Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Digitalt tv godt??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været hjemme hos min svigerfar der har skaffet sig en selector for at få sig et bedre billed. han har et Panasonic plasma tv 42 tommer der er ca 3 måneder gammelt (ved ikke hvad modellen hedder) men har gav 16000 for.

Han siger at det skulle køre digitalt over selectoren på DR 1 + 2 og Tv2. Kan det passe?? For når man zapper mellem det almindelige tv signal og selectoren på de ovenstående kanaler, er det ikke til at se forskel.

Er det så fordi det er en smule overvurderet med digitalt tv og det ikke er så MEGET bedre??? eller er der et eller andet galt med l**tet??

Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige indkøbt mig en DVB-T modtager som er koblet til en aktiv stueantenne. I forhold til Stofas kabel-tv, så er billedet KLASSER bedre via DVB-T.

Der er stadig lidt fnidder når der køres 16:9, men langt mindre ifht. kabel-tv. Farvedybden er i en helt anden liga.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er også meget tilfreds med min selector. Der er en væsentlig forbedring på faktisk alle kanaler i forhold til mit almindelige tv signal (der i øvrigt ikke er til at klage over).

Om der er noget galt med din svigerfars selector skal jeg ikke kunne sige. Men du kan da lige prøve at gå indstillingerne igennem, evt. se at den spytter RGB ud - jeg mener selv jeg var inde at slå dette til, da jeg i sin tid satte min tv.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

Han siger at det skulle køre digitalt over selectoren på DR 1 + 2 og Tv2. Kan det passe?? For når man zapper mellem det almindelige tv signal og selectoren på de ovenstående kanaler, er det ikke til at se forskel.

Er det så fordi det er en smule overvurderet med digitalt tv og det ikke er så MEGET bedre??? eller er der et eller andet galt med l**tet??

Hvis man har et _godt_ signal fra kabel-nettet, så er det ikke sikkert at selectoren giver en mærbkar forskel. Hos mig selv giver DVB-T ikke bedre billede end det analoge stofa-signal, mens jeg har oplevet flere gange hos andre at der har været markant forskel. Kort sagt: De digitale signaler sikrer ikke en _bedre_ kvalitet, men en mere _ensartet_ kvalitet, så alle får et godt signal, i stedet for at det som med det analoge er lidt et spil i lotteriet.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hjemme hos os, kører jeg Selector og forældrene kører via DVB-T og de digitale kanaler (DR1, DR2, TV2, SVT1, SVT2, TV4) er klasser bedre end mine!! Til gengæld er de øvrige kanaler gennem min Selector bedre end deres øvrige analoge kanaler.

Mit TV er et Panasonic TH-37PV60E og deres er et Pioneer PDP-436XDE, så der skulle ikke være så stor forskel på billedkvaliteten TV'ene imellem.

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Som tobywan siger, så tjek at Selectoren og tv er sat korrekt op til at køre RGB.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Som tobywan siger, så tjek at Selectoren og tv er sat korrekt op til at køre RGB.

Og sørg også for, at "rgb lysstyrke" er sat til "lav" - ellers er der et ret stort white-crush!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes