| Forfatter |
|
andefeldt Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har netop i dag koblet min computer (GeForce 6600 PCI-e) til mit tv (Samsung LE-32R72) via et DVI-I --> VGA kabel fra AV-Connection.
Jeg kan sagtens få et billede på skærmen, men det ser ikke specielt godt ud. Billedet er meget grønt og blåt. Det er ligesom om, der mangler i hvert fald den røde farve.
Jeg kører Windows XP SP2 og nyeste NVidia drivere. Der køres med en opløsning på 1360x768 (32bit farver). Jeg kører samtidig en opløsning på 1280x1024 på min TFT skærm, der er tilsluttet computeren via et alm. VGA --> VGA kabel. Her er billedet helt fint.
Hvad mangler jeg at gøre? Eller er der noget galt med kablet eller mit grafikkorts DVI-I udgang? __________________ Anders
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener du skal ind og kalibrere billedet på computeren, til sådan som du vil have det ( ret mig gerne! )
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor og hvordan?
__________________ Anders
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du noget med kraftige magneter tæt op af skærmen? Evt. nogen højttalere der ikke er afskærmede. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
andefeldt skrev:
|
Hej,
Jeg har netop i dag koblet min computer (GeForce 6600 PCI-e) til mit tv (Samsung LE-32R72) via et DVI-I --> VGA kabel fra AV-Connection.
Jeg kan sagtens få et billede på skærmen, men det ser ikke specielt godt ud. Billedet er meget grønt og blåt. Det er ligesom om, der mangler i hvert fald den røde farve.
Jeg kører Windows XP SP2 og nyeste NVidia drivere. Der køres med en opløsning på 1360x768 (32bit farver). Jeg kører samtidig en opløsning på 1280x1024 på min TFT skærm, der er tilsluttet computeren via et alm. VGA --> VGA kabel. Her er billedet helt fint.
Hvad mangler jeg at gøre? Eller er der noget galt med kablet eller mit grafikkorts DVI-I udgang?
|
|
|
Har du checket om dit tv er sat op til at køre rgb på den pågældende indang? (og ikke component)
|
| Til top |
|
| |
cooljules1 Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
| Har du noget med kraftige magneter tæt op af skærmen? Evt. nogen højttalere der ikke er afskærmede. |
|
|
På et LCD tv? næppe..
|
| Til top |
|
| |
cooljules1 Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om at kablet du har købt er i stykker. Det sker oftest at en farve mangler ved et fejlagtigt kabel. (eller at du ikke har sat kablet ordenligt i!  ) -prøv at rykke lidt i det og se om du kan påvirke billedet her. Prøv også at se nærmere på pinsne på dit stik og/eller din computer og tv (kan ikke lige huske han/hun fordelingen her ) /J
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Har du checket om dit tv er sat op til at køre rgb på den pågældende indang? (og ikke component) |
|
|
Øh? Jeg kan ikke ændre noget ang. dette på mit tv. Det burde selv finde ud af disse ting.
Og jeg må lige prøve at rykke lidt ved stikkene, når jeg kommer hjem mandag. Jeg håber, det virker. Ellers må kablet retur og byttes :) __________________ Anders
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
andefeldt skrev:
jdg1 skrev:
Har du checket om dit tv er sat op til at køre rgb på den pågældende indang? (og ikke component) |
|
|
Øh? Jeg kan ikke ændre noget ang. dette på mit tv. Det burde selv finde ud af disse ting.
Og jeg må lige prøve at rykke lidt ved stikkene, når jeg kommer hjem mandag. Jeg håber, det virker. Ellers må kablet retur og byttes :)
|
|
|
Fair nok - der er bare en del skærme, hvor man skal ind og skifte det (de symptomer du beskriver passede ellers godt til dette fænomen).
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke kunne checke, om det hjælper at "lirke" med stikkene osv, da jeg ikke er hjemme hele weekenden, men jeg har haft kontakt med AV-Connection. De sagde også, at jeg skulle prøve at lirke med stikkene. De har desværre erfaringer med, at netop denne type stik kan have løse forbindelser. Men jeg skulle bare kontakte dem, hvis det andet ikke hjalp, så ville jeg få et nyt tilsendt med det samme. Så jeg skal nok få det ordnet __________________ Anders
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep! Så fik jeg det nye kabel og bingo, ingen problemer her. Herligt!
Nu mangler jeg bare at få lyden fra min pc over til min receiver via Coax (SPDIF)...
__________________ Anders
|
| Til top |
|
| |