TC er så flinke at de bare laver en ombytter hvis de har det på lager. Men du er rimeligt godt stillet alt ialt. Hvis fjernsynet går ned, har du samme reklamationsret og/eller garanti, som på alle andre produkter købt i danmark. Muligvis kan der blive længere ekspeditionstid ved rep. da tv`et så sandsynligvis skal forbi den tyske leverandør for at blive lavet. Men du kan jo skrive en mail til TC for en uddybning.

kilde: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11456& PN=1

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Lithium skrev:

Til Ronin og Kaizers, og andre der vil have en lille update på hvordan tingene faktisk forholder sig.

M7X-serien har nyere panel end R7X/M61-serien, samt SMT billedforbedrende kredsløb.

M71 er uden digital tuner, M73 kommer med integreret til efteråret (måske:-)) - DVB-T eller DVB-C??.

Jeg vil gerne høre Ronin om du har set M71 i praksis ? eller det kun er R serien du forholder dig til. og til Kaizers du tager fejl det er ikke samme panel i M serien som R serien. Det var det til gengæld på 51`eren, ikke 7X`eren.

Mine kilder er alle større hifi-forum og 2 måneders research, jeg gider nemlig ikke smide +20 k efter en skærm jeg ikke ved noget om. Hvis nogen er uenige vil jeg meget gerne høre fra jer ;-)

Beklager med henhold til R og M... jeg antog dette udfra at det galdt på 51-modellen..
Anywys har jeg stadig ret i at m61 er bedre end r71.. helt gal er jeg dog ikke på den

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Stampe skrev:
Kaizers skrev:

held og lykke med jagten

Hvordan kan det så være at R71B koster 16.499 og M71B koster 21.499 hos TapeConnection? Du skal ikke komme og fortælle mig at det kun er designet til forskel når prisforskellen er 5.000.

Med al ære og respekt så har du misforstået tingene temmeligt meget og det ville klæde dig at indrømme det.

Åbenbart ikke kan jeg høre..
Dog ved jeg at man kan få r51 og m51, som så er det samme inden i (eller har jeg misforstået dette?, i så fald sig lige til), men har en prisforskel på 2000 (så vidt jeg lige husker)

Lithium
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
Stampe skrev:
Kaizers skrev:

held og lykke med jagten

Åbenbart ikke kan jeg høre..
Dog ved jeg at man kan få r51 og m51, som så er det samme inden i (eller har jeg misforstået dette?, i så fald sig lige til), men har en prisforskel på 2000 (så vidt jeg lige husker)

KORREKT ! :-)

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:

Anywys har jeg stadig ret i at m61 er bedre end r71.. helt gal er jeg dog ikke på den

På det punkt vil jeg slet ikke modsige dig

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Citér:

M71 er uden digital tuner, M73 kommer med integreret til efteråret (måske:-)) - DVB-T eller DVB-C??.

For lige at tilføje de sidste detaljer. Der kommer også en N71, som er uden SMT (Smooth Motion systemet), men ellers identisk til M71. M73B vil ifølge Samsung Danmark komme til at hedde M73BD og komme med en digital DVB-T tuner. Ingen DVB-C i denne omgang, og det lød ikke på Samsung som om, de ville satse på det lige foreløbigt.

M91 følger senere. Denne serie er 1080p, men vi får den nok ikke i denne omgang, og jeg vil skyde på, at den følge ri efterårets/vinterens nylancering.

Læs eventuelt mere om alle de kommende modeller i det link HisLogin lagde tidligere i tråden: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=971

AnfieldSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Mange tak for informationerne omkring parallel import og debatten om M contra R modeller.

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
Du har ikke den samme garanti, og hvis der endelig sker noget med tv'et skal du sende det hele vejen tilbage til hvor du købte det, hivlket bliver på din regning.

Og det er så lige præcis ikke korrekt! Samsungs garanti dækker hele Europa, hvilket betyder at du kan indlevere dit tv til rep i DK!!! Du får dog ikke deres 0-pixel fejls garanti, hvilket kun gælder apparater købt i Skandinavien.

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:

Kaizers skrev:

Og det er så lige præcis ikke korrekt! Samsungs garanti dækker hele Europa, hvilket betyder at du kan indlevere dit tv til rep i DK!!! Du får dog ikke deres 0-pixel fejls garanti, hvilket kun gælder apparater købt i Skandinavien.

Skal man ikke engang have det forbi den forhandler man købte det hos?
men ok.. mangler o-pixelsfejlsgarati, som vel egentlig ikke er meget værd hvis man har 14 dages returret (hvis man køber over netttet)

CupeX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2006
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Okay, mht. m61 og R7x serien... så er det et andet, lidt mere skrabet panel der sidder i R7x - Ifølge den sælger vi lige har haft forbi virksomheden... Bare lige til orientering... Og ja han var fra Samsung.
Til top Vis CupeX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CupeX

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes